Inglise keele õppekava gümnaasiumi noortele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA GÜMNAASIUMI NOORTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekavaga – Gold Experience C1. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t). Algkoolile mõeldud ainekava Team Together 1 on 45-tunnine(ak.t)., Team Together 2, Team Together 3 ja Team Together 4 on 60-tunnised(ak.t). Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience A1, Gold Experience A2, Gold Experience A2+, Gold Experience B1 ja Gold Experience B1+ on 90- tunnised(ak.t).
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B2, Gold Experience B2+ ja Gold Experience C1 on 90- tunnised(ak.t). Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule (koolieelikutel üks kord nädalas 1 akadeemiline tund; algkoolis, 1. klassis 1 kord nädalas 60 minutit, 2-4. klassis 2 korda nädalas 1 akadeemiline tund; põhikoolis 5.-9.klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi; gümnaasiumis 10-11. klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi, 12. klassis 1 kord nädalas 3 akadeemilist tundi ).
Koolieelikutel ja algklasside õpilastel kestab üks akadeemiline tund 40 minutit, põhikooli lastel ja gümnasistidel on akadeemilise tunni pikkus 45 min.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4. Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis, sooritab õppur lõputesti, omal soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Team Together 1
4. Team Together 2
5. Team Together 3
6. Team Together 4
7. Gold Experience A1
8. Gold Experience A2
9. Gold Experience A2+
10. Gold Experience B1
11. Gold Experience B1+
12. Gold Experience B2
13. Gold Experience B2+
14. Gold Experience C1
AINEKAVAD
12) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Wake up your senses!/ Ärata oma meeled
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – trying new things/ uute asjade katsetamine;
Skill/Oskus – referencing clues/ vihjetele viitamine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: present tenses; comparative forms: adjectives and adverbs
Vocabulary/Sõnavara: phrasal verbs; suffixes; introduction to; collocations/ ühendtegusõnad, sufiksid; tutvustus; kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – synaesthesia/ sünesteesia;
Skill/Oskus – listening for specific information/ kindla informatsiooni jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – comparison of experiences/ kogemuste võrdlemine;
Skill/Oskus – comparing photos/ fotode võrdlemine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – activities for teens/ tegevused teismelistele;
Skill/Oskus – opinions and recommendations/ arvamused ja soovitused;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– On the bucket list/ Kindlasti soovin ära teha
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – inspiration for travel/ inspiratsioon reisimiseks ;
Skill/Oskus – finding specific information/ kindla informatsiooni otsimine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: past tenses; articles
Vocabulary/Sõnavara: idiomatic phrases and expressions; collocations; linkers/ idiomaatilised fraasid ja väljendid; kollokatsioonid; ühendajad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – travel-writing/ reisikirjutus;
Skill/Oskus – listening for specific information and opinion/ kindla info ja arvmuse jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvatsused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – summer holidays; photo-bombing/ suvevaheaeg; fotopommimine;
Skill/Oskus – giving concise answers/ täpsete vastuste andmine;
Task/Ülesanne – interview/intervjuu
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – best and worst holiday experiences/ parimad ja halvimad puhkusekogemused;
Skill/Oskus – describing, narrating and expressing contrast/ kirjeldamine, jutustamine ja vastanduse väljendamine;
Task/Ülesanne – article/artikkel
– All in a day’s work/ Kõik ühe päevaga
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – virtual school/ veebitunnid;
Skill/Oskus – understanding detail and opinion/ detail ja arvamuse mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvasstused
Grammar/Grammatika: future forms; determiners with countable/uncountable nouns
Vocabulary/Sõnavara: phrasal verbs; verbs + prepositions/ ühendtegusõnad; tegusõnad + eessõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – job shadowing/ töövari;
Skill/Oskus – understanding different speakers/ erinevatest esinejatest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – part-time jobs/ osalise tööajaga ametid;
Skill/Oskus – justifying an opinion/ arvamuse õigustamine;
Task/Ülesanne – collaborative task/rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – intergenerational schools/ põlvkondadevahelised koolid;
