Inglise keele õppekavad põhikooli noortele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA PÕHIKOOLI NOORTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekavaga – Gold Experience C1. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t). Algkoolile mõeldud ainekava Team Together 1 on 45-tunnine(ak.t)., Team Together 2, Team Together 3 ja Team Together 4 on 60-tunnised(ak.t). Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience A1, Gold Experience A2, Gold Experience A2+, Gold Experience B1 ja Gold Experience B1+ on 90- tunnised(ak.t).
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B2, Gold Experience B2+ ja Gold Experience C1 on 90- tunnised(ak.t). Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule (koolieelikutel üks kord nädalas 1 akadeemiline tund; algkoolis, 1. klassis 1 kord nädalas 60 minutit, 2-4. klassis 2 korda nädalas 1 akadeemiline tund; põhikoolis 5.-9.klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi; gümnaasiumis 10-11. klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi, 12. klassis 1 kord nädalas 3 akadeemilist tundi ).
Koolieelikutel ja algklasside õpilastel kestab üks akadeemiline tund 40 minutit, põhikooli lastel ja gümnasistidel on akadeemilise tunni pikkus 45 min.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4.Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis, sooritab õppur lõputesti, omal soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Team Together 1
4. Team Together 2
5. Team Together 3
6. Team Together 4
7. Gold Experience A1
8. Gold Experience A2
9. Gold Experience A2+
10. Gold Experience B1
11. Gold Experience B1+
12. Gold Experience B2
13. Gold Experience B2+
14. Gold Experience C1
AINEKAVAD
7) ÕPPEAINE NIMETUS: Gold Experience A1
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Gold Experience A1 kursuse eesmärgiks on:
– huvi äratamine ja säilitamine inglise keelt kõnelevate maade ja nende kultuuri vastu;
– õpetada erinevaid lugemis- ja kuulamisstrateegiaid;
– arendada iseseisva mõtlemise ja analüüsi võimet;
– arendada oskust väljendada enese ja rühma seisukohti raskematel abstraktsetel teemadel.
– õpetada oma kõnet ladusalt ja loogiliselt organiseerima.
ÕPPETEGEVUS
- Jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: see, mida laps hakkab lugema ja kirjutama, omandatakse eelnevalt suulises kõnes.
- Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi.
- Õpimotivatsiooni säilitamiseks ja tulemuslikumaks õppimiseks kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, intervjueerimine, dramatiseering jms) ning meediavahendeid (video, arvuti).
- Õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada, kujunevad eeldused teiste võõrkeelte kiiremaks õppimiseks.
- Kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatutega, kuid ka mälu- ja kognitiivsete strateegiate tundmaõppimine, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter: Welcome to my world/ Alustuseks: Tere tulemast mu maailma
Reading/Lugemine:
Topic/Teema/ – posts about family /postitused perekonna kohta
Skill/Oskus/ – identifying personal information/ isikliku informatsiooni tuvastamine
Grammar/Grammatika: possessive adjectives; possessive ‘s; to be – present simple
Vocabulary/Sõnavara: numbers, family words, the alphabet, months, countries, nationalities/ numbrid, peresõnad, tähestik, kuud, riigid, rahvused
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – dates and nationalities/ kuupäevad ja rahvused
Skill/Oskus – listening to numbers and places / numbrite ja paikade kuulamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – speaking about dates and preferences/ kuupäevadest ja eelistustest rääkimine
Skill/Oskus – reporting personal information/ aruanne isiklikust informatsioonist
– Come in/ Tulge sisse
Reading/ Lugemine:
Topic/Teema – a birthday party-story/ sünnipäeva pidu-lugu;
Skill/Oskus – using photos to understand text/ piltide kasutamine teksti mõistmiseks;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lause lõpetus
Grammar/Grammatika: there is/there are (+some/any); have got
Vocabulary/Sõnavara: things in a room, prepositions of place, the home/ esemed ruumis, koha eessõnad, kodu
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – homes around the world/kodud üle maailma;
Skill/Oskus – choosing the correct picture/ õige pildi valimine;
Task/Ülesanne – multiple-choice (pictures)/ valikvastused(pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – phone conversations/ telefonivestlused;
Skill/Oskus – using appropriate levels of formality/ sobiva formaalsustaseme kasutamine;
Task/Ülesanne – make a phone call/ telefonikõne tegemine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – favourite things/ lemmikasjad;
Skill/Oskus – using capital letters/ suurtähtede kasutamine;
Task/Ülesanne – make a personal profile/ isikliku profiili tegemine
– What a week!/ Milline nädal!
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a different school day/ teistsugune koolipäev;
Skill/Oskus – looking at the questions before you read/ küsimuste lugemine enne teksti;
Task/Ülesanne – multiple-choice cloze/ valikvastused
Grammar/Grammatika: present simple: positive and negative; present simple: questions and short answers
Vocabulary/Sõnavara: everyday activities, free time activities/ igapäevategevused, vabaajategevused
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – going to school/ kooli minemine;
Skill/Oskus – writing numbers/ numbrite kirjutamine;
Task/Ülesanne – gap-fill/ lüngad
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – a school timetable/ kooli tunniplaan;
Skill/Oskus – answering questions about you/ enda kohta küsimustele vastamine;
Task/Ülesanne – answering questions about your day/ enda päeva kohta küsimustele vastamine
Writing:
Topic/Teema – favourite days/lemmikpäevad;
Skill/Oskus – using punctuation/ punktuatsiooni kasutamine;
Task/Ülesanne – write interview questions/ intervjuu küsimuste kirjutamine
– Animal magic/ Loomade võlu
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – what are armadillos like?/ millised on armadillod?;
Skill/Oskus – choosing a word for a gap/ lünkteksti sõna valimine;
Task/Ülesanne – gapped text with picture cues/ pildivihjetega lünktekst
Grammar/Grammatika: adverbs of frequency; present simple: question words
Vocabulary/Sõnavara: animals, the world around us/ loomad, maailm meie ümber
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – an Australian nature reserve/ Austraalia looduskaitseala;
Skill/Oskus – reading questions before you listen/ küsimuste lugemine enne kuulamist;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – similarities and differences between animals/ loomadevahelised sarnasused ja erinevused;
Skill/Oskus –saying what you think and why/ oma arvamuse ütlemine ning põhjendamine;
Task/Ülesanne – picture sets/ pildiseeria
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – fairy penguins/ haldjapingviinid;
Skill/Oskus – using and, but/ sidesõnade and ja but kasutamine ;
Task/Ülesanne – write a description of an animal/ looma kirjeldus
– Let’s explore/ Uurim
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a real-world adventure game/ pärismaailma seiklusmäng;
Skill/Oskus – choosing an answer/ vastuse valimine;
Task/Ülesanne – multiple-choice cloze/ valikvastused
Grammar/Grammatika: imperatives; must/mustn’t; can/can’t; object pronouns
Vocabulary/Sõnavara: buildings and places in town, vehicles/ ehitised ja paigad linnas, sõidukid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – a game app/ mängurakendus;
Skill/Oskus – finding things in a picture/ pildilt asjade leidmine;
Task/Ülesanne – gap fill/ lünkteskt
Speaking/ Rääkimine:
Topic/Teema – visiting a new place/ uue koha külastamine;
Skill/Oskus – finding your way around/ orienteerumine;
Task/Ülesanne – ask for help/ abi küsimine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – notes, lists and messages/ märkmes, listid ja sõnumid;
Skill/Oskus – identifying information to include/ informatsiooni tuvastamine, mida kaasata;
Task/Ülesanne – write a message/ sõnumi kirjutamine
– Fun with food/ Lõbu toiduga
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – Mexican Day of the Dead/ Mehhiko surnutepäev;
Skill/Oskus – thinking before you read/ mõtlemine enne lugemist;
Task/Ülesanne – comprehension questions/ arusaamise küsimused
Grammar/Grammatika: present continuous (all forms); countable and uncountable nouns with a/some/any
Vocabulary/Sõnavara: food and drink, the weather/ söök ja jook, ilm
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – a kite festival/ tuulelohe festival;
Skill/Oskus – finding people in a picture/ pildilt inimeste leidmine;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – good and bad weather/ hea ja halb ilm;
