Inglise keele õppekavad põhikooli noortele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA PÕHIKOOLI NOORTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekava Gold Experience B2+. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t). Algkoolile mõeldud ainekava Fly High 1 on 45-tunnine(ak.t)., Fly High 2, Fly High 3 ja Fly High 4 on 60-tunnised(ak.t).. Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Next Move 1, Next Move 2, Next Move 3, Next Move 4 ja Gold Experience B1 on 90- tunnised(ak.t)..
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B1+, Gold Experience B2 ja Gold Experience B2+ on 90- tunnised(ak.t).. Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule (koolieelikutel üks kord nädalas 1 akadeemiline tund; algkoolis 1. klassis 1 kord nädalas 60 minutit, 2-4. klassis 2 korda nädalas 1 akadeemiline tund; põhikoolis 5.-9.klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi; gümnaasiumis 10-11. klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi, 12. klassis 1 kord nädalas 3 akadeemilist tundi ).
Koolieelikutel ja algklasside õpilastel kestab üks akadeemiline tund 40 minutit, põhikooli lastel ja gümnasistidel on akadeemilise tunni pikkus 45 min.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4.Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis sooritab õppur lõputesti, oma soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Fly High 1
4. Fly High 2
5. Fly High 3
6. Fly High 4
7. Next Move 1
8. Next Move 2
9. Next Move 3
10. Next Move 4
11. Gold Experience B1
12. Gold Experience B1+
13. Gold Experience B2
14. Gold Experience B2+
1) ÕPPEAINE NIMETUS: NEXT MOVE 1
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õpetamise aeg: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID:
– huvi äratamine ja säilitamine inglise keelt kõnelevate maade ja nende kultuuri vastu;
– õpetada erinevaid lugemis- ja kuulamisstrateegiaid;
– arendada iseseisva mõtlemise ja analüüsi võimet;
– arendada oskust väljendada enese ja rühma seisukohti raskematel abstraktsetel teemadel.
– õpetada oma kõnet ladusalt ja loogiliselt organiseerima.
ÕPPETEGEVUS
- Jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: see, mida laps hakkab lugema ja kirjutama, omandatakse eelnevalt suulises kõnes.
- Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi.
- Õpimotivatsiooni säilitamiseks ja tulemuslikumaks õppimiseks kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, intervjueerimine, dramatiseering jms) ning meediavahendeid (video, arvuti).
- Õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada, kujunevad eeldused teiste võõrkeelte kiiremaks õppimiseks.
- Kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatutega, kuid ka mälu- ja kognitiivsete strateegiate tundmaõppimine, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Unit
Grammar: To be – affirmative, negative, questions and short answers; Subject pronouns; Wh – questions; This/That/These/Those
Vocabulary: Countries and Nationalities; Numbers; Spelling; Classroom Objects; Days of the Week and Months of the Year; Classroom Language
Reading and Listening: The Wildlife Club
Speaking and Pronunciation: Asking and giving personal information
Writing: A personal profile
– My World
Grammar: have got: afiirmative, negative, questions and short answers. Posessive adjectives. Possessive ’s.
Vocabulary: Objects, adjectives
Reading and Listening: Fans of the month; Help! Dad’s got an embarrassing hobby!; A Karate Kid collection; Dictation
Speaking and Pronunciation: Talking about position; Short forms
Writing: A personal profile; Writing file – Punctuation 1
– Around Town
Grammar: There is/ There are/ Is there…?/ Are there…?; some/any; Can/ Can’t for ability
Vocabulary: Places in town; Action verbs
Reading and Listening: Cybertown; Great Parks in London; Talent wanted!; Dictation
Speaking and Pronunciation: Orders and warnings; Silent letters
Writing: A description of a town; Writing file – Linking words
– School Days
Grammar: Present simple – affirmative and negative, questions and short answers
Vocabulary: Daily routines; School subjects
Reading and Listening: A day with….my big family; The big school quiz; A school day in Japan; Dictation
Speaking and Pronunciation: Time; -s endings
Writing: An email; Writing file – Time phrases on, in, at
– Animal Magic
Grammar: Adverbs of frequency; Present simple with wh-questions; Must/Must’nt
Vocabulary: Unusual animals; Parts of the body
Reading and Listening: A day in the life…; Unusual pets; A special dog; Dictation
Speaking and Pronunciation: Likes and dislikes; Contrastive stress
Writing: An animal fact sheet; Writing file – Making notes
– Out and About!