Skill/Oskus – including your own idea/ oma idee kaasamine;
Task/Ülesanne – essay/essee
– The heart of the city/ Linnasüda
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – real or fake cities/ tõelised ja võlts linnad:
Skill/Oskus – scanning a text to find information/ tekstist info otsimine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: conditionals; alternative conditional forms
Vocabulary/Sõnavara: compound nouns; as or like; prepositional phrases/ liitsõnad; as või like; eessõna fraasid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – public spaces for teens/ avalikud kohad teismelistele;
Skill/Oskus – recognising distractors/ segajate äratundmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – visiting cities/ linnade külastamine;
Skill/Oskus – giving an opinion/ arvamuse avaldamine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a day in the city/ päev linnas;
Skill/Oskus – giving the right information/ õige info väljastamine;
Task/Ülesanne – informal letter or email/ mitteametlik kiri või email
– A good sport/ Hea sport
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – sports fans/ spordifännid;
Skill/Oskus – understanding attitude and opinions/ arvamuste ja hoiakute mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/valikvastused
Grammar/Grammatika: infinitive and verb + -ing; verb patterns
Vocabulary/Sõnavara: phrasal verbs; noun suffixes; prefixes/ ühendtegusõnad; nimisõna sufiksid; prefiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – drone racing/ droonide võidusõit;
Skill/Oskus – understanding interviews/ intervjuudest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice: longer text/ valikvastused: pikem tekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – ways to relax/ viisid, kuidas lõõgastuda;
Skill/Oskus – speculating/ spekuleerimine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – health and fitness/ tervis ja vorm;
Skill/Oskus – using paragraphs/ lõikude kasutamine;
Task/Ülesanne – article/ artikkel
– Viewpoints/ Vaatepunktid
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – filming small creatures/ pisikeste elukate filmimine;
Skill/Oskus – understanding text cohesion/ teksti sidususe mõistmine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: the passive; have/get something done
Vocabulary/Sõnavara: prepositions of place; time phrases; suffixes/ paikade eessõnad; aja fraasid; sufiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – map exhibition/ kaartide näitus;
Skill/Oskus – listening for detail/ detail jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – useful items; making a decision/ kasulikud esemed; otsuse tegemine;
Skill/Oskus – making a decision/ otsuse tegemine;
Task/Ülesanne – collaborative task/rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – differing opinions/ erinevad arvamused;
Skill/Oskus – linking ideas/ ideede ühendamine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– The full story/ Kogu lugu
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – storytelling/ jutustamine;
Skill/Oskus – paraphrasing/ parafraseerimine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: reported speech; reported verbs
Vocabulary/Sõnavara: phrasal verbs; prepositional phrases; adjectives + prepositions/ ühendtegusõnad; eessõna fraasid; omadussõnad + eessõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – film and cinema/ film ja kino;
Skill/Oskus – recognising speaker’s point of view/ kõneleja vaatest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühike tekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – social media/sotsiaalmeedia;
Skill/Oskus – agreeing and disagreeing/ nõustumine ja mittenõustumine;
Task/Ülesanne – discussion/arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – creative writing/ loovkirjutamine;
Skill/Oskus – sequencing events/ juhtumite järjestus;
Task/Ülesanne – story/ jutt
– In in together/ Oleme selles koos
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – life as a spy/ spiooni elu;
Skill/Oskus – understanding attitudes/ hoiakute mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: modal verbs; linking phrases; such a/ so
Vocabulary/Sõnavara: phrases with have and keep; phrasal verbs; collocations/ fraasid koos have ja keep-ga; ühendtegusõnad; kollokatsioonid;
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – playing music/ muusik mängimine;
Skill/Oskus – identifying opinions/ arvamuste tuvastamine;
Task/Ülesanne –multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – inspirational speakers/ inspireerivad kõnelejad;
Skill/Oskus – taking turns/ vaheldumisi tegema;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – extra-curricular activities/ tunniplaani välised tegevused;
