Inglise keele õppekavad algkooli lastele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA ALGKOOLI LASTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekavaga – Gold Experience C1. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t). Algkoolile mõeldud ainekava Team Together 1 on 45-tunnine(ak.t)., Team Together 2, Team Together 3 ja Team Together 4 on 60-tunnised(ak.t). Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience A1, Gold Experience A2, Gold Experience A2+, Gold Experience B1 ja Gold Experience B1+ on 90- tunnised(ak.t).
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B2, Gold Experience B2+ ja Gold Experience C1 on 90- tunnised(ak.t). Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule (koolieelikutel üks kord nädalas 1 akadeemiline tund; algkoolis, 1. klassis 1 kord nädalas 60 minutit, 2-4. klassis 2 korda nädalas 1 akadeemiline tund; põhikoolis 5.-9.klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi; gümnaasiumis 10-11. klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi, 12. klassis 1 kord nädalas 3 akadeemilist tundi ).
Koolieelikutel ja algklasside õpilastel kestab üks akadeemiline tund 40 minutit, põhikooli lastel ja gümnasistidel on akadeemilise tunni pikkus 45 min.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4.Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis, sooritab õppur lõputesti, omal soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Team Together 1
4. Team Together 2
5. Team Together 3
6. Team Together 4
7. Gold Experience A1
8. Gold Experience A2
9. Gold Experience A2+
10. Gold Experience B1
11. Gold Experience B1+
12. Gold Experience B2
13. Gold Experience B2+
14. Gold Experience C1
AINEKAVAD
3) ÕPPEAINE NIMETUS: Team Together 1
Õppeaine maht: 45 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 40 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Team Together 1 kursuse eesmärgiks on:
– kujundada positiivset suhtumist inglise keele vastu
– kujundada õpilastel inglise keele õige häälduse vilumused
– arendada elementaarset suulist ja kirjalikku väljendusoskust
– õpetada pidama dialooge ja lugema
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu
– arendada lastes õppimisharjumus.
ÕPPETEGEVUS
– Alustatakse suulise eelkursusega, et arendada lapse kuulamisoskust. Laps peab õppima uut keelt kõla järgi eristama, sõnas häälikuid eristama, kuid ka kõneleja miimika ja žestide järgi kõne sisu prognoosima.
– Õpetatav materjal esitatakse õpilastele mänguvormis ning sõnavara ja grammatika omandatakse mängude, laulude, videofilmide läbi.
– Õppimise algetapil on olulised sõnalised positiivsed hinnangud; hinnatakse ainult positiivseid tulemusi.
– Õpilasi õpetatakse aktiivselt kuulama, eristama üksikuid sõnu, sõnagruppe, lauseid ja seoseid nende vahel, aga ka hääletooni, intonatsiooni osa teksti mõistmisel.
– Tundide tempo on piisavalt mõõdukas, õpitud materjali korratakse ning kinnitatakse igas tunnis.
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Hello!/ Tere!
Vocabulary/Sõnavara – numbers, colours/ numbrid, värvid
English in action/Inglise keel praktikas – meeting new friends: What’s your name?/ uute sõpradega kohtumine: Mis sinu nimi on?
– Look at my toys/ Vaat mu mänguasju
Vocabulary/Sõnavara – indoor toys, outdoor toys/ mänguasjad toas, mänguasjad väljas
Grammar/ Grammatika – What’s this? Its … ; Is it a swing? Yes, it is/ No, it isn’t
Skill/Oskus – describing toys/ mänguasjade kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – sharing your toys: Can I play with you?/ oma mänguasjade jagamine: Kas ma võin sinuga mängida?
Phonics/ Foneetika – b, p, d, t
– Where’s my pen?/ Kus mu pliiats on?
Vocabulary/Sõnavara – classroom objects (1), classroom objects (2)/ asjad klassiruumis (1), asjad klassiruumis (2)
Grammar/Grammatika – This is my pencil case/These are my books; Where’s the pencil? It’s in/on/under the desk
Skill/Oskus – describing your classroom/ oma klassiruumi kirjeldmine
English in action/Inglise keel praktikas – borrowing things: Can I borrow your pen?/ asjade laenamine: Kas ma võin su pliiatsit laenata?
Phonics/ Foneetika – a, i
– Move your body!/ Liiguta oma keha!
Vocabulary/Sõnavara – body, movement verbs/ keha, liikumist väljendavad verbid
Grammar/Grammatika – I’ve got one face/I’ve got ten toes; Move your body!/Touch your head!
Skill/Oskus – describing a robot/ roboti kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – paying a compliment: What a cool picture!/ komplimendi tegemine: Kui lahe pilt!
Phonics/Foneetika – f, v, h
– Atomic’s Learning Club/ Atomic-u õppeklubi
Language booster 1/ Keelearendus 1
Natural science/ Loodusteadus: What are our senses?/ Millised on meie meeled?