Grammar: Present continuous – affirmative, negative, questions and short answers; Present simple and Present continuous
Vocabulary: Activities, Weather and seasons
Reading and Listening: Guess the job!; Weather; Seasons; Dictation
Speaking and Pronunciation: Expressing surprise; -ing endings
Writing: A blog; Writing file – Word order
– Delicious!
Grammar: Countable and uncountable nouns; Many/ Much/ A lot of; Comparatives
Vocabulary: Food and drink; Adjectives
Reading and Listening: Look! This is our fridge!; Three unusual…; National dishes; Dictation
Speaking and Pronunciation: Ordering food; Word stress
Writing: Instructions; Writing file – Sequence words
– Modern History
Grammar: Past simple – to be; There was/ There were; Past simple regular – affirmative and negative
Vocabulary: Ordinal numbers, years, dates; Regular verbs
Reading and Listening: Flower power!; Travel back in time!; The Max museum; Dictation
Speaking and Pronunciation:Talking about the past; -ed endings
Writing: An essay; Writing file – Punctuation 2
– Journeys
Grammar: Past simple irregular – affirmative and negative; Past simple – questions
Vocabulary: Means of transport; Clothes
Reading and Listening: Around the world in 80 days; Azab’s journey; Rose’s day: Dictation
Speaking and Pronunciation: Talking on the phone; Sounding polite
Writing: A travel diary; Writing file – Paragraphs
– Technology Time
Grammar: Be going to – affirmative, negative, questions and short answers; Present continuous for future arrangements
Vocabulary: Technology; Technology phrases
Reading and Listening: e-reading!; Technology-free week!; Summer plans; Dictation
Speaking and Pronunciation:Asking for information; Weak form of to
Writing: A story; Writing file – Review
KEELETEADMISED
Nimisõna – ainsuslikud ja mitmuslikud sõnad, erandlik mitmus
Artikkel – enamkasutatavad väljendid artiklitega ja ilma
Omadussõna – omadussõnade võrdlemine (-er, more…than, the most)
Arvsõnad ja mõõtühikud – kellaaeg, aasta, pikkus
Tegusõna – enamkasutatavad reeglipärased ja ebareeglipärased tegusõnad
Tegusõna vormistik – üldajad ( Past Simple); present continuous tulevikuks; tarindid be going to; to be; must/mustn’t;
Määrsõna – sagedusmäärsõnad once, twice, three times, usually; järjestavad määrsõnad after, before
Lauseehitus– küsisõna moodustamine
ÕPIVÄLJUNDID
Kuulamine:
– saab aru õpitud sõnavara ulatuses tekstidest, lauludest, samuti passiivset sõnavara sisaldavatest tekstidest;
– mõistab konteksti abil neis esinevaid üksikuid tundmatuid sõnu;
– oskab eristada kuulatavast tekstist vajalikku informatsiooni;
– eristab selgelt kuni kolme vestluses osaleva inimese kõnet.
Kõnelemine
– vestelda ja vastata küsimustele õpitud temaatika piires;
– õpitud sõnavara piires rääkida igapäevastest tegevustest ja harrastustest;
– võrrelda oma perekonda sõbra perekonnaga, oma koolielu teiste omaga;
– küsitleda oma kaaslast ja saadud infot edasi anda;
– väljendada ja põhjendada oma arvamust;
– kasutada õpitud fraase õige intonatsiooniga;
– kirjeldada pilte;
– hääldada kõiki võõrhäälikuid korrektselt.
Lugemine
– oskab leida tekstist olulist;
– saab aru kuni 2% tundmatuid sõnu sisaldavatest lühitekstidest, kasutades piltide, konteksti või sõnaraamatu abi;
– on tuttav erinevate lugemisstrateegiatega.