Skill/Oskus – talking about pictures/ piltidest rääkimine;
Task/Ülesanne – find differences between two pictures/ piltide vahel erinevuste leidmine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – planning a party/ peo planeerimine;
Skill/Oskus – making notes/ märkmete tegemine;
Task/Ülesanne – write a description of a party/ kirjeldus peost
– Back in time/ Ajas tagasi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a TV show about the past/ TV sari minevikust;
Skill/Oskus – finding the right type of word/ õiget tüüpi sõna leidmine;
Task/Ülesanne – gapped text with picture cues/ lünktekst pildivihjetega
Grammar/Grammatika: past simple: be; past simple: regular verbs
Vocabulary/Sõnavara: adjectives to describe things; things we do (verbs)
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema –a night in a castle/ öö lossis;
Skill/Oskus – identifying information you need/ vajamineva informatsiooni tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice (picures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – life in the past/ elu minevikus;
Skill/Oskus – supporting a partner/ partneri toetamine;
Task/Ülesanne – talk about a picture/ pildist rääkimine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a pirate museum/ piraadimuuseum;
Skill/Oskus – choosing the right word/ õige sõna valimine;
Task/Ülesanne – write a blog post/ blogipostituse kirjutamine
– Bright sparks/ Eredad sädemed
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – amazing teenagers/ suurepärased teismelised;
Skill/Oskus – identifying words that go together/ kokkukäivate sõnade tuvastamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lause lõpetus
Grammar/Grammatika: past simple: irregular verbs and questions; past simple: question words
Vocabulary/Sõnavara: jobs, irregular verbs/ ametid, ebareeglipärased tegusõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – making a robot for competition/ võistluse jaoks roboti tegemine;
Skill/Oskus – spelling words carefully/ sõnade veerimine ettevaatlikult;
Task/Ülesanne – gap fill/ lünktekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – the model plane (picture story)/ mudellennuk (pildilugu);
Skill/Oskus – using linking words/ siduvate sõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – tell a story from pictures/ piltide järgi jutustamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a personal story/ isiklik lugu;
Skill/Oskus – making your writing clear/ oma kirjutamise arusaadavaks tegemine;
Task/Ülesanne – write about a famous person/ kuulsa isiku kohta kirjutamine
– Top to toe/ Peast varvasteni
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – friends and twins – physical appearance/ sõbrad ja kaksikud – välimus;
Skill/Oskus – reading quickly/ kiirlugemine;
Task/Ülesanne – multiple-choice cloze/ valikvastused
Grammar/Grammatika: comparative adjectives, superlative adjectives
Vocabulary/Sõnavara: parts of the body, clothes/ kehaosad, riided
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – people with world records/ isikud maailmarekorditega;
Skill/Oskus – guessing an answer/ vastuse arvamine;
Task/Ülesanne – gap fill/ lünktekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – unusual world records/ ebatavalised maailmarekordid;
Skill/Oskus – making a guess/ arvamine;
Task/Ülesanne – make guesses about pictures/ piltide järgi oletamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a visit to a pet shop/ lemmikloomapoe külastamine;
Skill/Oskus – writing a story based on pictures/ pildi järgi loo kirjutamine;
Task/Ülesanne – write a short story/ lühijutu kirjutamine
– School’s out/ Kool on läbi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – different sports to try/ erinevad spordialad, mida proovida;
Skill/Oskus – transferring information/ informatsiooni edasi andmine;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: be going to; like/love + -ing; want to + infinitive
Vocabulary/Sõnavara: sport and activities, health problems/ sport ja tegevused, terviseprobleemid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – future dreams/ tuleviku unistused;
Skill/Oskus – checking answers/ vastuste kontroll;
Task/Ülesanne – multiple choice (short texts)/ valikvastused (lühitekstid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – talking about plans/ plaanidest rääkimine;
Skill/Oskus – interacting with a partner/ partneriga suhtlemine;
Task/Ülesanne – plan an activity weekend/ tegevusliku nädalalõpu planeerimine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – holiday activities/ koolivaheaja tegevused;
Skill/Oskus – setting out a clear message/ selge teate esitamine;
Task/Ülesanne – write a postcard/ postkaardi kirjutamine
– Films and friends/ Filmid ja sõbrad
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a film academy/ filmiakadeemia;
Task/Ülesanne – multiple choice cloze/ valikvastused
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – making a film/ filmi tegemine;
Task/Ülesanne – multiple choice (dialogue)/ valikvastused (dialoog)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – different types of film/ erinevat tüüpi filmid;
Task/Ülesanne – exchange opinions/ arvamuste vahetamine
Writing/ Kirjutamine:
Topic/Teema – favourite films/ lemmikfilmid;
Task/Ülesanne – write a review/ arvustuse kirjutamine
KEELETEADMISED
Tegusõna: to be – present simple; present simple: positive and negative; present simple: questions and short answers; adverbs of frequency; present simple: questions words; imperatives; present continuous (all forms); past simple: be; past simple: regular verbs; past simple: irregular verbs and questions; past simple: question words.
/to be – lihtolevik; lihtolevik: positiivne ja negatiivne; lihtolevik: küsimused ja lühivastused; sageduse määrsõnad; lihtolevik: küsisõnad; imperatiivid; kestev olevik(kõik vormid); lihtminevik: be; lihtminevik: reeglipärased tegusõnad; lihtminevik: ebareeglipärased tegusõnad ja küsimused; lihtminevik: küsisõnad./
Nimisõna: object pronouns; countable and uncountable nouns with a/some/any;
/objeksti asesõnad; loendatavad ja loendamatud nimisõnad koos a/some/any/
Omadussõna: possessive adjectives; comparative adjectives; superlative adjectives; adjectives to describe things
/omastavad omadussõnad; omadussõna keskvõrded; omadussõnad ülivõrded; omadussõnad kirjeldamiseks/
Sõnavara: numbers, family words, months, countries, nationalities, things in a room, the home, everyday activities, free time activities, animals, the world around us, buildings and places in town, vehicles, food and drink, the weather, things we do, jobs, parts of the body, clothes, sport and activities, health problems.
/numbrid, peresõnad, kuud, riigid, rahvused, esemed toas, kodu, igapäevategevused, vabaajategevused, loomad, maailm meie ümber, ehitised ja paigad linnas, sõidukid, söögid ja joogid, ilm, asjad mida me teeme, ametid, kehaosad, riided, sport ja tegevused, terviseprobleemid/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Oskab rääkida kuupäevadest ja eelistustest; oskab teha telefonikõnet; oskab rääkida endast ning vastata küsimustele oma päeva kohta; oskab öelda oma arvamust ning põhjendada; oskab küsida abi; oskab rääkida heast ja halvast ilmast; oskab pildi põhjal rääkida; oskab rääkida oma plaanidest; oskab vahetada arvamusi
– Oskab kirjutada isiklikku profiili; intervjuu küsimusi; kirjeldust loomast; sõnumit; kirjeldust peost; blogipostitust; kuulsast inimesest; lühijuttu; postkaarti ja arvustust.
– Oskab kasutada fotosid, et tekstist aru saada; oskab teksti lünka valida sobiva sõna: vaatab küsimusi enne teksti lugemist; oskab tuvastada sõnu, mis kokku käivad; oskab informatsiooni edasi anda
– Oskab lihtsat kuulates õigeid pilte valida; numbreid kirjutada; leida asju pildilt; ära tunda informatsiooni, mida vajab
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Carolyn Barraclough „Gold Experience A1“ Student’s Book 2nd Edition
– Lucy Frino „Gold Experience A1“ Workbook 2nd Edition
– Clementine Annabell „Gold Experience A1“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
8) ÕPPEAINE NIMETUS: Gold Experience A2
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Gold Experience A2 kursuse eesmärgiks on:
– õpetada kasutama keelt loomulikes olukordades, lugeda ja mõista eakohaseid võõrkeelseid originaaltekste;
– tekitada ja säilitada huvi võõrkeelte õppimise vastu ja selle kaudu laiendada silmaringi;
– huvi äratamine ja säilitamine õpitavat keelt kõnelevate maade ja nende kultuuri vastu;
– õpetada erinevaid lugemis- ja kuulamisstrateegiaid;
– arendada iseseisva mõtlemise ja analüüsi võimet;
– arendada oskust väljendada enese ja rühma seisukohti;
– õpetama hankima vajalikku teavet (ka teiste õppeainete jaoks) võõrkeelsetest teatmeteostest, sõnaraamatutest, Internetist ja muudest infoallikatest.