– Meet my family/ Kohtu mu perekonnaga
Vocabulary/Sõnavara – family, face/ perekond, nägu
Grammar/Grammatika – Who’s this? It’s my uncle; He’s got blue eyes/She’s got green eyes
Skill/Oskus – presenting your family/ enda perekonna esitlemine
English in action/Inglise keel praktikas – introducing family and friends: This is my sister. Her name’s Paula./ pere ja sõprade tutvustamine: See on minu õde. Tema nimi on Paula.
Phonics/Foneetika – m, n, s, z
– Help the animals!/ Aita loomi!
Vocabulary/ Sõnavara – pets, animal body/ lemmikloomad, looma keha
Grammar/ Grammatika – What are these? They’re cats; It’s got big teeth
Skill/Oskus – describing pets/ lemmikloomade kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – asking about pets: Have you got a pet?/ Lemmikloomade kohta küsimine: Kas sul on lemmikloom?
Phonics/ Foneetika – e, o
– Do you like peas?/ Kas sulle meeldivad herned?
Vocabulary/Sõnavara – food (1), food (2)/ toit(1), toit(2)
Grammar/ Grammatika – I like apples/ I don’t like pasta; Do you like cheese? Yes, I do/No, I don’t
Skill/Oskus – describing your likes and dislikes/ oma meeldivuse ja ebameeldivuse väljendamine
English in action/Inglise keel praktikas – asking for food and drink: Can I have an apple, please?/ toidu ja joogi küsimine: Kas ma saaksin palun õuna?
Phonics/ Foneetika – c, g, j
– Atomic’s Learning Club/ Atomic-u õppeklubi
Language booster 2/ Keelearendus 2
Natural science/Loodusteadus: What do plants need?/ Mida taimed vajavad?
– It’s windy!/ On tuuline!
Vocabulary/Sõnavara – weather, clothes/ ilm, riided
Grammar/Grammatika – What’s the weather like? It’s cloudy; I’m wearing a t-shirt and shorts
Skill/Oskus – describing clothes/ riiete kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – giving instructions: Take of your sweater./ juhiste andmine: Võta kampsun seljast ära.
Phonics/Foneetika – u
– Who’s at home?/ Kes kodus on?
Vocabulary/Sõnavara – house, chores/maja, kodutööd
Grammar/Grammatika – Where’s my dad? He’s in the garden/He isn’t in the bedroom; He’s/She’s tidying up
Skill/Oskus – describing chores you do at home/ tööde kirjeldamine, mida teed kodus
English in action/Inglise keel praktikas – asking for and offering help: Can you help me, please?/ abi pakkumine ja küsimine: Kas sa saaksid mind aidata,palun?
Phonics/Foneetika – l, r
– Let’s play outside/ Mängime õues
Vocabulary/Sõnavara – actions (1), actions (2)/ tegevus(1), tegevus(2)
Grammar/Grammatika – I can climb a tree/ I can’t fly a kite; Can you dance? Yes, I can/ No, I can’t
Skill/Oskus – describing what you can do/ oma oskuse kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – making plans: Let’s go to the park!/ plaanide tegemine: Lähme parki!
Phonics/Foneetik – k, w, y
– Atomic’s Learning Club/ Atomic-u õppeklubi
Language booster 3/ Keelearendus 3
Social science/Sotsiaalteadus: What’s a beach like?/Missugune on rand?
– Festivals/ Festivalid
Bonfire Night/ Lõkkeõhtu
Earth Day/ Maa päev
Kite Festival Day/ Tuulelohe festivali päev
KEELETEADMISED
Nimisõna – numbrid, värvid, mänguasjad, asjad klassiruumis, keha, perekond, nägu, lemmikloomad, toit, ilm, riided, kodu
Tegusõna: verbid, mis väljendavad liikumist; tegevuse, inimeste, loomade ning esemete kirjeldamine
Foneetika: b, p, d, t, a, i , f, v, h, m, n, s, z, e, o, c, g, j, u
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane oskab:
– Tervitada ja hüvasti jätta
– Koostada lihtsaid lauseid ning küsimusi
– Paluda ja tänada
– Ennast tutvustada
– Ütelda numbreid 1-10
– Õpitud sõnavara õppekava teemadel
– Saada aru lihtsatest käsklustest, anda lihtsaid käskluseid
– Nimetada põhivärve
– Kasutama õiges kontekstis õpitud holofraase, näiteks „My name is…”, „What’s this?”, „It’s a …”, „I’m wearing…“, „I’ve got…“, „I like…“ jne
KASUTATAV KIRJANDUS
– Susannah Reed and Lesley Koustaff with Kay Bentley „Team Together 1“ Pupil’s Book with Digital Resources
– Jill Leighton with Lesley Koustaff and Susannah Reed „Team Together 1“ Activity Book
– Catherine Zgouras with Magdalena Custodio and Victoria Bewick „Team Together 1” Teacher’s Book with Digital Resources
– Story cards
– Flashcards
– Word card
4) ÕPPEAINE NIMETUS: Team Together 2
Õppeaine maht: 60 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 40 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Team Together 2 kursuse eesmärgiks on:
– motiveerida lapsi ning ergutada neid õppima inglise keelt läbi mängude, huvitavate projektide, mini-näidendite ning lugude.