Kirjutamine
– täita aadressi ja isiklikke andmeid nõudvat ankeeti;
– eeskuju järgi kirjutada küllakutset, õnnitlus- ja tänukaarti;
– kirjutada sõbrale kirja ja elektronkirja, kasutades õpitud keelendeid;
– lõpetada lauseid ja fraase;
– kirjutada lühijutukesi;
– kirjutada õpitud teksti põhjal etteütlust
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Carolyn Barraclough and Katherine Stannett„Next Move 1“ Students’ Book
– Charlotte Covill „Next Move 1“ Workbook
– Timothy John Foster „Next Move 1“ Teacher`s Book
– „Next Move 1“ Class CD
– „Next Move 1” Teacher’s resources multi-rom
– „Next Move 1” Workbook CD
2. ÕPPEAINE NIMETUS: NEXT MOVE 2
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õpetamise aeg: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID:
– süvendada laste teadmisi inglise keeles.
– avardada nende sõnavara.
– tutvustada õpilastele raskemaid grammatilisi konstruktsioone;
– õpetada lapsi arutlema raskematel abstraktsetel teemadel;
– õpetada neid organiseerima oma kõnet ladusalt ja loogiliselt;
– arendada oskust väljendada enese ja rühma seisukohti;
– rääkida kultuurist, ajaloost ning kirjandusest inglise keeles;
– suhelda igapäeva teema järgi;
– lugeda ja kirjutada teksti ja kirja.
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Unit
Grammar: To be; Have got; There is/ are; Personal and Object pronouns; Possessive ’s; Possessive adjectives and pronouns
Vocabulary: Places; Posessions; Countries and nationalities
Reading and Listening: The Friend’s Club
Speaking and Pronunciation: Asking for and giving personal information
Writing: A personal profile
– Play The Game!
Grammar: Present simple; Verb+ing; Adverbs of frequency
Vocabulary: Sports; Compound nouns
Reading and Listening: The Olympic Games; Superstitious sports stars; Lucky charms; Dictation
Speaking and Pronunciation: Opinions; verb endings – /s/, /z/, /Ⅰz/
Writing: A description of a sport; Writing file – punctuation
– The Big Picture
Grammar: Present continuous – affirmative, negative and questions; Present simple/ Present continuous
Vocabulary: Types of films; Adjectives
Reading and Listening: The Film Museum; EXTRA special; Film extras; Dictation
Speaking and Pronunciation: Suggestions; Word stress in adjectives
Writing: A film review; Writing file – Linking words
– Past Lives
Grammar: Past simple – affirmative and negative; Past simple – questions and short answers
Vocabulary: History; Life events
Reading and Listening: The London Dungeon; William Shakespeare; A history quiz; Dictation
Speaking and Pronunciation: Reasoning; Verb endings – /t/, /d/, /Ⅰd/
Writing: A biography; Writing file – Ordering information
– Is It A Crime?