Skill/Oskus – making suggestions/ soovituste tegemine;
Task/Ülesanne – email/ email
– Getting it right/ Õigesti tegemine
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – decision making/ otsuste tegemine;
Skill/Oskus – understanding text structure/ teksti struktuuri mõistmine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatik: relative clauses; cleft sentences
Vocabulary/Sõnavara: collocations; nouns to adjectives/ kollokatsioonid; nimisõnad omadussõnadeks
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – when others decide for you/ kui teised sinu eest otsustavad;
Skill/Oskus – recognising distractors/ segajate äratundmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – shopping/ ostlemine;
Skill/Oskus – talking about preferences/ eelistustest rääkimine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – influences/ mõjutused;
Skill/Oskus – avoiding repetition/ korduse vältimine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– A matter of taste/ Maitse asi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – having an open mind/ avatud meelt omama;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Listening/ Kuulamine:
Topic/Teema – giving advice/ nõu andmine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühikesed tekstid
Speaking/ Rääkimine:
Topic/Teema – free time/ vaba aeg;
Task/Ülesanne – interview; long turn; collaborative task; discussion/ intervjuu; paariminutiline kõne; rühmatöö; arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – eating together; a weekend trip; a music magazine/ koos söömine; nädalavahetuse reis; muusikaajakiri;
Task/Ülesanne – email, article or review/ email, artikkel või arvustus
KEELETEADMISED
Võrdlevad vormid: omadussõnad ja määrsõnad
Tegusõna: olevik; tulevikuvormid; moddalverbid; passiiv; kaudne kõne; suhteline klausel; ühendtegusõnad; tingimuslikud laused; alternatiivsed tingimuslikud vormid; infinitiiv ja verb + –ing; verbide mustrid
Nimisõna: määrajad loendavatel ja mitteloendavatel nimisõnadel; liitsõnad; nimisõna sufiks; nimisõnad omadussõnadeks
Omadussõna: omadussõnad ja eessõnad; idiomaatilised fraasid ja väljendid
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru enamikest pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru enamikest aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada enamjaolt selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Kathryn Alevizos, Suzanne Gaynor & Megan Roderick „Gold Experience B2“ Students’ Book 2nd Edition
– Amanda Maris „Gold Experience B2“ Workbook 2nd Edition
– Jackie Newbrook & Lynda Edwards „Gold Experience B2“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
13) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2+
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
- Hakata õpilast ette valmistama C1 eksamiks
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu, kuid on ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Passions/ Kired
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – passions/ kired;
Skill/Oskus – identifying attitude/ hoiaku tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatik: present tenses and time expressions; phrasal verbs
Vocabulary/Sõnavara: achievements; idioms; adverb collocations/ saavutused; idioomid; määrsõna kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – adversity in sports/ vastasseis spordis;
Skill/Oskus – understanding context/ konteksti mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühikesed tekstid
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – friends and shared interests/ sõbrad ja ühised huvid;
Skill/Oskus – using appropriate tone and register/ shiva tooni ja registri kasutamine;
Task/Ülesanne – introductions; social interaction/ tutvustamine; suhtlemine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – teens and screens/ teismelised ja ekraanid;
Skill/Oskus – developing an argument/ argumendi koostamine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Perceptions/ Taju
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – language and thought/ keel ja mõte;
Skill/Oskus – recognising opinion/ arvamuse äratundmine;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/sobitamine
Grammar/Grammatik: cleft sentences for emphasis; relative clauses
Vocabulary/Sõnavara: the senses; adjective + noun collocations; noun suffixes/ tajud; omadussõna + nimisõnad kollokatsioonid; nimisõna sufiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – the smell of childhood/ lapsepõlve lõhnad;
Skill/Oskus – inferring attitude and mood/hoiaku ja tuju järeldamine ;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – communication/ kommuniktsioon;
Skill/Oskus – speculating/ spekuleerimine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – holding a music festival/ muusikafestivali korraldamine;