ÕPPETEGEVUS
– jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: seda, mida laps hakkab lugema ja kirjutama, omandatakse eelnevalt suulises kõnes. Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi;
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, online-materjalid);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– süvendatakse iseseisva õppimise oskust (õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada).
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter: This is me!/ Alustuseks: See olen mina!
Reading/Lugemine: short texts with personal information/ lühikesed tekstid isikliku informatsiooniga
Grammar/Grammatika: have got; be present simple; there is/are; countable and uncountable nouns; some/any
Vocabulary/Sõnavara: family, identity, classroom language, clothing/ perekond, identiteet, keel klassiruumis, riietus
Listening/Kuulamine: listen to someone talking about their family; classroom language; spelling/ kuulame kedagi rääkimas oma perekonnast; keel klassiruumis; õigekiri
Speaking/Rääkimine: talking about your family; classroom language/ räägime oma perekondadest; keel klassiruumis
– My Time/ Minu aeg
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – teens with interesting hobbies/ huvitava hobiga teismelised;
Skill/Oskus – reading a simple text and extracting factual detail/ lihtsa teksti lugemine ja sealt faktiteabe välja toomine;
Task/Ülesanne – matching/sobitamine
Grammar/Grammatika: present simple and adverbs of frequency; much/many
Vocabulary/Sõnavara: free time; verbs to nouns; free time collocations/ vaba aeg, tegusõnad nimisõnadeks; vaba aja kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – cooking day at a local café/ kokkamispäev kohalikus kohvikus;
Skill/Oskus – listening for specific information/ kindla informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – gap-fill/ lünktekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – free time/ vaba aeg;
Skill/Oskus – talking about likes/dislikes and what you’re good at/ räägime, mis meeldib, mis mitte ning milles sa hea oled;
Task/Ülesanne – asking and answering questions about free time/ vaba aja kohta küsimine ja vastamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – clubs; klubid;
Skill/Oskus – writing invitations/kutsete kirjutamine;
Task/Ülesanne – an email(invitation)/ email(kutse)
– Are you online?/ Kas oled võrgus?
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – learning to vlog/ õpime vlogi tegema;
Skill/Oskus – understanding the gist of a simple text with visual support/ lihtsa teksti mõttest visuaalse abiga arusaamine;
Task/Ülesanne – open cloze/ sulgude avamine
Grammar/Grammatika: talking about now; present simple and present continuous
Vocabulary/Sõnavara: technology words; technology collocations/ tehnoloogilised sõnad, tehnoloogilised kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – tecæology/tehnoloogia;
Skill/Oskus – extracting factual information from simple speech/ faktiteabe ekstraktimine lihtsast kõnest;
Task/Ülesanne – multiple choice(pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – a school tecæology day/ kooli tehnoloogia päev;
Skill/Oskus – describing a photo using prepositions of place/ pildi kirjeldamine kasutades koha eessõnu;
Task/Ülesanne – describing photos/ fotode kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – apps/ äpid;
Skill/Oskus – writing short descriptive paragraphs using simple connectors/lühikeste kirjeldavate lõikude kirjutamine, kasutades lihtsaid ühendajaid;
Task/Ülesanne – a paragraph/ lõik
– The right answer/ Õige vastus
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – music and studying/ muusika ja õppimine;
Skill/Oskus – finding specific information/ konkreetse informatsiooni otsimine;
Task/Ülesanne – multiple choice, open cloze/ valikvastused, sulgude avamine
Grammar/Grammatika: past simple regular and irregular verbs; past simple questions and short answers
Vocabulary/Sõnavara: school and education; school words; places in school; school collocations/ kool j haridus; sõnad koolis; paigad koolis; kooli kollokatsioonid
Listening/Lugemine:
Topic/Teema – schools around the world/ koolid üle maailma;
Skill/Oskus – listening for specific information/ konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – first day at school/ esimene koolipäev;
Skill/Oskus – asking and answering questions about the past/ mineviku kohta küsimuste esitamine ja neile vastamine;
Task/Ülesanne – talking about the first day at school/ esimesest koolipäevast rääkimine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a different school day/ teistsugune koolipäev;
Skill/Oskus – ordering events/ ürituste tellimine;
Task/Ülesanne – a description/ kirjeldus
– Open 24/7/ Avatud 24/7
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a new way to shop/ uus viis šoppamiseks;
Skill/Oskus – finding specific information/ uue informatsiooni leidmine;
Task/Ülesanne – open cloze/ sulgude avamine
Grammar/Grammatika: comparative adjectives; superlative adjectives
Vocabulary/Sõnavara: shopping; shopping verbs; prices/ ostlemine; ostlemise tegusõnad; hinnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – lost in a shopping centre; ostukeskuses kadunud;
Skill/Oskus – listening for specific information/ konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – services in town/ teenused linnas;
Skill/Oskus – asking for directions/ teejuhiste küsimine;
Task/Ülesanne – asking and answering questions/ küsimine ja küsimustele vastamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – my favourite shop/ mu lemmikpood;
Skill/Oskus – planning your ideas/ oma ideede planeerimine;
Task/Ülesanne – a review/ arvustus
– That’s entertainment/ See on meelelahutus
Reading/ Lugemine:
Topic/Teema – cinemas with a difference/ erinevusega kinod;
Skill/Oskus – understanding a simple text about a past event/ lihtsas tekstis minevikusündmusest aru saamine;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: past continuous; past continuous and past simple;
Vocabulary/Sõnavara: entertainment; entertainment nouns and verbs/ meelelahutus; meelelahutuse nimisõnad ja tegusõnad;
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – entertainment/ meelelahutus;
Skill/Oskus – extracting key factual information/ olulise faktiteabe ekstraktimine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – weekend entertainment activities/ meelelahutuse plaanid nädalavahetusel;
Skill/Oskus – saying how you feel about something/ ütlemine, kuidas sa millegi kohta tunned;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – entertainment/ meelelahutus;
Skill/Oskus – writing a simple story describing the main events/ lihtsa jutu kirjutamine, kirjeldades põhisündmusi;
Task/Ülesanne – a story/ jutt
– Are we there yet?/ Kas oleme juba kohal?