Grammar: Past continuous – affirmative, negative and questions; Past simple/ Past continuous
Vocabulary: Breaking the rules; Prepositions of movement
Reading and Listening: Paul’s problem page; Supergran catches thieves!; Police interviews; Dictation
Speaking and Pronunciation: Showing interest; Was and were; strong and weak forms
Writing: A short story; Writing file – Sequencing words
– Look At You
Grammar: Comparatives and Superlatives; Present continuous for future
Vocabulary: Appearance adjectives; Personality adjectives
Reading and Listening: Celebrity look-alikes; Different is good; Personality types; Dictation
Speaking and Pronunciation: Agreeing and disagreeing; Intonation in questions and answers
Writing: A description of a friend; Writing file – Word order
– It’s Your World
Grammar: Going to; Should; Must/Mustn’t
Vocabulary: Environment verbs; Materials and containers
Reading and Listening: Green talk; Plastic Bag? No, thank you!; Dinosaur museum; Dictation
Speaking and Pronunciation: Shopping; silent letter l
Writing: An information leaflet; Writing file – Making your writing more interesting
– Make Music
Grammar: Will; First conditional
Vocabulary: Music, Musical instruments; Types of music
Reading and Listening: The history of music; The Choir; Rock it!; Dictation
Speaking and Pronunciation: Offers; ll
Writing: A band profile; Writing file – Paragraphs
– Adventure
Grammar: Present perfect – affirmative and negative; Present perfect – questions
Vocabulary: The natural world; Camping
Reading and Listening: Teen adventures; Helen’s adventure; Dancing around the world; Dictation
Speaking and Pronunciation: Apologising; Syllables
Writing: An informal letter; Writing file – Beginning and ending an email
– World Of Work
Grammar: a/an; some/any; Quantity; Indefinite pronouns
Vocabulary: Jobs; Adjectives describing jobs
Reading and Listening: Micropolix theme park; Forget babysitting!; Summer jobs; Dictation
Speaking and Pronunciation: Reacting; schwa – /ǝ/
Writing: A questionnaire; Writing file – Checking your work
KEELETEADMISED
– nimisõna: erandlik mitmus, omastav kääne
– artikkel: umbmäärane ja määrav artikkel, artikli puudumine, enamkasutatavad väljendid artiklitega ja ilma, artikli kasutamine isikunimede ja geograafiliste nimedega;
– omadussõna: omadussõnade võrdlemine (võrdlusastmed)
– omadussõnade kasutamine rahvusest ja kodakondsusest rääkides;
– present simple, past simple, present continuous, past continuous, present perfect, present continuous for future
– Esimene tingimuslik; will
ÕPIVÄLJUNDID
- Oskab küsida ning anda isiklikku informatsiooni
- Oskab avaldada arvamust ning põhjendada
- Oskab teha soovitusi ning neid põhjendada
- Oskab vabandada ning vabandust vastu võtta
- Oskab kirjeldada
- Oskab kirjutada lühijuttu
- Oskab kirjutada mitteametlikku emaili
- Oskab omadussõnu rõhutada
- Oskab intonatsiooni vastavalt küsimustele ja vastustele
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Jayne Wildman and Carolyn Barraclough „Next Move 2“ Students’ Book
– Suzanne Gaynor „Next Move 2“ Workbook
– Timothy John Foster „Next Move 2“ Teacher`s Book
– „Next Move 2“ Class CD
– „Next Move 2“ Workbook CD
– „Next Move 2” Teacher’s resources multi-rom
3. ÕPPEAINE NIMETUS: NEXT MOVE 3
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õpetamise aeg: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID:
– õpetada kasutama keelt loomulikes olukordades, lugeda ja mõista eakohaseid võõrkeelseid originaaltekste;
– tekitada ja säilitada huvi võõrkeelte õppimise vastu ja selle kaudu laiendada silmaringi;
– huvi äratamine ja säilitamine õpitavat keelt kõnelevate maade ja nende kultuuri vastu;
– õpetada erinevaid lugemis- ja kuulamisstrateegiaid;
– arendada iseseisva mõtlemise ja analüüsi võimet;
– arendada oskust väljendada enese ja rühma seisukohti;
– õpetama hankima vajalikku teavet (ka teiste õppeainete jaoks) võõrkeelsetest teatmeteostest, sõnaraamatutest, Internetist ja muudest infoallikatest.
ÕPPETEGEVUS
– jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: seda, mida laps hakkab lugema ja kirjutama,
– omandatakse eelnevalt suulises kõnes. Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi;
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– süvendatakse iseseisva õppimise oskust (õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada).
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemis-, lugemis- ja kirjutamisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Unit
Grammar: be/ have got; is/ has/ ’s; Pronouns and possessive ’s; Indefinite pronouns; Present simple; Adverbs of frequency; Was/ were
Vocabulary: Common verbs; Prepositions; Everyday objects; School subjects; Numbers and dates; Opinion adjectives
Reading and Listening: School Intranet
Speaking and Pronunciation: Asking for and giving personal information
Writing: A personal profile
– Home Sweet Home
Grammar: Present simple and continuous; Verb + -ing
Vocabulary: Rooms and parts of the house; Furniture and household objects
Reading and Listening: Live Small; What does your bedroom say about you; Hannah’s bedroom; Dictation
Speaking and Pronunciation: Describing a place; /v/, /w/ and /b/
Writing: A description of a room; Writing file – Linking words: addition and contrast
–What’s The Story?