Skill/Oskus – building ideas towards a conclusion/ mõtete ehitamine kokkuvõtteks;
Task/Ülesanne – report/ aruanne
– Influence/ Mõju
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – teen stereotypes/ teismeliste stereotüübid;
Skill/Oskus – understanding cohesion/ teksti sidususe mõistmine;
Task/Ülesanne – gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: the passive; reporting verbs and the passive
Vocabulary/Sõnavara: the media; collocations; words with similar meanings/ meedia; kollokatsioonid; samatähenduslikud sõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – false beliefs/ valed uskumused;
Skill/Oskus – understanding idiomatic language/ idiomaatilisest keelest arusaamine;
Task/Ülesanne – multiple-choice: longer text/ valikvastused: pikem tekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – influences on children/ mõjud lastele;
Skill/Oskus – conversational strategies/ kõnestrateegiad;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – young people and science/ noored ja teadus;
Skill/Oskus – organising paragraphs/ lõikude haldus;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Going places/ Paikade külastamine
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – online travel photos/ online reisifotod;
Skill/Oskus – recognising points of view/ vaadete äratundmine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: participle clauses; prepositions with –ed forms
Vocabulary/Sõnavara: tourism; verb + noun collocations; prefixes/ tourism; tegusõna + nimisõna kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – virtual reality travel/ reisimine virtuaalreaalsuses;
Skill/Oskus – listening for clarification/ täpsustuse jaoks kuulamine;
Task/Ülesanne –sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – journeys to school/ teekonnad kooli;
Skill/Oskus – putting forward a clear argument; using formal English/ selge argumendi esitamine; ametliku inglise keele kasutamine;
Task/Ülesanne – discussion/ arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – dream study trip/ unistuste õppereis;
Skill/Oskus – adding ideas/ ideede lisamine;
Task/Ülesanne – formal letters/ ametlikud kirjad
– Citizenship/ Kodakondsus
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – reviews of a self-help book/ eneseabi raamatute arvustused;
Skill/Oskus – locating opinions on the same topic in a text, recognising points of view/ arvamuste leidmine samateemalises tekstis; vaadete äratundmine;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: modal verbs in the past; emphasising comparatives and superlatives
Vocabulary/Sõnavara: working with phrases; dependent prepositions/ fraasidega töötamine; sõltuvad eessõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – good and bad gifts/ head ja halvad kingitused;
Skill/Oskus – listening for ideas expressed in different ways/ erinevat viisi väljendatud ideede kuulamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – community work/ ühiskondlik töö;
Skill/Oskus – using a variety of phrases/ erinevate fraaside kasutamine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – family and friends/ perekond ja sõbrad;
Skill/Oskus – writing effective introductions and conclusions/ tõhusate sissejuhatuste ja kokkuvõtete kirjutamine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Urban tales/ Linnalegendid
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – modern ruins/ tänapäevased varemed;
Skill/Oskus – understanding connected ideas/ ühendatud ideedest arusaamine;
Task/Ülesanne – gapped text/lünktekst
Grammar/Grammatika: past and present narrative tenses; phrasal verbs
Vocabulary/Sõnavara: describing city life; compound words; adjective suffixes/ linnaeus kirjeldamine; liitsõnad; omadussõna sufiksid
Listening/ Kuulamine:
Topic/Teema – street fashion/ tänavamood;
Skill/Oskus – understanding agreement and disagreement/ nõustumise ja mittenõustumise mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice: longer text/ valikvastused: pikem tekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – important features of a city/ olulised linnaelemendid;
Skill/Oskus – coming to a conclusion in a minute/ minutiga järeldusele jõudmine;
Task/Ülesanne – collaborative task and discussion/ rühmatöö ja arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a film with an important location/ olulise asukohaga film;
Skill/Oskus – using higher level vocabulary/ kõrgema taseme sõnavara kasutamine;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– Mind and body/ Keha ja vaim
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – a girl’s view on tidiness/ tüdruku arusaam puhtusest;