– selgeks õppida Team Together 2 õpiku sõnavara ning grammatika, selle kordamine ja kinnistamine ning uue materjali omandamine.
– harjutada ja motiveerida lapsi oma mõtteid ning tundeid inglise keeles vabalt väljendama
– arendada lihtsamaid kirjutamis-, lugemis- ning rääkimisoskusi.
– kujundada positiivset suhtumist inglise keele vastu
– kujundada õpilastel inglise keele õige häälduse oskused
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu.
– arendada lastes õppimisharjumust
ÕPPETEGEVUS
– Õpetatav materjal esitatakse õpilastele mänguvormis ning sõnavara ja grammatika omandatakse mängude, laulude, videofilmide läbi.
– Õpilasi õpetatakse aktiivselt kuulama, eristama üksikuid lauseid, lausegruppe (tekste), lauseid ja seoseid nende vahel, aga ka hääletooni, intonatsiooni osa teksti mõistmisel.
– Keeleõpe toimub läbi mitmesuguste tegevuste: rollimängud, dramatiseeringud, rütmi- ja liisusalmid, sõnamängud.
– Tehakse palju kirjutamisülesandeid.
– Tundide tempo on piisavalt mõõdukas, õpitud materjal korratakse ning kinnitatakse igas tunnis.
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Back to school/ Tagasi kooli
Vocabulary/Sõnavara – alphabet, numbers (11-20)/ tähestik, numbrid(11-20)
Grammar/Grammtika – this/these; that/those
English in action/Inglise keel praktikas – asking for and spelling names: How do you spell „Anna”?/ nimede küsimine ja õigekiri: Kuidas sa kirjutad “Anna”?
– It’s a happy day!/ Lõbus päev!
Vocabulary/Sõnavara – daily routines, times of the day/ päevased rutiinid, kellaajad
Grammar/Grammatika – I play/don’t play; We have/don’t have lunch; When do you go home? We go home in the afternoon
Skill/Oskus – describing daily routines/ rutiinide kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – saying the time: It’s 8 o’clock/ aja ütlemine: Kell on 8.
Phonics/Foneetika – a_e; i_e
– Let’s dress up! Paneme riidesse!
Vocabulary/Sõnavara – clothes, personal possessions/riided, isiklikud esemed
Grammar/Grammatika – You’re/they’re wearing jeans; Our glasses are blue; Your keys are grey; Their phones are green
Skill/Oskus – describing clothes/ riietuse kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – asking the price: How much is this basketball cap?/ hinna küsimine: Kui palju see korvpalli nokats maksab?
Phonics/Foneetika – o_e; u_e
– The activity centre/ Tegevuskeskus
Vocabulary/Sõnavara – activities, days of the week/ tegevused, nädalapäevad
Grammar/Grammatika – He/She plays video games; He/She doesn’t watch TV; Does he do karate on Saturday? Yes, he does/ No, he doesn’t
Skill/Oskus – describing activities/tegevuste kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – talking about favourite activities: I like playing football/ lemmiktegevustest rääkimine: Mulle meeldib jalgpalli mängida.
Phonics/Foneetika – bl, pl
– Atomic’s Learning Club/ Atomic-u õppeklubi
Language booster 1/ Keelerendus 1
Maths/Matemaatika: How do we tell time?/ Kuidas me aega ütleme?
– I want to be a cook!/ Ma tahan saada kokaks!
Vocabulary(Sõnavara – jobs, transport/ ametid, transport
Grammar/Grammatika – I want to be a pop star; He/She goes to work by bus
Skill/Oskus – describing jobs and means of transport/ ametite ja transpordivahendite kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – buying tickets: Four bus tickets, please/ piletite ostmine: neli bussipiletit, palun.
Phonics/Foneetika – br, dr, tr
– Fun on the farm/ Lõbus on talus
Vocabulary/Sõnavara – farm animals, farm activities/ taluloomad, tegevused talus
Grammar/Grammatika – Is she/he/it flying? Yes, he/she/it is/ No, he/she/it isn’t; Are they brushing the horses? Yes, they are/ No they aren’t
Skill/Oskus – describing farm animals and activities/ taluloomade ja tegevuste kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – asking for clarification: Sorry. Can you repeat that?/ täpsustuse küsimine: Vabandust, kas saaksite seda korrata?