Grammar: Past simple; Past continuous; Past simple vs Past continuous
Vocabulary: Adjectives to describe pictures; Adjective + preposition
Reading and Listening: Click! Magazine – young photographer competition; Great moments in history; Talking about a photo; Dictation
Speaking and Pronunciation: Permission; Sentence stress
Writing: A description of a picture; Writing file – Describing a picture
– It’s A Bargain!
Grammar: Comparatives and superlatives; too and enough; much, many, a lot
Vocabulary: Shopping nouns; Money verbs
Reading and Listening: London market wins award; The internet – the world’s biggest market; Problems with buying things online; Dictation
Speaking and Pronunciation: Asking for help; /ɒ/, /əʊ/
Writing: A customer review; Writing file – Expressing opinion
– In The News
Grammar: Present perfect; Present perfect vs Past simple
Vocabulary: News and media; Adverbs of manner
Reading and Listening: Survey: Teens and the media; Profile: Christiane Amanpour; Opinions about the news, Dictation
Speaking and Pronunciation: Doubt and disbelief; /æ/, /a:/
Writing: A profile; Writing file – Error correction
– Happy Holidays
Grammar: Present perfect + for and since; How long?; Present perfect with just
Vocabulary: Holidays; Meanings of get
Reading and Listening: Behind the camera; Strange tourist attractions; Radio interview; Dictation
Speaking and Pronunciation: Asking for information; /aⅠ/ vs /Ⅰ/
Writing: A travel guide; Writing file – Making your writing more interesting
– That’s Life!
Grammar: have to/ don’t have to; must/ mustn’t; Predictions with will, won’t, might
Vocabulary: Household chores; Feelings adjectives
Reading and Listening: Today’s teens don’t do chores; Future teens; Teenagers of the future; Dictation
Speaking and Pronunciation: Giving advice; /Ʌ/ and /ju:/
Writing: A problem page; Writing file – Linking words: reason and result
– Make A Difference
Grammar: be going to and will; First conditional
Vocabulary: Protest and support; Verb + preposition
Reading and Listening: London Elephant Parade; Do something different…; An interview about a charity; Dictation
Speaking and Pronunciation: Persuading; going to
Writing: A formal letter; Writing file – Letter writing
– Danger And Risk
Grammar: Second conditional; Relative pronouns
Vocabulary: Extreme adjectives; Illness and injury
Reading and Listening: Interview: Naomi Daniels; Why are people risk-takers?; Talking about a TV show; Dictation
Speaking and Pronunciation: Talking about health; gh
Writing: An application form; Writing file – Completing an application form
– Inventions
Grammar: Present simple passive; Past simple passive
Vocabulary: Machine nouns and verbs; Word building
Reading and Listening: Teenage inventors; A book for all time?; Reading stories on a smartphone; Dictation
Speaking and Pronunciation: Problems with machines; /Ⅰ/ and /i:/
Writing: An opinion essay; Writing file – How to write an opinion essay
KEELETEADMISED
Tegusõna: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Present Perfect, First/Second Conditional, Present simple passive, past simple passive
Omadussõna: võrdlus: too , enough; kirjeldavadomadussõnad, tundeid väljendavad omadussõnad, omadussõnad eessõnadega
Määrsõna: väljendamaks viisi; adverb of manner
Nimisõna: nimisõnad –er lõpuga, nimisõnad moodustatud tegusõnadest
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Arutleb raskematel abstraktsetel teemadel
- Organiseerib oma kõnet ladusalt ja loogiliselt.