Skill/Oskus – understanding writer purpose/ autori eesmärgi mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: subject-verb agreement; quantifiers
Vocabulary/Sõnavara: health and diet; phrasal verbs of food and drink; similar words/ tervis ja dieet; söögi ja joogi ühendtegusõnad; sarnased sõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – becoming more competitive/ võistlushimulisemaks saamine;
Skill/Oskus – predicting words you might hear/ kuuldavate sõnade ette ennustamine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – exercise and relaxation/ trenn ja lõdvestumine;
Skill/Oskus – linking ideas/ ideede ühendamine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – changes to a canteen/ muudatused sööklas;
Skill/Oskus – expressing ideas in a neutral way/ neutraalselt ideede väljendmine;
Task/Ülesanne – proposal/ ettepanek
– Entertain me/ Lõbusta mind
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – storytelling in games/ jutustused mängudes;
Skill/Oskus – dealing with unknown vocabulary/ tundmatu sõnavaraga hakkama saamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: the future; conditional sentences
Vocabulary/Sõnavara: entertainment; prepositional phrases; negative prefixes/ meelelahutus; eessõna fraasid; negatiivsed prefiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – attracting attention/ tähelepanu äratamine;
Skill/Oskus – following an argument/ argumendi järgimine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühitekstid
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – a world without music/ maailm ilma muusikata;
Skill/Oskus – talking about potential consequences/ võimalikest tagajärgedest rääkimine;
Task/Ülesanne – collaborative task and discussion/ rühmatöö ja arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – documentaries for teens/ dokumentaalid teismelisetele;
Skill/Oskus – paraphrasing and cohesion/ teisiti ütlemine ja teksti sidusus;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– It’s a wild world/ Metsik, metsik maailm
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – why humans are interested in wild animals/ miks inimesed huvituvad metsloomadest;
Skill/Oskus – understanding inferred meaning/ vihjatud tähenduse mõistmine;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatik: verb + -ing form of infinitive; reported speech
Vocabulary/Sõnavara: compound nouns on the environment; adjective + noun collocations/ keskkonnaalased liitsõnad; omadussõnad + nimisõna kollokatsioonid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – funny things pets do/ humoorikad asjad, mida lemmikloomad teevad;
Skill/Oskus – following contrasting ideas and corrections to opinions/ vastandlike mõtete ja arvamuste paranduste jälgimine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – working at night/ öösel töötamine;
Skill/Oskus – using a variety of phrases/ erinevate fraaside kasutamine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – outdoor activities/ tegevused õues;
Skill/Oskus – effective introductions and conclusions/ tõhusad sissejuhatused ja kokkuvõtted;
Task/Ülesanne – informal email/ mitteametlik email
– Speak to me/ Räägi minuga
Reading/ Lugemine:
Topic/Teema – communicating in different cultures/ suhtlus erinevates kultuurides;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – attracting attention/ tähelepanu äratamine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short extracts/ valikvastused: väikesed väljavõtted
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – how we communicate/ kuidas me suhtleme;
Task/Ülesannes – interview; long turn; collaborative task; discussion/ intervjuu; paariminutiline kõne; rühmatöö; arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – work experience; a talent show; a summer festival/ töökogemus; talendišou; suvefestival
Task/Ülesanne – Part 2 choices/ teise osa valikud
KEELETEADMISED
Tegusõna: oleviku vormid ja aja väljendusviis; suhteline klausel; passiiv; modaalverbid minevikuvormis; tegusõnade ja nimisõnade kollokatsioonid; oleviku ja mineviku jutustavad ajavormid; tulevik; tingimuslikud laused; kaudne kõne; subjekti ja verbi võrdelisus ainsuses ja mitmuses
Omadussõna: kiilause rõhutamiseks; omadussõna ja nimisõna kollokatsioonid; sõnad sarnase tähendusega; sufiksid; kvantifikaatorid; võrdlevate ja ülivõrdeliste rõhutus
Eessõna: sõltuvad eessõnad; eessõnad –ed vormidega; eessõnalised laused
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda piisavalt spontaanselt ja ladusalt, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab aktiivselt osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab selgelt ja üksikasjalikult käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Clare Walsh & Lindsay Warwick „Gold Experience B2+“ Students’ Book 2nd Edition
