Inglise keele õppekava gümnaasiumi noortele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA GÜMNAASIUMI NOORTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekava Gold Experience B2+. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t). Algkoolile mõeldud ainekava Fly High 1 on 45-tunnine(ak.t)., Fly High 2, Fly High 3 ja Fly High 4 on 60-tunnised(ak.t).. Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Next Move 1, Next Move 2, Next Move 3, Next Move 4 ja Gold Experience B1 on 90- tunnised(ak.t)..
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B1+, Gold Experience B2 ja Gold Experience B2+ on 90- tunnised(ak.t).. Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule (koolieelikutel üks kord nädalas 1 akadeemiline tund; algkoolis 1. klassis 1 kord nädalas 60 minutit, 2-4. klassis 2 korda nädalas 1 akadeemiline tund; põhikoolis 5.-9.klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi; gümnaasiumis 10-11. klassis 2 korda nädalas 1,5 akadeemilist tundi, 12. klassis 1 kord nädalas 3 akadeemilist tundi ).
Koolieelikutel ja algklasside õpilastel kestab üks akadeemiline tund 40 minutit, põhikooli lastel ja gümnasistidel on akadeemilise tunni pikkus 45 min.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4.Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis sooritab õppur lõputesti, oma soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Fly High 1
4. Fly High 2
5. Fly High 3
6. Fly High 4
7. Next Move 1
8. Next Move 2
9. Next Move 3
10. Next Move 4
11. Gold Experience B1
12. Gold Experience B1+
13. Gold Experience B2
14. Gold Experience B2+
- ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B1+
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
ÕPPE TEGEVUS
– õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
– kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
– Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
– Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Starter Fun times
Reading: topic: free-time activities
Grammar: prepositions
Listening: listen to short extracts about free-time activities
Speaking: interview a partner about favourite activities, plans, hopes and dreams
Writing: write a paragraph about yourself
– The true you
Reading: topic: early morning activities; skill: making inferences
Grammar: present simple and continuous; present perfect simple and continuous
Vocabulary: follow your dreams; adjective ending in –able or –ible; compound nouns
Listening: topic: achievements; skill: avoiding the obvious choice
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: getting to know each other; skill: giving interesting answers
Writing: topic: city vs. countryside; skill: giving a reason, explaining a result
– You’ll never believe this …
Reading: topic: weird stories; skill: checking options against the text
Grammar: past tenses; comparative and superlative forms: adjectives and adverbs
Vocabulary: describing things; strong adjectives, phrases; adverbs
Listening: topic: avoiding telling the truth; skill: managing the task, using the first and second listening
Use of English: key word transformation; word formation
Speaking: topic: challenging activities and situations; skill: describing similarities and differences
Writing: topic: when things go wrong; skill: using interesting language
– The world around us
Reading: topic: Jaime’s farm; skill: understanding text coherence and cohesion
Grammar: future forms; so, such, too, enough
Vocabulary: food and transport; phrases with make and do; identical verbs and nouns; phrasal verbs
Listening: topic: hip-hop environmentalist; skill: listening for gist/detail
Use of English: open cloze; multiple-choise cloze
Speaking: topic: eco-friendly activities; skill: getting ideas, expressing agreement and preference
Writing: topic: solutions for the future; the way forward; skill: organising your article, using topic sentences
– Make it happen
Reading: topic: teenage athletes in Jamaica; skill: identifying key words
Grammar: modal verbs 1; modal verbs 2
Vocabulary: relationships; adjectives + preposition; word formation: adjectives
Listening: topic: making up your mind; skill: rewording questions
Use of English: key word tranformation; word formation
Speaking: topic: doing something together; skill: expressing opinions
Writing: topic: happiness and satisfaction; skill: contrasting and summarising
– Lessons for life
Reading: topic: video games in class; skill: using linking words as clues
Grammar: defining and non-defining relative clauses; reduced relative clauses
Vocabulary: learning skills, learning phrasal verbs; money; uncountable nouns
Listening: topic: money management; skill: predicting answers
Use of English: open cloze; multiple-choise cloze
Speaking: topic: life skills; skill: justifying your opinion
Writing: topic: new activities at school; skill: using informal and semi-formal register
– Superpowers
Reading: topic: technology that will give you superpowers; skill: focusing on the meaning of a section of text
Grammar: infinitives and –ing forms; quantifiers and pronouns
Vocabulary: science; -ic, -al adjective endings; -or, -er noun endings; verbs beginning with dis-, re-
Listening: topic: inventions inspired by nature; skill: extracting key details
Use of English: key word transformation; word formation
Speaking: topic: science and technology; skill: giving two sides to an answer
Writing: topic: film; skill: dramatic present tenses
– Home and away
Reading: topic: alternative living spaces; skill: using reference words
Grammar: conditionals(0-3); wishes, preferences and regrets
Vocabulary: living accommodation and furnishings; synonyms and antonyms; prepositions
Listening: topic: learning languages; skill: listening for positive or negative ideas and opinions
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: talking about yourself; skill: giving information about yourself
Writing: topic: description of a visit to a place; skill: using appropriate informal register
– What’s in a number?