Phonics/Foneetika – ch, sh
– Out in the forest/ Metsas
Vocabulary/Sõnavara – adjectives, camping objects/ omadussõnad, matkamise esemed
Grammar/Grammatika – I haven’t got a new book; He/she hasn’t got a soft ball; Have you got a tent? Yes, I have/ No, I haven’t; Has he/she got a tent? Yes, he/she has/ No, he/she hasn’t
Skill/Oskus – describing everyday objects/ igapäeva esemete kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – talking about possession: Whose torch is this? It’s mine/ varast rääkimine: Kelle tõrvik see on? See on minu oma.
Phonics/ Foneetika – th
– Atomic’s Learning Club/ Atomic-u õppeklubi
Language booster 2/ Keelearendus 2
Social science/Sotsiaalteadus: What can we see on a map?/ Mida me kaardil näeme?
– Look at the stars/ Vaatame tähti
Vocabulary/Sõnavara – furniture, prepositions of place/ mööbel, koha eessõnad
Grammar/Grammatika – There’s a bookcase/ There are bookcases; There isn’t a chair/ There aren’t any beds
Skill/Oskus – describing the house and furniture/ maja ja mööbli kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – talking about location: Is it behind the sofa?/ asukohast rääkimine: Kas see on diivani taga?
Phonics/ Foneetika – cl, fl, sl
– Animals are fun!/ Loomadega on lõbus!
Vocabulary/Sõnavara – wild animals, food/ metsloomad, toit
Grammar/Grammatika – Can penguins swim? Yes, they can; Can hippos jump? No, they can’t; Is there a coconut? Yes, there is/ No, there isn’t; Are there any burgers? Yes, there are/ No, there aren’t
Skill/Oskus – describing wild animals/ metsloomade kirjeldamine
English in action/Inglise keel praktikas – taking about feelings: I’m thirsty/ tunnete väljendamine: Olen janune.
Phonics/Foneetika – fr, gr, pr
– Party at the park/ Pidu pargis
Vocabulary/Sõnavara – places in town; feelings/ kohad linnad, tunded
Grammar/Grammatika – I/She/He was at the park; I/She/He wasn’t at the bank; We/You/They were happy; We/You/They weren’t sad
Skill/Oskus – describing places in town and feelings/ kirjeldamine paiku linnas ning tundeid
English in action/Inglise keel praktikas – asking for directions: Excuse me. Where’s the bakery?/ suunajuhiste küsimine: Vabandage, kus asub pagariäri?
Phonics/ Foneetika– sm, sn, sp, st
– Atomic’s Learning Club/ Atomic–u õppeklubi
Language booster 3/ Keelearendus 3
Natural science/ Loodusteadus: Are there simple machines around us?/Kas meie ümber on lihtsaid masinaid?
– Festivals/ Festivalid
Months and seasons/ kuus ja aastaajad
Calgary Stampede (iga-aastane rodeo, näitus ja festival)
Happy Thanksgiving!/ Häid Tänupühi!
KEELETEADMISED
Nimisõna – numbrid 11-20, kellaajad, riided, isiklikud asjad, töö, transport, koduloomad, tööd talus, mööbel, metsloomad, toit, kohad linnas
Tegusõna – rutiini, tegevuste, töö, koduloomade, metsloomade, kodu ning mööbli kirjeldamine; hinna küsimine, pileti ostmine, tunnetest rääkimine, teejuhiste küsimine
Foneetika: a_e, i_e, o_e, u_e, bl, pl, br, dr, tr, ch, sh, th, cl, fl, sl, fr, gr, pr, sm, sn, sp, st
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane oskab:
– Küsida ja veerida nimesid
– Kirjeldada päevast rutiini, riideid, tegevusi, töökohtasid, transpordivõimalusi, koduloomi, metsloomi, igapäevaseid esemeid, kodu, mööblit, kohti linnas.
– Ütelda kellaaega
– Rääkida lemmiktegevustest
– Osta pileteid
– Küsida täpsustust
– Rääkida asukohast
– Rääkida tunnetest
– Küsida teejuhiseid
KASUTATAV KIRJANDUS
– Lesley Koustaff with Kay Bentley „Team Together 2“ Pupil’s Book with Digital Resources
– Lesley Koustaff and Susan Rivers „Team Together 2“ Activity Book
– Catherine Zgouras with Magdalena Custodio and Victoria Bewick „Team Together 2” Teacher’s Book with Digital Resources
– Story cards
– Flashcards
– Word cards
5) ÕPPEAINE NIMETUS: Team Together 3
Õppeaine maht: 60 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 40 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Team Together 3 kursuse eesmärgiks on:
– kujundada positiivset suhtumist inglise keele vastu
– tekitada huvi Inglismaa ja selle kultuuri vastu
– kujundada õpilastel inglise keele õige häälduse vilumused
– arendada elementaarset suulist ja kirjalikku väljendusoskust
– õpetada pidama dialooge ja lugema
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu
– arendada lastes õppimisharjumus
– aidata lastel omandada igapäevast sõnavara (elementaarsel tasemel)
ÕPPETEGEVUS
– Õpetatav materjal esitatakse õpilastele mänguvormis ning sõnavara ja grammatika omandatakse mängude, laulude, videofilmide läbi.