- Oskab koostada ametlikku kirja
- Oskab täita avaldust
- Oskab väljendada kahtlust ja uskumatust
- Oskab veenda teisi
- Oskab rääkida tervisest, küsida abi, kirjeldada paika, anda nõu
KASUTATUD ÕPPEKIRJANDUS:
– Fiona Beddall and Jayne Wildman „Next Move 3“ Students’ Book
– Joe McKenna „Next Move 3“ Workbook
– Timothy John Foster „Next Move 3“ Teacher`s Book
– „Next Move 3“ Class CD
– „Next Move 3“ Workbook CD
– „Next Move 3” Teacher’s resources multi-rom
1. ÕPPEAINE NIMETUS: NEXT MOVE 4
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Next Move 4 kursuse eesmärgiks on:
– ette valmistada õpilasi rahvusvahelisteks inglise keele eksamiteks
– arendada sõnavara ning grammatilisi teadmisi
– arendada kommunikatiivseid oskusi läbi dialooge, monolooge, rollimänge ning vestlusringe
– luua õpilastes kindlustunne eksami-tüüpi ülesannete suhtes
– äratada huvi inglise keele õppimise vastu ning kujundada positiivset suhtumist selle keele vastu
– käsitleda mõned sotsiaalsed küsimused ning teemad, mis pakuvad huvi õpilastele ning panevad neidn mõtlema ning arutama
– õpetada kuulama ja tajuma inglise keele kõla
– kujundada inglise keelele omast hääldust
– kaasata lapsevanemaid neile ajakohast teavet andes ning süvendada nende huvi keeleõpingute vastu
ÕPPETEGEVUS
– jätkuvalt kasutatakse suulise eelnevuse printsiipi: seda, mida laps hakkab lugema ja kirjutama, omandatakse eelnevalt suulises kõnes. Kompleksselt arendatakse kõiki osaoskusi;
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– süvendatakse iseseisva õppimise oskust (õpitakse tundma erinevaid õpistrateegiaid, mis aitavad edaspidi iseseisvalt töötada).
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Unit
Grammar: to be/ have got; Present simple/ Present continuous; Apostrophes; Comparatives and superlatives; Relative pronouns; some and any; much, many and a lot of; Past simple; Irregular verbs
Vocabulary: Daily Routines; Pronouns and possessive adjectives; Useful adjectives; Free-time activities; Feelings adjectives; Telling the time
Reading and Listening: An email
Speaking and Pronunciation: Asking for and giving information
Writing: A description of a friend
– Different Lives
Grammar: Past simple vs Past continuous; used to for past habits
Vocabulary: Compound nouns; Phrasal verbs 1
Reading and Listening: A day in a life; Ezekiel, the Bee Guardian; Laura’s career; Dictation
Speaking and Pronunciation: Expressing extremes; Compound noun with word stress
Writing: Telling a story: Writing file – Using different tenses
– Aiming High
Grammar: Present perfect + ever, never, already, yet, just, since and for; Present perfect vs Past simple
Vocabulary: Collocations with make, go and keep; Jobs and suffixes -or, -er, -ist
Reading and Listening: Making dreams come true; It’s never too soon …/It’s never too late …; An interview with Raj; Dictation
Speaking and Pronunciation: Giving/Responding to news; Sentence stress
Writing: A biography; Writing file – Time expressions
– Be Happy!
Grammar: Gerunds and infinitives; Present perfect continuous
Vocabulary: Showing feelings; Adjective suffixes
Reading and Listening: What’s in a smile?; Does fame bring hapiness?; An interview with Baz, an actor; Dictation
Speaking and Pronunciation: Invitations; Showing feelings
Writing: A ’for and against’ essay; Writing file – Linking words: addition and contrast
– Survive!