Reading: topic: huge numbers; skill: guessing unknown language
Grammar: the passive; have/get something done
Vocabulary: maths, nouns with -tion, -sion, -ment; countable and uncountable nouns
Listening: topic: challenges; skill: focusing on key words
Use of English: open cloze; multiple-choice cloze
Speaking: topic: competition; skill: paraphrasing
Writing: topic: privacy; skill: using adverbs of comment
– Express yourself
Reading: topic: creative arts events; skill: using synonymous phrases to find the correct answer
Grammar: reported speech; reporting questions, orders and requests
Vocabulary: visual arts, collocations; live entertainment
Listening: topic: performing arts school; skill: focusing on meaning
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: work experience; skill: managing a discussion
Writing: topic: the Edinburgh festivals; skill: organising a review, using interesting language
– Learning from the past
Reading: topic: the woolly mammoth; skill: understanding text cohesion in an article
Listening: topic: the Maya civilisation; skill: extracting key words and phrases from a presentation
Use of English: open cloze; key word transformation; multiple-choice cloze; word formation
Speaking: topic: history; skill: answering questions on a topic, comparing photos, discussing a topic
Writing: topic: stories, my favourite room; skill: writing a short story, writing a reply to an email, writing an article
KEELETEADMISED
Võrdlevad ja ülivõrdelised vormid – omadussõnad ja määrsõnad
Tegusõna – Present simple and continuous; present perfect simple and continuous; minevikuvormid; tuleviku vormid; modaalverbid; suhteline klausel; passiiv; kaudne kõne; ühendtegusõnad
Omadussõna: omadussõnad, mis lõpevad –able või – ible; tugevad omadussõnad, fraasid; sõnamoodustus;
Nimisõna: liitsõnad; identsed nimi- ja tegusõnad; loendamatud nimisõnad; nimisõnad lõpuga –or/ -er; sünonüümid, antonüümid; nimisõnad –tion, -sion, -ment
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru põhilisest infost selges tavakõnes tuttaval teemal: töö, kool, vaba aeg jne. Saab aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust, kui need käsitlevad päevateemasid või talle huvitavaid teemasid.
- Saab aru tekstidest, mis koosnevad sagedamini esinevatest sõnadest. Saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades.
- Saab enamasti keelega hakkama maal, kus see on kasutusel. Oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal: pere, hobid, töö, reisimine ja päevasündmused
- Oskab lihtsate seostatud lausetega kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja kavatsusi. Oskab lühidalt põhjendada ning selgitada oma seisukohti ja plaane. Oskab edasi anda jutu, raamatu ja filmi sisu ning kirjeldada oma muljeid.
- Oskab koostada lihtsat seostatud teksti tuttaval või talle huvi pakkuval teemal. Oskab kirjutada isiklikku kirja, milles kirjeldab oma kogemusi ja muljeid.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Fiona Beddall & Megan Roderick „Gold Experience B1+“ Students’ Book
– Rhiannon Ball & Helen Chilton „Gold Experience B1+“ Workbook
– Elayne Boyd „Gold Experience B1+“ Teacher`s Book
– „Gold Experience B1+“ Class Audio CDs
2. ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Wake up your senses!