– Õpilasi õpetatakse aktiivselt kuulama, eristama lauseid, lausegruppe (tekste), lauseid ja seoseid nende vahel, aga ka hääletooni, intonatsiooni osa teksti mõistmisel.
– Keelt õpetatakse loomulikes suhtlusolukordades, seepärast õpetaja loob klassis võimalikult loomulikku keelekeskkonna. Kommunikatiivse suunitluse teenistuses on sõnavara, temaatika, õppemeetodid.
– Keeleõpe toimub läbi mitmesuguste tegevuste kaudu: rollimängud, dramatiseeringud, rütmi- ja liisusalmid, sõnamängud.
– Tehakse palju kirjutamisülesandeid.
– Tundide tempo on piisavalt mõõdukas, õpitud materjal korratakse ning kinnitatakse igas tunnis
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– New neighbours/ Uued naabrid
Vocabulary/Sõnavara – countries and nationalities, hobbies, numbers (1-100)/ riigid ja rahvused, hobid, numbrid(1-100)
Grammar/Grammatika – revision of to be and like
– New school/ Uues koolis
Vocabulary/Sõnavara – school subjects and places in school, adverbs of frequency and adverbial phrases/ õppeained ja kohad koolis, sageduse määrsõnad ning määrsõnafraasid
Grammar/ Grammatika – present simple with dates and times, present simple with adverbs of frequency
Literacy/Kirjaoskus – reading: a diary; writing: a description/ lugemine: päevik; kirjutamine: kirjeldus
Culture/Kultuur – schools in the UK/ koolid Ühendkuningriikides
English in action/Inglise keel praktikas – making arrangements/ kokkulepete tegemine
Pronunciation/Hääldamine – /i:/
– Picnic time!/ Aeg piknikuks!
Vocabulary/Sõnavara – food, containers/ toit, anumad
Grammar/Grammatika – there is/ there are with countable and uncountable nouns
Literacy/Kirjaoskus – reading: a recipe; writing: a simple recipe/ lugemine: retsept; kirjutamine: lihtne retsept
Culture/ Kultuur– food around the world/ toidud maailmas
English in action/Inglise keel praktikas – shopping for food/ toidu ostmine
Pronunciation/Hääldamine – /aⅠ/
– Along the river/ Mööda jõge
Vocabulary/ Sõnavara – landscape, adjectives(1)/ maastik, omadussõnad(1)
Grammar/Grammatika – comparatives and superlatives: short adjectives; comparatives and superlatives: long adjectives
Literacy/Kirjaoskus – reading: a diary; writing: a fact file/ lugemine: päevik; kirjutamine: faktifail
Culture/Kultuur – national parks in the USA/ rahvuspargid USA-s
English in action/Inglise keel praktikas – asking the way/ teejuhiste küsimine
Pronunciation/Hääldamine – /eⅠ/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 1/ Keelearendus 1
Natural science/Loodusteadus: Can plants grow in water?/ Kas taimed saavad vees kasvada?
– All about jobs/ Kõik ametitest
Vocabulary/Sõnavara – jobs, rules/ ametid, reeglid
Grammar/Grammatika – present continuous, must/mustn’t
Literacy/Kirjaoskus – reading: a careers website; writing: a report/ lugemine: karjääri veebisait; kirjutamine: aruanne
Culture/Kultuur – the most unusual jobs in Britain!/ kõige ebaharilikumad ametid Britannias
English in action/Inglise keel praktikas – calling the emergency services/ hädaabisse helistamine
Pronunciation/Hääldamine – /ŋ/
– Hobbies/Hobid
Vocabulary/Sõnavara – freetime activities, adverbs of manner/ vabaajategevused, viiside määrsõnad
Grammar/Grammatika – can/can’t; adverbs of manner
Literacy/Kirjaoskus – reading: a leaflet; writing: filling in a form/ lugemine: lendleht; kirjutamine: ankeedi täitmine
Culture/Kultuur – ball games around the world/ pallimängud maailmas
English in action/Inglise keel praktikas – talking about preferences/ eelistustest rääkimine
Pronunciation/Hääldamine – /əʊ/
– Our town/ Meie linn
Vocabulary/Sõnavara – places in the local area, adjectives (2)/ kohalikud paigad, omadussõnad(2)
Grammar/Grammatika – past simple of to be; there was/ there were
Literacy/Kirjaoskus – reading: an article; writing: a composition/ lugemine: artikkel; kirjutamine: kompositsioon
Culture/Kultuur – historic buildings/ ajaloolised ehitised
English in action/Inglise keel praktikas – making recommendations/ soovituste tegemine
Pronunciation/Hääldamine – /u:/, /ɜ:/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 2/ Keelearendus 2
Social science/Sotsiaalteadus: Do all rivers go into the sea?/ Kas kõik jõed suubuvad merre?