Grammar: Modals – ability, obligation, prohibition, advice; Past modals; Modals – possibility
Vocabulary: Natural disasters; Phrasal verbs 2
Reading and Listening: Fighting the cyclones; TV saved my life!; Talking about TV survival programmes; Dictation
Speaking and Pronunciation: Asking for clarification; Consonant clusters
Writing: Giving instructions; Writing file – Giving clear instructions
– Work For It
Grammar: Will/ going to; Present simple and Present continuous for future
Vocabulary: Work collocations; Job qualities
Reading and Listening: Work experience; Jobs of the future?; An ideal summer job; Dictation
Speaking and Pronunciation: Phone language; /ɜ:/ and /ɔ:/
Writing: An email about plans; Writing file – Expressing degrees of certainty
– Coast
Grammar: Passive statements; Passive questions
Vocabulary: Coastal life; Verbs with prefixes dis- and re-
Reading and Listening: Life in a seaside town; Shipwrecks, pirates and sunken treasure!; A tour guide talking about the Cutty Sark; Dictation
Speaking and Pronunciation: Asking for and giving directions; Weak vs strong form of was
Writing: A field trip report; Writing file – Planning a field trip report
– Final Frontiers
Grammar: First and Second conditional; Subject/Object questions
Vocabulary: Adjective antonyms; Space
Reading and Listening: Explorers: Where next?; Next stop: Mars; Building colonies in the future; Dictation
Speaking and Pronunciation: Giving warnings; Elided syllables
Writing: An application letter; Writing file – Letter writing
– Spies
Grammar: Past perfect; Third conditional
Vocabulary: Spy collocations; Adjectives with prefixes dis-, im-, in-, un-
Reading and Listening: I’m right behind you; Who’s watching you?; Talking about CCTV cameras; Dictation
Speaking and Pronunciation: Explaining and apologising; /eǝ/, /i:/ and /eⅠ/
Writing: An opinion essay; Writing file – Expressing opinions
– Celebrate!
Grammar: Reported statements, commands and requests; Reported questions
Vocabulary: Party collocations; Reporting verbs
Reading and Listening: Prom night; Coming-of-age; Coming-of-age traditions; Dictation
Speaking and Pronunciation: Reaching an agreement; /ʃ/, /Ʒ/ and /dƷ/
Writing: A problem page; Writing file – Referencing
KEELETEADMISED
Tegusõna – Present simple, present continuous, past simple, past continuous, present perfect, present perfect continuous, present simple and present continuous for future, past perfect; passive statements and questions; First,Second and Third conditional; Phrasal verbs; reporting verbs; gerund and infinitives
Modaalverbid – ability, obligation, prohibition, advice; past modals; possibility
Nimisõnad – liitsõnad, asesõnad
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Saab aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud talle oluliste valdkondadega(nt. Info tema ja ta perekonna kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö). Saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt väljahääldatud ütluste põhisisust.
– Saab aru väga lühikestest lihtsatest tekstidest. Oskab leida eeldatavat spetsiifilist informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (nt. reklaamid, Tööpakuumised, prospektid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest.
– Saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Oskab kaasa rääkida, kuid ei oska veel ei vestlust juhtida.
– Oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd.
– Oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja, näiteks kellegi tänamiseks.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Katherine Stannett and Fiona Beddall „Next Move 4“ Students’ Book
– Bess Bradfield „Next Move 4“ Workbook
– Timothy John Foster „Next Move 4“ Teacher`s Book
– „Next Move 4“ Class CD
– „Next Move 4“ Workbook CD
– „Next Move 4” Teacher’s resources multi-rom
4. ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B1
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Valmistada õpilane ette inglise keele B1 eksamiks
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
ÕPPE TEGEVUS
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Happy Days
Reading: topic: a great day
Grammar: articles, past simple, comparative and superlative structures
Vocabulary: science, entertainment, the natural world, travel, free time
Listening: topic: holiday photos
Speaking: topic: summer holidays
Writing: topic: my personal best
– Identity
Reading: topic:identities; skill: matching information
Grammar: present simple and present continuous; adverbs of frequency, time phrases
Vocabulary: personality adjectives; adjective + preposition collocations
Listening: topic: cities; skill: understanding agreement and disagreement
Speaking: topic: giving personal information; skill: giving reasons and examples
Writing: topic: a personal profile; skill: getting started, reacting, finishing
– Get the message
Reading: topic:communication; skill: understanding overall meaning