– Sheila Dignen & Clare Walsh „Gold Experience B2+“ Workbook 2nd Edition
– Genevieve White „Gold Experience B2+“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
14) ÕPPEAINE NIMETUS: Gold Experience C1
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Gold Experience C1 kursuse eesmärgiks on:
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
- Valmistada õpilast ette C1 eksamiks
ÕPPETEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu, kuid on ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Look ahead, look back/ Vaata edasi, vaata tagasi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema/teema – memory and recall/ mälu ja mäletamine;
Skill/Oskus/oskus – using content clues to establish coherence/ sisuvihjete kasutamine sidususe loomiseks;
Task/Ülesanne– gapped text/ lünktekst
Grammar/Grammatika: review of past tenses/ minevikuvormide kordamine; participle adjectives and dependent prepositions/ osastavad omadussõnad ning sõltuvad eessõnad
Vocabulary/Sõnavara: memory: verbs and collocations; affixation/ mälu: tegusõnad ja kollokatsioonid; afiksid
Listening/ Kuulamine:
Topic/Teema/teema – using social media/ sotsiaalmeedia kasutamine;
Skill/Oskus/oskus – understanding the main points/ põhipunktidest aru saamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema/teema – learning about the past/ mineviku kohta õppimine;
Skill/Oskus/oskus – collaborating in discussion/ osalemine diskussioonis;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/ Kirjutamine:
Topic/Teema/teema – biopics/ biograafilised filmid;
Skill/Oskus/oskus – writing persuasively/ veenvalt kirjutamine;
Task/Ülesanne – review/ arvustus
– Winners and losers/ Võitjad ja kaotajad
Reading/ Lugemine:
Topic/Teema – head-to-head contests/kahe osapoole vahelised võistlused;
Skill/Oskus – identifying paraphrasing and synonyms/ parafraseerimise ja sünonüümide tuvastamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/ Grmmatika: verb patterns: –ing forms and infinitives; determiners and pronouns/ tegusõna verbimustrid: -ing vormid ja infinitiivid; määrajad ja asesõnad
Vocabulary/Sõnvara: adjective + noun collocations; idioms; adverbs and adjectives/ omadussõna + nimisõna kollokatsioonid; idioomid; määrsõnad ja omadussõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – factors contributing to success in sports/ tegurid, mis aitavad kaasa edukusele spordis;
Skill/Oskus – understanding attitude and detailed information/ hoiaku ja detailse informatsiooni mõistmine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lausete lõpetamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – disagreements/ erimeelsused;
Skill/Oskus – comparing visuals/ visuaalide võrdlemine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutilise kõne pidamine
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – sports competitions and young people/spordivõistlused ja noored;
Skill/Oskus – using opinions and examples to support an argument; hedging/ arvamuste ja näidete kasutamine väite toetuseks; sõnad ebakindluse väljendamiseks vöite kohta
Task/Ülesanne – essay/essee
– Choices and changes/ Valikud ja muutused
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – homelessness in cities/ kodutus linnades;
Skill/Oskus – finding inferred meaning in a text/ vihjatud tähenduse leidmine tekstis;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammtika: comparative structures as and like; causative verbs
Vocabulary/Sõnavara: verbs with similar meaning; verb + pronoun collocations; adjective suffixes/ sarnase tähendusega tegusõnad; tegusõna + asesõna kollokatsioonid; omadussõna sufiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – guerrilla gardening/ sisside aiandus;
Skill/Oskus – using key words to follow complex arguments/ võtmesõnade kasutus keeruliste argumentide järgimiseks;
Task/Ülesanne – multiple choice: longer text/ valikvastused: pikem tekst
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – choices/ valikud;
Skill/Oskus – justifying choices and decisions/ valikute ja otsuste õigustamine;
Task/Ülesanne – collaborative task: decision question/ rühmatöö: otsuse küsimus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – the contribution of young people/ noorte panus;
Skill/Oskus – arguing a case/ juhtumi vaidlustamine;
Task/Ülesanne – letter/kiri
– Same or different?/ Sama või erinev
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – subcultures/ subkultuurid;
Skill/Oskus – identifying contrasting opinions/ vastandlike ideede tuvastamine;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: present tenses; substitution and omission
Vocabulary/Sõnavara: clothing adjectives; similarities and differences; three-part phrasal verbs/ riietuse omadussõnad; sarnasused ja erinevused; kolmeosalised ühendtegusõnad