– In Roman times/ Rooma ajal
Vocabulary/Sõnavara – historical finds, verbs/ ajaloolised leiud, tegusõnad
Grammar/Grammatika – past simple regular verbs
Literacy/Kirjaoskus – reading: a diary; writing: a diary of a holiday/ lugemine: päevik; kirjutamine: päevik vaheajast
Culture/Kultuur – The Romans in Britain/ Roomlased Britannnias
English in action/Inglise keel praktikas – giving advice/ nõu andmine
Pronunciation/Hääldamine – /ɔ:/, /a:/
– Let’s celebrate!/ Tähistame!
Vocabulary/Sõnavara – celebrations, ordinal numbers/ pidustused, järgarvud
Grammar/Grammatika – past simple irregular verbs
Literacy/Kirjaoskus – reading: a news story; writing: an invitation to a party/ lugemine: uudislugu; kirjutamine: kutse peole
Culture/Kultuur – Let’s celebrate!/ Tähistame!
English in action/Inglise keel praktikas – explaining you’ve lost something/ selgitamine, et kaotasid midagi ära.
Pronunciation/Hääldamine – /aʊ/
– Holiday time!/ Puhkus!
Vocabulary/Sõnavara – at the beach, holiday activities/rannas, tegevused puhkusel
Grammar/Grammatika – going to
Literacy/Kirjaoskus – reading: a fiction story; writing: a postcard/ lugemine: ilukirjanduslik lugu; kirjutamine: postkaart
Culture/Kultuur – Land of the midnight sun/ Keskööpäikese maa
English in action/Inglise keel praktikas – making plans for the summer/ suveplaanide tegemine
Pronunciation/Hääldamine – /ŋ/ vs /nk/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 3/ Keelearendus 3
Social science/Sotsiaalteadus: What was town transport like 100 years ago?/ Milline oli linnatransport 100 aastat tagasi?
– Festivals/Festivalid
New Year/ Uus aasta
World Friendship Day/ Ülemaailmne sõpruse päev
World Book Day/ Ülemaailmne raamatu päev
KEELETEADMISED
Nimisõna – numbrid 1-100, maad ja rahvused, õppeained ja kohad koolis, toit, pakendid, maastik, elukutsed, kohalikud paigad, ajaloolised leiud, rannas; loendatavad ja loendamatud nimisõnad
Tegusõna – present simple with dates and times; present simple with adverbs of frequency; present continuous; past simple regular and irregular verbs; going to; past simple of to be; adverbs of frequency; adverbial phrases; adverbs of manner; verbs
Omadussõna: comparatives and superlatives: short and long adjectives
Foneetika: /i:/, /aⅠ/, /eⅠ/,/ŋ/, /əʊ/, /u:/, /ɜ:/, /ɔ:/, /a:/, /aʊ/, /ŋ/ vs /nk/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane oskab:
– kirjutada kirjeldust, lihtsat retsepti, aruannet, kutset peole, postkaarti; oskab täita ankeeti
– lugeda päevikut, retsepti, lendlehte, artiklit, uudislugu, ilukirjanduslikku juttu
– teha plaane; küsida teejuhiseid; helistada hädaabisse; rääkida eelistustest; teha soovitusi; anda nõu; selgitada, et on midagi ära kaotanud; thea suveks plaane
– oskab sõnavara: numbrid 1-100, maad ja rahvused, õppeained ja kohad koolis, toit, pakendid, maastik, elukutsed, kohalikud paigad, ajaloolised leiud, rannas, omadussõnad, tegevus puhkusel
KASUTATAV KIRJANDUS
– Michelle Mahony with Kay Bentley and Tessa Lochowski „Team Together 3“ Pupil’s Book with Digital Resources
– Inés Avello with Michelle Mahony and Tessa Lochowski „Team Together 3“ Activity Book
– Lucy Norris with Magdalena Custodio and Victoria Bewick „Team Together 3” Teacher’s Book with Digital Resources
– Story cards
– Flashcards
– Word cards
6) ÕPPEAINE NIMETUS: Team Together 4
Õppeaine maht: 60 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 40 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Team Together 4 kursuse eesmärgiks on:
– kujundada positiivset suhtumist inglise keele vastu
– tekitada huvi Inglismaa ja selle kultuuri vastu
– kujundada õpilastel inglise keele õige häälduse vilumused
– arendada elementaarset suulist ja kirjalikku väljendusoskust
– õpetada pidama dialooge ja lugema
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu
– arendada lastes õppimisharjumus
– aidata lastel omandada igapäevast sõnavara (elementaarsel tasemel)
ÕPPETEGEVUS
– Õpetatav materjal esitatakse õpilastele mänguvormis ning sõnavara ja grammatika omandatakse mängude, laulude, videofilmide läbi.