Grammar: past simple and past continuous; -ing form
Vocabulary: language and communication; verb + preposition collocations
Listening: topic: a summer camp; skill: predicting information
Speaking: topic: communicating; skill: organising your description
Writing: topic: mistakes; skill: creating an atmosphere; using strong adjectives and adverbs
– The future is now
Reading: topic: the future of music; skill: skim-reading a text
Grammar: the future: will, going to; present continuous; present simple; modal verbs for advice and suggestions
Vocabulary: technology in the home; phrasal verbs
Listening: topic: buying something new; skill: identifying differences
Speaking: topic: the future of technology; skill: giving and asking for opinions, agreeing and disagreeing
Writing: topic: living without technology; skill: giving advice and making suggestions
– Taking part
Reading: topic: unusual sports; skill: identifying phrases with similar meaning
Grammar: present perfect; past simple and present perfect
Vocabulary: sport
Listening: topic: enjoying sport; skill: listening for the question
Speaking: topic: watching and doing sport; skill: saying when you are not sure
Writing: topic: a new sport; skill: linking ideas
– In the spotlight
Reading: topic: growing up in the spotlight; skill: understanding what is being tested
Grammar: zero; first and second conditionals; unless, in case, if I were you
Vocabulary: entertainment
Listening: topic: music; skill: identifying agreement
Speaking: topic: live music; skill: dealing with unknown words
Writing: topic: an evening of entertainment; skill: making positive comments, describing problems
– Down to earth
Reading: topic: our blue planet; skill: referencing in a text
Grammar: the passive: present simple and past simple; have/get something done
Vocabulary: the natural world; order of adjectives
Listening: topic: young people who change the world; skill: avoiding distractors
Speaking: topic: being environmentally friendly; skill: turn-taking
Writing: topic: a place to visit; skill: thanking, inviting, aceepting, refusing
– Traveller’s tales
Reading: topic: ways of travelling; skill: matching details
Grammar: defining relative clauses; modals of obligation, prohibition and necessity
Vocabulary: travel; verb and noun forms
Listening: topic: travelling the world; skill: identifying the type of information missing
Speaking: topic: travel problems; skill: referring back to what someone said
Writing: topic: holiday tips; skill: creating interest
– Time out
Reading: topic: developing patience; skill: finding synonyms
Grammar: reported speech; indirect questions
Vocabulary: hobbies and interests
Listening: topic: unusual hobbies; skill: avoiding distraction
Speaking: topic: talent show; skill: making and responding to suggestions
Writing: topic: celebrity hobbies; skill: paragraph openers
– Summertime!
Reading: topic: holiday jobs
Listening: topic: work experience
Speaking: topic: various
Writing: topic: various
KEELETEADMISED
Artiklid – indefinite (a/an); definite(the); uncountable/countable
Võrdlus – as+adjective+as; not as + adjective + as; adjective + -er + than; more + adjective + than; the + adjective + -est; the most + adjective
Tegusõna – past simple and past continuous; present simple and present continuous; the future: will, going to; Present perfect; past simple and present perfect; passiiv: present simple and past simple; verb + eessõna; otsene- ja kaudne kõneviis
Omadussõna: isiksust väljendavad omadussõnad; omadussõnade järjekord; –ed ja –ing lõpuga omadussõnad; omadussõna+eessõna
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab enamjaolt aru põhilisest infost selges tavakõnes tuttaval teemal: töö, kool, vaba aeg jne. Saab enamasti aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust, kui need käsitlevad päevateemasid või talle huvitavaid teemasid.
- Saab enamasti aru tekstidest, mis koosnevad sagedamini esinevatest sõnadest. Saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades.
- Saab hakkama suhtlusolukorras maal, kus see keel on kasutusel. Oskab kaasa rääkida tuttaval, huvitaval või olulisel teemal: pere, hobid, töö, reisimine ja päevasündmused
- Oskab lihtsate lausetega kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja kavatsusi. Oskab lühidalt põhjendada ning selgitada lihtsate lausetega oma seisukohti ja plaane.
- Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või talle huvi pakkuval teemal. Oskab kirjutada lihtsat isiklikku kirja, milles kirjeldab oma kogemusi ja muljeid.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Elaine Boyd, Clare Walsh & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Students’ Book
– Lucy Frino & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Workbook
– Lynda Edwards & Lindsay Warwick „Gold Experience B1“ Teacher`s Book
– „Gold Experience B1“ Class Audio CDs