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – How do you like to travel?/ Kuidas sulle reisida meeldib?;
Skill/Oskus – reading for specific detail/ konkreetse detaili jaoks lugemine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: talking about the future: be going to and will; present continuous for future
Vocabulary/Sõnavara: travel and transport; travel verbs/ reisimine ja transport; reisimine tegusõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – What makes your holidays fun?/ Mis teeb puhkused lõbusaks?;
Skill/Oskus – identifying information in a conversation/ vestluses informatsiooni tuvastamine;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – Do you prefer winter or summer holidays?/ Kas eelistad suve või talve vaheaega?;
Skill/Oskus – asking about the future/ tuleviku kohta küsimine;
Task/Ülesanne – pairwork/ paaristöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – school trips/ kooliekskursioonid;
Skill/Oskus – answering three content points/ kolmele sisuküsimusele vastamine;
Task/Ülesanne – an email/ email
– Team spirit/ Meeskonnavaim
Reading:
Topic/Teema – sport lessons/ sporditunnid;
Skill/Oskus – extracting factual information from simple texts/ faktiteabe ekstraktimine lihtsast tekstist;
Task/Ülesanne – multiple-choice cloze/ valikvastused
Grammar/Grammatika: ability: can/could; possibility: can; obligation: have to/had to
Vocabulary/Sõnavara: sports and equipment; sports collocations/ sport ja varustus; spordi kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – sport/sport;
Skill/Oskus – extracting factual information from short, simple texts/ lühikestest, lihtsatest tekstidest informatsiooni ekstraktimine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused(pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – sport/sport;
Skill/Oskus – making and replying to requests/ taotluste tegemine ning neile vastamine;
Task/Ülesanne – asking and answering questions/ küsimuste esitamine ning neile vastamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – sport stars/ sporditähed;
Skill/Oskus – answering questions/ küsimustele vastamine;
Task/Ülesanne – a paragraph about a new hobby/ lõik uuest hobist
– Wild world/ Metsik maailm
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – National Mountain Day/ Rahvusvaheline mägede päev;
Skill/Oskus – understanding a text about recent experiences/ arusaamine tekstist, mis käsitleb hiljutist kogemust;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: present perfect; present perfect with ever and never
Vocabulary/Sõnavara: the natural world; weather/ looduslik maailm
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – I’ve seen a bear!/ Ma nägin karu!;
Skill/Oskus – listening for specific information/ konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – three-option multiple choice/ kolmevalikulised vastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – outdoor fun, whatever the weather/ lõbu õues iga ilmaga;
Skill/Oskus – giving an opinion/ arvamuse avaldamine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – teens say what they want on holiday/ teismelised ütlevad, mida nad vaheajal soovivad;
Skill/Oskus – using informal language/ mitteametliku keele kasutamine;
Task/Ülesanne – an e-card/ e-kaart
– Feeling good/ Hästi tundma
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – Tiny Kitchen/ Tilluke Köök;
Skill/Oskus – reading for detail/ detaili jaoks lugemine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: first conditional; advice: should
Vocabulary/Sõnavara: food and health; health collocations/ toit ja tervis; tervise kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – fun food/ lõbus toit;
Skill/Oskus – writing down information; informatsiooni maha kirjutamine;
Task/Ülesanne – gap-fill/ lünktekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – everyday activities/ igapäevased tegevused;
Skill/Oskus – choosing your favourite idea/ oma lemmikidee valimine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – the perfect medicine/ täiuslik ravim;
Skill/Oskus – producing simple narratives/ lihtsate narratiivide loomine;
Task/Ülesanne – a story/ jutt
– The place to be!/ Koht kus olla!
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – places/ paigad;
Skill/Oskus – understanding key information in short messages and everyday signs and notices/ lühikestes teadetes ja igapäevasiltidel põhiinrofmatsioonist aru saamine;
Task/Ülesanne – multiple choice (discrete); multiple-choice cloze/ valikvastused
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – various/ erinevaid;
Skill/Oskus – extracting key factual information from short, clear, simple announcements/ lühikestest, selgetest, lihtsatest teadaannetest põhilise faktiteabe ekstraktimine;
Task/Ülesanne – multiple choice (text)/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – home/kodu
Skill/Oskus – answering questions on a topic and giving an extended response/ teemakohastele küsimustele pikemalt vastamine
Task/Ülesanne – interview/ intervjuu
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – places to go on holiday/ paigad, mida vaheajal külastada;
Skill/Oskus – writing an email invitation to a friend; writing a simple story describing main events/ sõbrale kutse kirjutamine emaili teel; lihtsa jutu kirjutamine kirjeldades põhisündmusi;
Task/Ülesanne – an email (invitation); a story/ email (kutse); jutt
KEELETEADMISED
Tegusõna: present simple, present continuous, past simple regular and irregular verbs, past continuous, present continuous for future, present perfect. Adverbs of frequency. Modal verbs.
/lihtolevik, kestev olevik, lihtmineviku reegli- ja ebreeglipärased tegusõnad, kestev minevik, kestev olevik tuleviku jaoks, täisminevik. Sageduse määrsõnad. Modaalverbid/
Nimisõna: countable/uncountable, verbs to nouns
/loendatavad/mitteloendatavad, tegusõnad nimisõnadeks/
Omadussõna: comparative and superlative
/keskvõrre ja ülivõrre/
Sõnavara: family, identity, clothing, school, free time, technology, shopping, entertainment, travel, sports, weather, food and health
/perekond, identiteet, riietus, koo, vaba aeg, tehnoloogia, ostlemine, meelelahutus, reisimine, sportialad, ilm, toit ja tervis/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Oskab rääkida oma perekonnast; esimesest koolipäevast, oskab väljendada oma tundeid, mis meeldib/ei meeldi; oskab küsida teejuhiseid; küsida ja vastata päringutele; küsida tuleviku kohta
– Oskab kirjutada kutset; lihtsat juttu; kirjeldust; emaili; e-kaarti.
– Oskab lihtsast tekstist fakte ja spetsiifilist informatsiooni välja otsida; saab aru lihtsa teksti mõttest; saab aru lihtsast tekstist, mis käsitleb minevikusündmust.
– Oskab lihtsat kõnet kuulates fakte, spetsiifilist infot välja selekteerida; kuulamise järgi informatsiooni maha kirjutada
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Kathryn Alevizos & Suzanne Gaynor „Gold Experience A2“ Student’s Book 2nd Edition
– Kathryn Alevizos „Gold Experience A2“ Workbook 2nd Edition
– Lisa Darrand „Gold Experience A2“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
9) ÕPPEAINE NIMETUS: Gold Experience A2+
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Gold Experience A2+ kursuse eesmärgiks on:
– ette valmistada õpilasi rahvusvahelisteks inglise keele eksamiteks
– arendada sõnavara ning grammatilisi teadmisi
– arendada kommunikatiivseid oskusi läbi dialooge, monolooge, rollimänge ning vestlusringe
– luua õpilastes kindlustunne eksami-tüüpi ülesannete suhtes
– äratada huvi inglise keele õppimise vastu ning kujundada positiivset suhtumist selle keele vastu
– käsitleda mõningaid sotsiaalseid küsimusi ning teemasid, mis pakuvad huvi õpilastele ning panevad neid mõtlema ning arutama
– õpetada kuulama ja tajuma inglise keele kõla
– kujundada inglise keelele omast hääldust
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu
ÕPPETEGEVUS
– jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: seda, mida laps hakkab lugema ja kirjutama, omandatakse eelnevalt suulises kõnes. Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi;
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, online-materjalid);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– süvendatakse iseseisva õppimise oskust (õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada).
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter: All about me/ Alustuseks: Kõik minust
Reading:
Topic/Teema – favourite objects/ lemmikesemed;
Task/Ülesanne – matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: this/that/these/those; be: present and past simple; subject and object pronouns; possessive adjectives; can/can’t; imperatives; question words
Vocabulary/Sõnavara: objects and possessions/ esemed ja vara
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – back to school/tagasi kooli;
Task/Ülesanne – matching/sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – all about me/kõik minust;
Task/Ülesanne – asking and answering questions about personal information/ isikliku informatsiooni kohta küsimine ja vastamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – favourite objects/ lemmikasjad;
Task/Ülesanne – online post/ online postitus
– There’s no place like home/ Pole muud sellist kohta nagu kodu
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – growing up happy/ rõõmsana üles kasvamine;
Skill/Oskus – finding specific information/ konkreetse informatsiooni leidmine;
Task/Ülesanne – identify correct sentences/ õigete lausete tuvastamine
Grammar/Grammatika: articles; some, any, (how) much, (how) many, all, a little, a few, a lot of
Vocabulary/Sõnavara: around town: places and buildings/ linnas: paigad ja ehitised
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – hanging out with friends/ sõpradega aja veetmine;
Skill/Oskus – listening for specific information/konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – family time/ aeg perega;
Skill/Oskus – planning what to say/ ütlemise planeerimine;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – what makes a place great/ mis teeb paiga eriliseks;
Skill/Oskus – note-taking and planning/ märkmete tegemine ja planeerimine;
Task/Ülesanne – article/artikkel
– Try something different/ Proovi midagi teistsugust
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – hobbies you can learn online/ hobid, mida saad õppida online-is;
Skill/Oskus – recognising the purpose of a message or notice/ sõnumi või teate mõtte äratundmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: present simple and present continuous; subject and object questions
Vocabulary/Sõnvara: collocations: practising and improving/ kollokatsioonid: praktiseerimine ja arendamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – is joining a club good for you?/ kas klubiga liitumine on sinu jaoks hea?;
Skill/Oskus – listening for detail; predicting information you are listening for/ detaili jaoks kuulamine; kuulatava informatsiooni ennustamine;
Task/Ülesanne – notes completion/ märkmete lõpetamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – games and free time activities/ mängud ja vabaajategevused;
Skill/Oskus – discussing options; making suggestions; giving opinions/ võimaluste arutamine; soovituste tegemine; võimaluste andmine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – hobbies and personality/ hobid ja isiksus;
Skill/Oskus – using adjectives/ omadussõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – online profile/ online profiil
– Read all about it/ Loe sellest kõigest
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – railway to the rescue/ päästja raudtee;
Skill/Oskus – understanding text structure/ teksti struktuuri mõistmine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: past simple and past continuous; someone, anyone, nothing, everything, etc.