– Õpilasi õpetatakse aktiivselt kuulama, eristama lauseid, lausegruppe (tekste), lauseid ja seoseid nende vahel, aga ka hääletooni, intonatsiooni osa teksti mõistmisel.
– Keelt õpetatakse loomulikes suhtlusolukordades, seepärast õpetaja loob klassis võimalikult loomulikku keelekeskkonna. Kommunikatiivse suunitluse kasutuses on sõnavara, temaatika, õppemeetodid.
– Keeleõpe toimub mitmesuguste tegevuste kaudu: rollimängud, dramatiseeringud, rütmi- ja liisusalmid, sõnamängud.
– Tehakse palju kirjutamisülesandeid.
– Tundide tempo on piisavalt mõõdukas, õpitud materjal korratakse ning kinnistatakse igas tunnis
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Welcome back/ Tere tulemast tagasi!
Vocabulary/Sõnavara – free-time activities, appearance/ vabaajategevused, välimus
Grammar/Grammatika – present simple with before/after/when
– Talent show/ Talendišõu
Vocabulary/Sõnavara – personality adjectives, hobbies/ iseloomu omadussõnad, hobid
Grammar/Grammatika – comparative and superlative adjectives, be good at
Literacy/Kirjaoskus – reading: a police report; writing: a description of a friend/ lugemine: politsei aruanne; kirjutamine: sõbra kirjeldus
Culture/Kultuur – good manners around the world; ülemaailmsed head kombed
English in action/Inglise keel praktikas – describing people/ inimeste kirjeldamine
Pronunciation/Hääldamine – /eə/, /eɪ/
– Then and now/ Siis ja praegu
Vocabulary/Sõnavara – technology, verbs/ tehnoloogia, tegusõnad
Grammar/Grammatika – past simple, could/couldn’t
Literacy/Kirjaoskus – reading: a science blog; writing: a report/ lugemine: teadusblogi; kirjutamine: aruanne
Culture/Kultuur – world museums/ muuseumid maailmas
English in action/Inglise keel praktikas – asking for information/ informatsiooni küsimine
Pronunciation/Hääldamine – /id/, /t/, /d/
– Let’s explore/ Uurime!
Vocabulary/Sõnavara – space, big numbers(100-1 000 000)/ kosmos, suured numbrid (100- 1000 000)
Grammar/Grammatika – will/won’t; how …?
Literacy/Kirjaoskus – reading: a blog post about life on the ISS; writing: a blog post/ lugemine: blogipostitus elust ISS-il; kirjutamine: blogipostitus
Culture/Kultuur – the mystery of stone circles/ kiviringide müsteerium
English in action/Inglise keel praktikas – giving personal information/ isikliku informatsiooni andmine
Pronunciation/Hääldamine – /s/, /ɪz/, /z/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 1/ Keelearendus 1
Social science/Sotsiaalteadus: Are all the planets rocky?/ Kas kõik planeedid on kivised?
– Off to the shops/ Poodidesse
Vocabulary/Sõnavara – shops, money and prices/ poed, raha ja hinnad
Grammar/Grammatika – relative clauses; have to/don’t have to
Literacy/Kirjaoskus – reading: an email; writing: an email to a friend/ lugemine: email; kirjutamine: email sõbrale
Culture/Kultuur – the world of the corner shop/ nurgapoodide maailm
English in action/Inglise keel praktikas – asking for a price/ hinna küsimine
Pronunciation/Hääldamine – /ȝ/
– Animals in danger/ Ohus loomad
Vocabulary/Sõnavara – sea animals, land animals/ mereloomad, maismaaloomad
Grammar/Grammatika – past continuous; past continuous vs past simple
Literacy/Kirjaoskus – reading: a magazine article about whales; writing: a fact file about an animal/ lugemine: ajakirja artikkel vaaladest; kirjutamine: faktifail loomast
Culture/Kultuur – helping animals for nearly 200 years/ 200 aastat loomade abistamist
English in action/Inglise keel praktikas – reminding someone to do something/ kellelegi meeldetuletamine, et midagi teha
Pronunciation/Hääldamine – /ɒ/
– Staying healthy/ Tervena püsimine
Vocabulary/Sõnavara – illnesses, healthy lifestyle/ haigused, tervislik eluviis
Grammar/Grammatika – should/shouldn’t; infinitive of purpose
Literacy/Kirjaoskus – reading: a magazine article about staying healthy; writing: a description/ lugemine: ajakirja artikkel tervena püsimisest; kirjutamine: kirjeldus
Culture/Kultuur – what’s for lunch?/ Mis lõunaks on?