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – identity/ identiteet;
Skill/Oskus – understanding attitude and feeling/ hoiaku ja tunde mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühitekstid
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – overcoming challenges/ väljakutsetest jagu saamine;
Skill/Oskus – discussion/ arutlemine;
Task/Ülesanne – collaborative task; discussion/ rühmatöö; arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – multiculturalism/multikultuursus;
Skill/Oskus – using synonyms/ sünonüümide kasutamine;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– All or nothing?/ Kõik või mitte midagi
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – future of advertising/ reklaami tulevik;
Skill/Oskus – identifying expansion or exemplification of points/ mõtte laiendamise või näitlikustamise tuvastmine;
Task/Ülesanne – gapped text/lünktekst
Grammar/Grmmatika: ways of talking about the future; verb phrases and prepositions
Vocabulary/Sõnavara: buying and selling; nouns from phrasal verbs/ ostmine ja müümine; nimisõnad ühendtegusõnadest
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – business start-ups/ idufirmad;
Skill/Oskus – understanding points of view/ vaadete mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – gender pay gap/ soodevaheline palgalõhe;
Skill/Oskus – speculating/ spekuleerimine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a charity event/ heategevuslik üritus;
Skill/Oskus – writing topic sentences; teemalausete kirjutamine
Task/Ülesanne – report/ aruanne
– Image and reality/ Kuvand ja reaalsus
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – method acting/ metoodiline näitlemine;
Skill/Oskus – dealing with unfamiliar vocabulary/ tundmatu sõnavaraga tegelemine;
Task/Ülesanne – multiple choice/ valikvastused
Grammar/Grammatika: conditionals; linking expressions
Vocabulary/Sõnavara: words with similar meanings; phrasal verbs; collocations: truth and lies/ sarnase tähendusega sõnad; ühendtegusõnad; kollokatsioonid: tõed ja valed
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – tricks and illusions/ trikid ja illusioonid;
Skill/Oskus – using key words to locate answers/ võtmesõnade kasutamine vastuste leidmiseks;
Task/Ülesanne – multiple choice: longer text/ vlikvastused: pikemad tekstid
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – the importance of honesty/ aususe tähtsus;
Skill/Oskus – giving reasons and examples/ põhjuste ja näidete toomine;
Task/Ülesanne – discussions/ arutlused
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – the arts in education/ kunstid hariduses;
Skill/Oskus – linking ideas/ ühendavad ideed;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Be seen, be heard/ Ole nähtav, ole kuuldav
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – the arts and social issues/ kunstid ja sotsiaalsed probleemid;
Skill/Oskus – identifying and avoiding distraction/ segajate tuvastamine ja eiramine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: past modals; reported speech
Vocabulary/Sõnavara: recording head words; noun endings/ märksõnade ülesmärkimine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – how ideas spread/ kuidas ideed levivad;
Skill/Oskus – making predictions/ ennustuste tegemine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts/ valikvastused: lühitekstid
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – getting the news/ uudiste saamine;
Skill/Oskus – constructing an argument/ argumendi koostamine
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutline kõne
Writing/Kirjuamine:
Topic/Teema – student consultation/ õpilase konsultatsioon;
Skill/Oskus – using appropriate language/ sobiva keele kasutamine;
Task/Ülesanne – proposal/ ettepanek
– Healthy body, healthy mind/ Terve keha, terve vaim
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – health campaigns/ tervisekampaaniad;
Skill/Oskus – differentiating between similar opinions/ sarnaste arvamuste eristamine;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/ sobitamine
Grammar/Grammatika: the passive; being concise
Vocabulary/Sõnavara: expressing emotions; adjective + noun collocations/ emotsioonide väljendamine; omadussõna + nimisõna kollokatsioonid
Listening/Kuulmine:
Topic/Teema – food and culture/ toit ja kultuur;
Skill/Oskus – understanding paraphrases/ parafraseerimise mõistmine;
Task/Ülesanne – sentence completion/ lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – health/ tervis;
Skill/Oskus – interrupting, asking for clarification/ segamine, täpsustuse küsimine;
Task/Ülesanne – collaborative task/ rühmatöö
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – health education/ terviseõpetus;