Vocabulary/Sõnavara: adjectives, strong adjectives, adjective order/ omadussõnad, tugevad omadussõnad, omadussõnade järjekord
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – story slams/ lugu-slämm;
Skill/Oskus – listening for specific information and detailed meaning/ konkreetse informatsiooni ja detailse mõtte jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – something funny happened to me/ minuga juhtus midagi naljakat;
Skill/Oskus – tenses; understanding a good model; planning/ ajavormid; hea mudeli mõistmine; planeerimine;
Task/Ülesanne – tell a story/ räägi üks jutt
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – short stories/ lühijutud;
Skill/Oskus – interesting the reader; planning/ lugeja huvituma panemine; planeerimine;
Task/Ülesanne – story/ lugu
– Live and learn/ Ela ja õpi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – the School Enterprise Challenge/ Kooli Ettevõtluse Võistlus;
Skill/Oskus – answering a question about the whole text/ terve teksti kohta küsimusele vastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: the future: plans and intentions (going to, present continuous, present simple); the future: predictions (will, may/might)
Vocabulary/Sõnavara: ways of learning/ õppimisviisid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – schools: past, present and future/ koolid: minevikus, praegu ja tulevikus;
Skill/Oskus – understanding general meaning/ üldisest mõttest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – meeting school friends/ koolisõpradega kohtumine;
Skill/Oskus – making arrangements/ ettevalmistuste tegemine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutlise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – school exchanges/ koolide vahetused;
Skill/Oskus – reading the task carefully; beginning and ending emails/ ülesande hoolikalt lugemine; emailide alustamine ja lõpetamine;
Task/Ülesanne – email/ email
– Get the look!/ See see välimus!
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – improving your look/ oma välimuse täiustamine;
Skill/Oskus – finding specific information; understanding detail/ konkreetse informatsiooni otsimine; detaili mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: comparatives and superlatives; (not) as … as; too/enough; much/a lot/a bit + comparative, not quite as …. as
Vocabulary/Sõnavara: describing appearance/ välimuse kirjeldamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – shops that offer more than shopping/ poed mis pakuvad lisaks ostlemisele muudki;
Skill/Oskus – listening for specific information/ konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lause lõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – ways of shopping/ ostlemisviisid;
Skill/Oskus – making guesses/ arvamiste tegemine;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – app and website reviews/ äppide ja veebisaitide arvustused
Skill/Oskus – structuring and planning a review/ arvustuse planeerimine ja ülesehitus;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– The great outdoors/ Tohutu õu
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – green spaces in the city/ rohelised kohad linnas;
Skill/Oskus – understanding the writer’s feelings/ autori tunnete mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/valikvastused;
Grammar/Grammatika: modal verbs for rules; reflexive pronouns; it’s, there is / there are
Vocabulary/Sõnavara: animals/ loomad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – the Great Green Wall/ Suur Roheline Müür;
Skill/Oskus – recognising distractors/ segajate äratundmine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – wild camping/ looduses puhkamine;
Skill/Oskus – comparing options; agreeing and disagreeing/ võimaluse võrdlemine; nõustumine ja mittenõustumine;
Task/Ülesanne – collaborative task; follow-up questions/ rühmatöö; järelküsimused
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – the natural world/ looduslik maailm;
Skill/Oskus – using collocations/ kollokatsioonide kasutamine;
Task/Ülesanne – article/artikkel
– Food for thought/ Mõtteainet
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – restaurants that don’t take money/ restoranid, mis ei võta raha;
Skill/Oskus – understanding text structure/ teksti struktuurist arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/valikvastused
Grammar/Grammatika: relative clauses with who and which; adverbs of manner
Vocabulary/Sõnavara: talking about food/ toidust rääkimine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – food and eating/ söök ja söömine;
Skill/Oskus – listening for the main idea/ kuulamine põhiidee jaoks;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – preparing food/ toiduvalmistamine;
Skill/Oskus – dealing with unknown words/ tundmatute sõnadega hakkama saamine;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a food festival/ toidufestival;
Skill/Oskus – understanding the task; using the correct language/ ülesandest arusaamine; korrektne keelekasutus;
Task/Ülesanne – email/email
– Getting away/ Eemale pääsemine
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – holidays, summer camps/ vaheajad, suvelaagrid;
Skill/Oskus – matching meanings/ tähenduste sobitamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: present perfect; present perfect with for and since
Vocabulary/Sõnavara: travel and transport/ reisimine ja transport
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – moving to a different country/ teise riiki kolimine;
Skill/Oskus – matching meanings/ tähenduste sobitamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – things you travel with/ asjad, millega reisida;
Skill/Oskus – reaching agreement/ kokkuleppe saavutamine;
Task/Ülesanne – collaborative task and discussion/ rühmatöö ja arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a holiday story/ lugu puhkusest;
Skill/Oskus – structuring a story; using adverbs/ jutu struktureerimine; määrsõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – story/ jutt
– What’s your idea of fun?/ Milline on sinu mõiste lõbust?
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – low-tech teens/ madala tehnoloogiaga teismelised;
Skill/Oskus – understanding attitude, opinion and global meaning/ hoiaku mõistmine, arvamus ja globaalne tähendus;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: zero and first conditionals; verb-patterns: –ing and to– infinitive
Vocabulary/Sõnavara: entertainment and technology/ meelelahutus ja tehnoloogia
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – a comic convention/ koomiksite konverents;
Skill/Oskus – listening for specific information/ konkreetse informatsiooni kuulamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lause lõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – entertainment/ meelelahutus;
Skill/Oskus – talking for a full minute/ rääkimine terve minuti;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – an invitation/ kutse;
Skill/Oskus – understanding the task; expanding notes; planning/ ülesandest aru saamine; märkmete laiendamine; planeerimine;
Task/Ülesanne – email/email
– Let’s celebrate!/ Tähistame!
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – birthday parties/ sünnipäevapeod;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – festivals/ festivalid;
Task/Ülesanne – multiple choice; sentence completion/ valikvastused; lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – celebrations/ pidustused;
Task/Ülesanne – all parts/ kõik osad
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – celebrations and festivals/ pidustused ja festivalid;
Task/Ülesanne – all parts/ kõik osad
KEELETEADMISED
Tegusõna: present and past simple; imperatives; present simple and present continuous; past simple and past continuous; the future – present continuous, present simple; modal verbs for rules; adverbs of manner; present perfect; verb patterns: -ing and to-infinitive
/lihtolevik ja lihtminevik; imperatiivid; lihtolevik ja kestev olevik; lihtminevik ja kestev minevik; tulevik – kestev olevik, lihtolevik; reeglite modaalverbid; viiside määrsõnad; täisminevik; tegusõnamustrid: -ing ja to- infinitiiv/
Nimisõna: subject and object questions; subject and object pronouns; reflexive pronouns
/ subjekti ja objekti küsimused; subjekti ja objekti asesõnad; refleksiivsed asesõnad/
Omadussõna: comparatives and superlatives; possessive adjectives; strong adjectives; adjective order
/kesk. ja ülivõrre; omastavad omadussõnad; tugevad omadussõnad; omadussõnade järjekord/
Sõnavara: objects and possessions; places and buildings; collocations; appearance; animals; food; travel and transport; entertainment and technology
/esemed ja vara; paigad ja ehitised; kollokatsioonid; välimus; loomad; toit; reisimine ja transport; meelelahutus ja tehnoloogia/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Oskab rääkida endast, oma perekonnast, vaba aja tegevustest, kogemustest, ostudest, toidust, reisimisest, meelelahutusest; oskab teha plaane; nõustuda ja mittenõustuda
– Oskab kirjutada emaili, kutset, online postitust, artiklit, oma hobidest ja isiksusest, lühijuttu, arvustust
– Oskab tekstist spetsiifilist informatsiooni leida; saab aru sõnumi või teate otstarbest; saab aru teksti struktuurist; saab aru teksti detailidest, autori tunnetest; saab aru teksti hoiakust, arvamusest ja tähendusest.