English in action/Inglise keel praktikas – at the doctor’s/ arsti juures
Pronunciation/Hääldamine – /ɜ:/, /e/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 2/ Keelearendus 2
Natural science/Loodusteadus: How can plants keep us healthy?/ Kuidas taimed meid tervena hoiavad?
– Curtain up!/ Eesriie üles!
Vocabulary/Sõnavara – theatre, entertainment/ teater, meelelahutus
Grammar/Grammatika – present perfect
Literacy/Kirjaoskus – reading: a short theatre play; writing: an ending to a play/ lugemine: lühinäidend; kirjutamine: lõpp näidendile
Culture/Kultuur – curtain up!/ eesriie üles!
English in action/Inglise keel praktikas – describing clothes/ riietuse kirjeldamine
Pronunciation/Hääldamine – /i:/, /ɪ/
– Let’s get creative/ Lähme loominguliseks!
Vocabulary/Sõnavara – machines, materials/ masinad, materjalid
Grammar/Grammatika – present perfect with ever/never; is/are made of
Literacy/Kirjaoskus – reading: an article about accidental inventions; writing: personal account/ lugemine: artikkel juhuslikest leiutistest; kirjutamine: enda seletus
Culture/Kultuur – handmade in the USA/ USA-s käsitsi tehtud
English in action/Inglise keel praktikas – explaining that something doesn’t work/ selgitamine, et miski ei tööta
Pronunciation/Hääldamine – /ʌ/, /u:/
– Into the wild/ Loodusesse
Vocabulary/Sõnavara – countries, landscape/ riigid, maastik
Grammar/Grammatika – present perfect vs past simple; zero conditional
Literacy/Kirjaoskus – reading: a blog post about geocaching; writing: a blog post about a trip/ lugemine: blogipostitus geopeitusest; kirjutamine: blogipostitus reisist
Culture/Kultuur – walk the world!/ kõnni maailmas ringi!
English in action/Inglise keel praktikas – asking for something/ millegi küsimine
Pronunciation/Hääldamine – /ɑ:/, /ʌ/
– Bo’s Learning Club/ Bo õppeklubi
Language booster 3/ Keelearendus 3
Art/Kunst: What do landscape paintings look like?/ Kuidas maastikumaalid välja näevad?
– Festivals/ Festivalid
Harvest Festival/ Lõikuspidu
World Water Day/ Ülemaailmne vee päev
Youth Service Day/ Ülemaailme noorteteenistuse päev
KEELETEADMISED
Nimisõna – välimus, hobid, kosmos, suured numbrid (100- 1 000 000), poed, raha ja hinnad, mereloomad, maismaaloomad, haigused, tervislik elustiil, teater, meelelahutus, masinad, materjalid, riigid, maastik
Tegusõna – present simple, past simple, relative clauses, past continuous, past continuous vs past simple, infinitive of purpose, present perfect, present perfect vs past simple, zero conditional
Omadussõna: comparatives and superlatives, personality adjectives
Foneetika: /eə/, /eɪ/, /id/, /t/, /d/, /s/, /ɪz/, /z/, /ȝ/, /ɒ/, /ɔ:/, /ɜ:/, /e/, /i:/, /ɪ/, /ʌ/, /u:/, /ɑ:/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane oskab:
– kirjutada kirjeldust sõbrast, aruannet, blogi postitust, emaili sõbrale, fakte looma kohta, kirjeldust, lõppu näidendile, isiklikku selgitust, blogi postitust reisist
– lugeda politsei raportit, teadusblogi, blogipostitust elust ISS-il, emaili, ajakirja artiklit vaaladest, ajakirja artiklit tervena püsimisest, lühikest näidendit, artiklit juhuslikest leiutistest, blogipostitust geopeitusest
– kirjeldada inimesi; küsida informatsiooni; anda isiklikku informatsiooni; küsida hinda; tuletada kellegile midagi meelde; kirjeldada riideid; seletada, et midagi ei tööta
– oskab sõnavara: numbrid 100-1 000 000, vaba aja tegevused, välimus, iseloomu omadussõnad, tehnoloogia, kosmos, poed, raha ja hinnad, mereloomad, maismaaloomad, haigused, tervislik eluviis, teater, meelelahutus, masinad, materjalid, riigid, maastik
KASUTATAV KIRJANDUS
– Michelle Mahony with Kay Bentley and Tessa Lochowski „Team Together 4“ Pupil’s Book with Digital Resources
– Inés Avello with Michelle Mahony and Tessa Lochowski „Team Together 4“ Activity Book
– Jennifer Heath with Magdalena Custodio and Victoria Bewick „Team Together 4” Teacher’s Book with Digital Resources