Skill/Oskus – cohesion/ sidusus;
Task/Ülesanne – essay/ essee
– Leaders and followers/ Juhid ja järgijad
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – teenage leaders/ teismelised juhid;
Skill/Oskus – differentiating between similar comments/ sarnaste kommentaaride eristamine;
Task/Ülesanne – multiple matching/sobitamine
Grammar/Grammatika: emphatic structures; academic and formal language
Vocabulary/Sõnavara: managing and teamwork; verb prefixes and suffixes/ juhtimine ja tiimitöö; tegusõna prefiksid ja sufiksid
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – working creatively/ loominguliselt töötamine;
Skill/Oskus – understanding implied meanings/ vihjatud tähenduse mõistmine;
Task/Ülesanne – multiple matching/ sobitamine
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – work environments/ töökeskkonnad;
Skill/Oskus – answering the listening student’s question/ kuulava õpilase küsimustele vastamine;
Task/Ülesanne – long turn/ paariminutiline kõne
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a recruitment fair/ karjäärimess;
Skill/Oskus – connecting facts and opinions/faktide ja arvamuste ühendamine;
Task/Ülesanne – report/ aruanne
– Moving on/ Edasi liikumine
Reading/Lugemine:
Topic/Teema – value of homework/ kodutöö väärtus;
Task/Ülesanne – cross-text multiple matching/ sobitamine
Listening/Kuulamine:
Topic/Teema – university and employment; travelling/ ülikool ja töökoht; reisimine;
Task/Ülesanne – multiple choice: short texts; sentence completion/ valikvastused: lühitekstid; lauselõpetus
Speaking/Rääkimine:
Topic/Teema – important moments in life; ambitions/ tähtsad hetked elus; ambitsioonid;
Task/Ülesanne – interview; long turn; collaborative task; discussion/ intervjuu; paariminutiline kõne; rühmatöö; arutlus
Writing/Kirjutamine:
Topic/Teema – a college newsletter; a TV channel; a charity project; tourism tasks: Part 2 choices/ ülikooli uudisleht; TV kanal; heategevusprojekt; turismi ülesanded; teise osa valikud
KEELETEADMISED
Tegusõna: verb patterns: ‘-ing’ forms and infinitives; causative verbs; present tenses; ways of talking about the future; verb phrases and prepositions; conditionals; past modals; reported speech; the passive; phrasal verbs; verb prefixes and suffixes; adverbs and adjectives; three-part phrasal verbs
/tegusõnamustrid: -ing vormid ja infinitiivid; kausatiivid; oleviku ajavormid; viisid, kuidas tulevikust rääkida; ühendtegusõnad ja eessõnad; tingimuslaused; mineviku modaalid; kaudkõne; passiiv; ühendtegusõnad; tegusõnade prefiksid ja sufiksid; määrsõnad ja omadussõnad; kolmeosalised ühendtegusõnad/
Nimisõna: determiners and pronouns; academic and formal language; adjective+noun collocations; verb+noun collocations; nouns from phrasal verbs; noun endings
/määrajad ja asesõnad; akadeemiline ja ametlik keel; omadussõna + nimisõna kollokatsioonid/ tegusõna + nimisõna kollokatsioonid; nimisõnad ühendtegusõnadest; nimisõnalõpud/
Omadussõna: participle adjectives and dependent prepositions; comparative structures ‘as’ and ‘like’; adjective suffixes; clothing adjectives
/osastavad omadussõnad ja sõltuvad eessõnad; võrdlusstruktuurid ‘as’ ja‘like’; omadussõna sufiksid; riietuse omadussõnad/
Sõnavara: memory; affixation; collocations; idioms; verbs with similar meanings; similarities and differences; buying and selling; words with similar meanings; recording head words; expressing emotions; managing and teamwork
/mälu; sõnamoodustus afiksitega; kollokatsioonid; idioomid; sarnase tähendusega tegusõnad; sarnasused ja erinevused; müümine ja ostmine; sarnase tähendusega sõnad; märksõnade kirjapanemine; emotsioonide väljendamine; juhtimine ja tiimitöö/
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Oskab diskussioonis osaleda; põhjendada valikuid ja otsuseid; spekuleerida; anda põhjuseid ja tuua näiteid; formuleerida argumenti; vahele segada – küsida täpsustust
– Oskab kirjutada arvustust; esseed; kirja; aruannet; ettepanekut; kasutada kirjas sobilikku keelt, sünonüüme; oskab kasutada arvamusi ning näiteid, et toetada oma argumenti
– Oskab tuvastada tekstis parafraseerimist ning sünonüüme; vastandlikke ideid; tuvastada ning vältida tekstis segajaid; tekstis eristada sarnaseid arvamusi, kommentaare; saab hakkama tekstis tundmatu sõnavaraga;
– Oskab kuulates aru saada asja tuumast; hoiakust ning detailsest informatsioonist; vaatepunktist; parafraasidest; kaudsest tähendusest
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Elaine Boyd & Lynda Edwards „Gold Experience C1“ Student’s Book 2nd Edition
– Rhiannon Ball, Sarah Hartley & Lynda Edwards „Gold Experience C1“ Workbook 2nd Edition
– Clementine Annabell „Gold Experience C1“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App – Teacher’s online resource materials