– Oskab kuulates spetsiifilist infot välja selekteerida; ennustada informatsiooni, mida kuuleb; saab aru kuuldu mõttest
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Sheila Dignen & Amanda Maris „Gold Experience A2+“ Student’s Book 2nd Edition
– Sheila Dignen & Lynda Edwards „Gold Experience A2“ Workbook 2nd Edition
– Sheila Dignen & Genevieve White „Gold Experience A2“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
10) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B1
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Valmistada õpilane ette inglise keele B1 eksamiks
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
ÕPPE TEGEVUS
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavamalt mõtlema
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter: Happy Days/ Algatuseks: Õnnelikud päevad
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a great day/ tore päev;
Task/Ülesanne – matching/sobitamine
Grammar/Grammatika: articles; past simple; comparative and superlative structures
Vocabulary/Sõnavara: science, entertainment, the natural world, travel, free time/ teadus, meelelahutus, looduslik maailm, reisimine, vaba aeg
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – holiday photos/ puhkusefotod;
Task/Ülesanne – matching/sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – summer holidays/ suvevaheaeg;
Task/Ülesanne – collaborative task/rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – my personal best/ mu isiklik parim;
Task/Ülesanne – paragraph about an experience/ lõik elamusest
– Identity/Identiteet
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – identities/ identiteedid;
Skill/Oskus – matching information/ informatsiooni sobitamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: present simple and present continuous; adverbs of frequency, time phrases
Vocabulary/Sõnavara: personality adjectives; adjective + preposition collocations/ iseloomu omadussõnad; omadussõnad + eessõna kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – cities/linnad;
Skill/Oskus – understanding agreement and disagreement/ nõustumisest ja mittenõustumisest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – giving personal information/ isikliku informatsiooni andmine;
Skill/Oskus – giving reasons and examples/ põhjuste ja näidete andmine;
Task/Ülesanne – introductions – social interaction/ tutvustamine – sotsiaalne suhtlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a personal profile/ isiklik profiil;
Skill/Oskus – getting started, reacting, finishing/ alustamine, reaktsioon, lõpetamine;
Task/Ülesanne – email/ email
– Get the message/ Saa aru
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – communication/ kommunikatsioon;
Skill/Oskus – understanding overall meaning/ üleüldisest mõttest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: past simple and past continuous; -ing form
Vocabulary/Sõnavara: language and communication; verb + preposition collocations/ keel ja kommunikatsioon; tegusõna + eessõna kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – a summer camp/ suvelaager;
Skill/Oskus – predicting information/ informatsiooni ette ennustamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – communicating/ suhtlemine;
Skill/Oskus – organising your description/ oma kirjelduse korraldamine;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – mistakes/ vead;
Skill/Oskus – creating an atmosphere; using strong adjectives and adverbs/ atmosfääri loomine; tugevate omadussõnade ja määrsõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – story/ jutt
– The future is now/ Tutlevik on kohal
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – the future of music/ muusika tulevik;
Skill/Oskus – skim-reading a text/ teksti läbi sirvimine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: the future: will, going to; present continuous; present simple; modal verbs for advice and suggestions
Vocabulary/Sõnavara: technology in the home; phrasal verbs/ tehnoloogia kodus; ühendtegusõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – buying something new/ millegi uue ostmine;
Skill/Oskus – identifying differences/ erinevuste tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – the future of technology/ tehnoloogia tulevik;
Skill/Oskus – giving and asking for opinions, agreeing and disagreeing/ arvamuste andmine ja küsimine, nõustumine ja mittenõustumine;
Task/Ülesanne – collaborative task and discussion/ rühmatöö ja arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – living without technology/ elu ilma tehnoloogiata;
Skill/Oskus – giving advice and making suggestions/ nõu andmine ja soovituste tegemine;
Task/Ülesanne – email/ email
– Taking part/ Osavõtt
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – unusual sports/ ebaharilikud spordialad;
Skill/Oskus – identifying phrases with similar meaning/ sarnase tähendusega fraaside tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: present perfect; past simple and present perfect
Vocabulary/Sõnavara: sport/ sport
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – enjoying sport/ spordi nautimine;
Skill/Oskus – listening for the question/ küsimuse jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – watching and doing sport/ spordi vaatamine ja tegemine;
Skill/Oskus – saying when you are not sure/ ütlemine, kui sa pole kindel;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a new sport/ uus spordiala;
Skill/Oskus – linking ideas/ ideede ühendamine;
Task/Ülesanne – article/ artikkel
– In the spotlight/ Tähelepanu keskpunktis
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – growing up in the spotlight/ tähelepanu keskpunktis üles kasvamine;
Skill/Oskus – understanding what is being tested/ arusaamine, mida testitakse;
Task/Ülesanne – signs and notices; multiple choice/ sildid ja teated; valikvastused
Grammar/Grammatika: zero; first and second conditionals; unless, in case, if I were you
Vocabulary/Sõnavara: entertainment/ meelelahutus
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – music/ muusika;
Skill/Oskus – identifying agreement/ nõustumise tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – live music/ elav muusika;
Skill/Oskus – dealing with unknown words/ tundmatute sõnadega hakkama saamine;
Task/Ülesanne – describing a photo/ foto kirjeldamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – an evening of entertainment/ meelelahutus õhtu;
Skill/Oskus – making positive comments, describing problems/ positiivsete kommentaaride tegemine, probleemide kirjeldamine;
Task/Ülesanne – article/ artikkel
– Down to earth/ Maa peale tagasi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – our blue planet/ meie sinine planeet;
Skill/Oskus – referencing in a text/ viitamine tekstis;
Task/Ülesanne – gapped text/lünktekst
Grammar/Grammatika: the passive: present simple and past simple; have/get something done
Vocabulary/Sõnavara: the natural world; order of adjectives/ looduslik maailm; omadussõnade järjekord
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – young people who change the world/ noored, kes muudavad maailma;
Skill/Oskus – avoiding distractors/ segajate eiramine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – being environmentally friendly/ keskkonnasõbralik olemas;
Skill/Oskus – turn-taking/ pöördumine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a place to visit/ kohad, mida külastada;
Skill/Oskus – thanking, inviting, accepting, refusing/ tänamine, kutsumine, nõustumine, keeldumine;
Task/Ülesanne – email/ email
– Traveller’s tales/ Reisijutud
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – ways of travelling/ reisimisviisid;
Skill/Oskus – matching details/ detailide sobitamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: defining relative clauses; modals of obligation, prohibition and necessity
Vocabulary/Sõnavara: travel; verb and noun forms/ reisimine; tegusõna ja nimisõna vormid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – travelling the world/ maailmas rändamine;
Skill/Oskus – identifying the type of information missing/ tuvastamine, missugune informatsioon on puudu;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – travel problems/ reisiprobleemid;
Skill/Oskus – referring back to what someone said/ tagasi viitama sellele, mida keegi ütles;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – holiday tips/ puhkusenipid;
Skill/Oskus – creating interest/ huvi tekitamine
Task/Ülesanne – article/artikkel
– Time out/ Aeg maha
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – developing patience/ kannatuse arendamine;
Skill/Oskus – finding synonyms/ sünonüümide leidmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/valikvastused
Grammar/Grammatika: reported speech; indirect questions
Vocabulary/Sõnavara: hobbies and interests/ hobid ja huvid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – unusual hobbies/ ebaharilikud hobid;
Skill/Oskus – avoiding distraction/ segajate eiramine;
Task/Ülesanne – multiple choice (pictures)/ valikvastused (pildid)
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – talent show/ talendišou;
Skill/Oskus – making and responding to suggestions/ soovituste tegemine ja neile reageerimine;
Task/Ülesanne – collaborative task and discussion/ rühmatöö ja arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – celebrity hobbies/ kuulsuste hobid;
Skill/Oskus – paragraph openers/ lõigu alustamine;
Task/Ülesanne – article/ artikkel
– Life experiences/ Elukogemused
Reading/ Lugemine:
Topic/Teema – summer bucket list/ soovid, mida suvel kindlasti ära teha;
Skill/Oskus – identifying linking/ ühendamise tuvastamine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: past perfect; used to
Vocabulary/Sõnavara: feelings; –ed and –ing adjectives/ tunded; -ed ja -ing omadussõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – experiences/ kogemused;
Skill/Oskus – listening for advice/ nõu jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – living on a desert island/ kõrbe saarel elamine;
Skill/Oskus – describing likes and dislikes/ meeldimise ja mittemeeldimise kirjeldamine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a day out/ päev väljs;
Skill/Oskus – ordering events/ ürituste tellimine;
Task/Ülesanne – story/ lugu
– Summertime!/ Suveaeg!
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – holiday jobs/ tööd suvel;
Task/Ülesanne – multiple choice; open cloze; multiple-choice cloze/ valikvastused; sulguse avamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – work experience/ töökogemus;
Task/Ülesanne – notes completion; multiple choice/ märkmete lõpetamine; valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – various/ erinevaid;
Task/Ülesanne – all parts/ kõik osad
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – various/ erinevaid;
Task/Ülesanne – email; article; story/ email; artikkel; jutt
KEELETEADMISED
Artiklid: indefinite (a/an); definite(the); uncountable/countable
/ebamäärased (a/an); kindlad(the); loendatavad/mitteloendatavad/
Võrdlus: as+adjective+as; not as + adjective + as; adjective + -er + than; more + adjective + than; the + adjective + -est; the most + adjective
Tegusõna: past simple and past continuous; present simple and present continuous; the future: will, going to; Present perfect; past simple and present perfect; passiiv: present simple and past simple; verb + eessõna; otsene- ja kaudne kõneviis
/lihtminevik ja kestev minevik; lihtolevik ja kestev olevik; tulevik: will, going to; täisminevik; lihtminevik ja täisminevik; passiiv: lihtolevik ja lihtminevik; verb + eessõna; otsene- ja kaudne kõneviisverb + eessõna; otsene- ja kaudne kõneviis/
Omadussõna: isiksust väljendavad omadussõnad; omadussõnade järjekord; –ed ja –ing lõpuga omadussõnad; omadussõna+eessõna
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab enamjaolt aru põhilisest infost selges tavakõnes tuttaval teemal: töö, kool, vaba aeg jne. Saab enamasti aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust, kui need käsitlevad päevateemasid või talle huvitavaid teemasid.
- Saab enamasti aru tekstidest, mis koosnevad sagedamini esinevatest sõnadest. Saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades.
- Saab hakkama suhtlusolukorras maal, kus see keel on kasutusel. Oskab kaasa rääkida tuttaval, huvitaval või olulisel teemal: pere, hobid, töö, reisimine ja päevasündmused
- Oskab lihtsate lausetega kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja kavatsusi. Oskab lühidalt põhjendada ning selgitada lihtsate lausetega oma seisukohti ja plaane.
- Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või talle huvi pakkuval teemal. Oskab kirjutada lihtsat isiklikku kirja, milles kirjeldab oma kogemusi ja muljeid.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Elaine Boyd, Clare Walsh & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Students’ Book 2nd Edition
– Lucy Frino & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Workbook 2nd Edition
– Lynda Edwards & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Teachers online resources
– Pearson Practice English App
11) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B1+
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
ÕPPE TEGEVUS
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
– Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter: Fun times/ Alustuseks: Lõbusad ajad
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – free-time activities/ vabaajategevused
Grammar/Grammatika: prepositions
Listening/Kuulamine: listen to short extracts about free-time activities / lühikesed väljavõtted vabaajategevustest
Speaking/Rääkimine: interview a partner about favourite activities, plans, hopes and dreams / tee partneriga intervjuu lemmiktegevustest, plaanidest, lootustest ja unistustest
Writing/Kirjutamine: write a paragraph about yourself/ kirjuta endast lõik
– The true you/ Tõeline sina
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – early morning activities/ varahommikused tegevused;
Skill/Oskus – making inferences/ järelduste tegemine;
Task/Ülesanne – multiple matching/sobitamine
Grammar/Grammatika: present simple and continuous; present perfect simple and continuous
Vocabulary/Sõnavara: follow your dreams; adjective ending in –able or –ible; compound nouns/ unistuste järgimine; omadussõnad, mis lõpevad –able või –ible; liitsõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – achievements/ saavutused;
Skill/Oskus – avoiding the obvious choice/ ilmselge valiku eiramine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – getting to know each other/ üksteise tundmaõppimine;
Skill/Oskus – giving interesting answers/ huvitavate vastuste andmine;
Task/Ülesanne – interview/ intervjuu
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – city vs. countryside/ linn versus maakoht;
Skill/Oskus – giving a reason, explaining a result/ põhjuste andmine, tulemuse selgitamine;
Task/Ülesanne – opinion essay/ arvamusessee
– You’ll never believe this …/ Sa ei usu seda …
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – weird stories/ veidrad lood;
Skill/Oskus – checking options against the text/ arvamuste võrdlemine tekstiga;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: past tenses; comparative and superlative forms: adjectives and adverbs
Vocabulary/Sõnavara: describing things; strong adjectives, phrases; adverbs/ asjade kirjeldamine; tugevad omadussõnad, fraasid; määrsõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – avoiding telling the truth/ tõe rääkimise vältimine;
Skill/Oskus – managing the task, using the first and second listening/ ülesande haldamine, esimese ja teise kuulamise kasutamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – challenging activities and situations/ väljakutsuvad tegevused ja olukorrad;
Skill/Oskus – describing similarities and differences/ sarnasuste ja erinevuste kirjeldamine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – when things go wrong/ kui asjad lähevad viltu;
Skill/Oskus – using interesting language/ huvitav keelekasutus;
Task/Ülesanne – story/ lugu
– The world around us/ Maailm meie ümber
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – Jaime’s farm/ Jaime talu;
Skill/Oskus – understanding text coherence and cohesion/ teksti sidususe ja ühtekuuluvuse mõistmine;
Task/Ülesanne – gapped text/lünktekst
Grammar/Grammatika: future forms; so, such, too, enough
Vocabulary/Sõnavara: food and transport; phrases with make and do; identical verbs and nouns; phrasal verbs/ toit ja transport, fraasid kasutades make ja do; identsed tegu- ja nimisõnad; ühendtegusõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – hip-hop environmentalist/ hiphopi keskkonnakaitsja;
Skill/Oskus – listening for gist/detail/ detail, mõtte jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – eco-friendly activities/ keskkonnasõbralikud tegevused;
Skill/Oskus – getting ideas, expressing agreement and preference/ ideede saamine, nõustumise ja eelistuse väljendamine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – solutions for the future, the way forward/ lahendused tulevikuks, tee edasi;
Skill/Oskus – organising your article, using topic sentences/ artikli korraldus, teema lausete kasutamine
Task/Ülesanne – article/ artikkel
– Make it happen/ Tee see teoks
Topic/Teema – teenage athletes in Jamaica/ teismelised sportlased Jamaikas;
Skill/Oskus – identifying key words/ põhisõnade tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/valikvastused
Grammar/Grammatika: modal verbs 1; modal verbs 2
Vocabulary/Sõnavara: relationships; adjectives + preposition; word formation: adjectives/ suhted; omadussõnad + eessõnad; sõnamoodustus: omadussõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – making up your mind/ otsuste langetamine;
Skill/Oskus – rewording questions/ küsimuste ümbersõnastus;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – doing something together/ midagi koos tegema;
Skill/Oskus – expressing opinions/ arvamuste väljendamine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – happiness and satisfaction/ õnnelikkus ja rahulolu;
Skill/Oskus – contrasting and summarising/ vastandamine ja kokkuvõte;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Lessons for life/ Õppetunnid eluks
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – video games in class/ videomängud klassiruumis;
Skill/Oskus – using linking words as clues/ siduvate sõnade kasutamine vihjetena;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: defining and non-defining relative clauses; reduced relative clauses
Vocabulary/Sõnavara: learning skill, learning phrasal verbs; money; uncountable nouns/ õppimisoskus, ühendtegusõnade õppimine; raha; loendamatud nimisõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – money management/ raha haldamine;
Skill/Oskus – predicting answers/ vastuste ette ennustamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – life skill; eluoskus
Skill/Oskus – justifying your opinion; oma arvamuse õigustamine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – new activities at school/ uued tegevused koolis;
Skill/Oskus – using informal and semi-formal register/ ametliku ja poolametliku registri kasutamine;
Task/Ülesanne – semi-formal letter/ poolametlik kiri
– Superpowers/ Supervõimed
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – technology that will give you superpowers/ tehnoloogia, mis annab supervõimed;
Skill/Oskus – focusing on the meaning of a section of text/ tekstisektsiooni mõttele keskendumine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: infinitives and –ing forms; quantifiers and pronouns
Vocabulary/Sõnavara: science; -ic/-al adjective endings; -or/-er noun endings; verbs beginning with dis-/re- / teadus; -ic/-al omadussõna lõpud; -or/-er nimisõnad lõpud; tegusõnad, mis algavad dis-/re-
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – inventions inspired by nature/ loodusest inspireeritud leiutised;
Skill/Oskus – extracting key details/ põhidetailide ekstraktimine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – science and technology/ teadus ja tehnoloogia;
Skill/Oskus – giving two sides to an answer/ vastusele kaks erinevat külge välja tooma;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – film/ film;
Skill/Oskus – dramatic present tenses/ dramaatilised olevikuvormid;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– Home and away/ Kodus ja võõrsil
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – alternative living spaces/ alternatiivsed elupaigad
Skill/Oskus – using reference words/ viitesõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: conditionals(0-3); wishes, preferences and regrets
Vocabulary/Sõnavara: living accommodation and furnishings; synonyms and antonyms; prepositions/ majutus ja mööbel; sünonüümid ja antonüümid; eessõnad
Listening/Kuulmine:
Topic/Teema – learning languages/ keeleõpe;
Skill/Oskus – listening for positive or negative ideas and opinions/ positiivsete ja negatiivsete ideede ja arvamuste kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – talking about yourself/ endast rääkimine;
Skill/Oskus – giving information about yourself/ enda kohta informatsiooni andmine;
Task/Ülesanne – interview/ intervjuu
Writing/kirjutamine:
Topic/Teema – description of a visit to a place/ ühe paiga külastuse kohta kirjeldus;
Skill/Oskus – using appropriate informal register/ sobiva ametliku registri kasutamine;
Task/Ülesanne – informal email/ mitteametlik email
– What’s in a number?/ Mis on numbris?
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – huge numbers/ suure numbrid;
Skill/Oskus – guessing unknown language/ tundmatu keele äraarvamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: the passive; have/get something done
Vocabulary/Sõnavara: maths, nouns with -tion, -sion, -ment; countable and uncountable nouns/ matemaatika; nimisõnad lõpuga -tion, -sion, -ment; loendatavad ja mitteloendatavad nimisõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – challenges/ väljakutsed;
Skill/Oskus – focusing on key words/ põhisõnadele keskendumine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – competition/ võistlus;
Skill/Oskus – paraphrasing/ teisiti ütlemine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – privacy/ privaatsus;
Skill/Oskus – using adverbs of comment/ kommentaaride määrsõnade kasutamine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Express yourself/ Väljenda ennast
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – creative arts events/ loomingulised kunstiüritused;
Skill/Oskus – using synonymous phrases to find the correct answer/ sünonüümsete fraaside kasutamine, et leida õige vastus;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: reported speech; reporting questions, orders and requests
Vocabulary/Sõnavara: visual arts, collocations; live entertainment/ visuaalsed kunstid, kollokatsioonid; elav meelelahutus
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – performing arts school/ etenduskunstide kool;
Skill/Oskus – focusing on meaning/ tähendusele keskendumine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – work experience/ töökogemus;
Skill/Oskus – managing a discussion/ arutluse haldamine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – the Edinburgh festivals/ Edinburgh festivalid;
Skill/Oskus – organising a review, using interesting language/ arvustuse korraldamine, kasutades huvitavat sõnavara;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– Learning from the past/ Minevikust õppimine
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – the woolly mammoth/ villane mammut;
Skill/Oskus – understanding text cohesion in an article/ teksti sidususe mõistmine artiklis;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Listening/Kuulmine:
Topic/Teema – the Maya civilisation/ Maajade tsivilisatsioon;
Skill/Oskus – extracting key words and phrases from a presentation/ põhisõnade ja fraaside ekstraktimine esitlusest;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – history/ ajalugu;
Skill/Oskus – answering questions on a topic, comparing photos, discussing a topic/ teema raames küsimustele vastamine, fotode võrdlemine, teema arutlus;
Task/Ülesanne – interview; long turn; collaborative task; discussion/ intervjuu; paariminutiline kõne; rühmatöö; arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – stories, my favourite room/ jutud, mu lemmiktuba;
Skill/Oskus – writing a short story, writing a reply to an email, writing an article/ lühijutu kirjutamine, emailile vastuse kirjutamine, artikli kirjutamine
Task/Ülesanne – story; email or article/ jutt, email või artikkel
KEELETEADMISED
Võrdlevad ja ülivõrdelised vormid: omadussõnad ja määrsõnad
Tegusõna: Present simple and continuous; present perfect simple and continuous; minevikuvormid; tuleviku vormid; modaalverbid; suhteline klausel; passiiv; kaudne kõne; ühendtegusõnad
Omadussõna: omadussõnad, mis lõpevad –able või – ible; tugevad omadussõnad, fraasid; sõnamoodustus;
Nimisõna: liitsõnad; identsed nimi- ja tegusõnad; loendamatud nimisõnad; nimisõnad lõpuga –or/ -er; sünonüümid, antonüümid; nimisõnad –tion, -sion, -ment
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru põhilisest infost selges tavakõnes tuttaval teemal: töö, kool, vaba aeg jne. Saab aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust, kui need käsitlevad päevateemasid või talle huvitavaid teemasid.
- Saab aru tekstidest, mis koosnevad sagedamini esinevatest sõnadest. Saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades.
- Saab enamasti keelega hakkama maal, kus see on kasutusel. Oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal: pere, hobid, töö, reisimine ja päevasündmused
- Oskab lihtsate seostatud lausetega kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja kavatsusi. Oskab lühidalt põhjendada ning selgitada oma seisukohti ja plaane. Oskab edasi anda jutu, raamatu ja filmi sisu ning kirjeldada oma muljeid.
- Oskab koostada lihtsat seostatud teksti tuttaval või talle huvi pakkuval teemal. Oskab kirjutada isiklikku kirja, milles kirjeldab oma kogemusi ja muljeid.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Fiona Beddall & Megan Roderick „Gold Experience B1+“ Students’ Book 2nd Edition
– Rhiannon Ball & Helen Chilton „Gold Experience B1+“ Workbook 2nd Edition
– Elayne Boyd „Gold Experience B1+“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Teachers online resources – Pearson Practice English App