Reading: topic: trying new things; skill: referencing clues
Grammar: present tenses; comparative forms: adjectives and adverbs
Vocabulary: phrasal verbs; suffixes; introduction to; collocations
Listening: topic: synaesthesia; skill: listening for specific information
Use of English: word formation
Speaking: topic: comparison of experiences; skill: comparing photos
Writing: topic: activities for teens; skill: opinions and recommendations
– On the bucket list
Reading: topic: inspiration for travel; skill: finding specific information
Grammar: past tenses; articles
Vocabulary: idiomatic phrases and expressions; collocations; linkers
Listening: topic: travel-writing; skill: listening for specific information and opinion
Use of English: multiple-choice cloze; open cloze
Speaking: topic: summer holidays; photo-bombing; skill: giving concise answers
Writing: topic: best and worst holiday experiences; skill: describing, narrating and expressing contrast
– All in a day’s work
Reading: topic: virtual school; skill: understanding detail and opinion
Grammar: future forms; determiners with countable/uncountable nouns
Vocabulary: phrasal verbs; verbs + prepositions
Listening: topic: job shadowing; skill: understanding different speakers
Use of English: multiple-choice cloze
Speaking: topic: part-time jobs; skill: justifying an opinion
Writing: topic: intergenerational schools; skill: including your own idea
– The heart of the city
Reading: topic: real or fake cities: skill: scanning a text to find information
Grammar: conditionals; alternative conditional forms
Vocabulary: compound nouns; as or like; prepositional phrases
Listening: topic: public spaces for teens; skill: recognising distractors
Use of English: open cloze; multiple-choice cloze
Speaking: topic: visiting cities; skill: giving an opinion
Writing: topic: a day in the city; skill: giving the right information
– A good sport
Reading: topic: sports fans; skill: understanding attitude and opinions
Grammar: infinitive and verb + -ing; verb patterns
Vocabulary: phrasal verbs; noun suffixes; prefixes
Listening: topic: drone racing; skill: understanding interviews
Use of English: word formation
Speaking: topic: ways to relax; skill: speculating
Writing: topic: health and fitness; skill: using paragraphs
– Viewpoints
Reading: topic: filming small creatures; skill: understanding text cohesion
Grammar: the passive; have/get something done
Vocabulary: prepositions of place; time phrases; suffixes
Listening: topic: map exhibition; skill: listening for detail
Use of English: key word transformations; word formation
Speaking: topic: useful items; making a decision
Writing: topic: differing opinions; skill: linking ideas
– The full story
Reading: topic: storytelling; skill: paraphrasing
Grammar: reported speech; reported verbs
Vocabulary: phrasal verbs; prepositional phrases; adjectives + prepositions
Listening: topic: film and cinema; skill: recognising speaker’s point of view
Use of English: open cloze; multiple-choice cloze
Speaking: topic: social media; skill: agreeing and disagreeing
Writing: topic: creative writing; skill: sequencing events
– In in together
Reading: topic: life as a spy; skill: understanding attitudes
Grammar: modal verbs; linking phrases; such a/ so
Vocabulary: phrases with have and keep; phrasal verbs; collocations
Listening: topic: playing music; skill: identifying opinions
Use of English: key word transformations
Speaking: topic: inspirational speakers; skill: taking turns
Writing: topic: extra-curricular activities; skill: making suggestions
– Getting it right
Reading: topic: decision making; skill: understanding text structure
Grammar: relative clauses; cleft sentences
Vocabulary: collocations; nouns to adjectives
Listening: topic: when others decide for you; skill: recognising distractors
Use of English: open cloze; word formation
Speaking: topic: shopping; skill: talking about preferences
Writing: topic: influences; skill: avoiding repetition
– A matter of taste
Reading: topic: having an open mind
Listening: topic: giving advice
Use of English: open cloze; key word transformations; multiple-choice cloze; word formation
Speaking: topic: free time
Writing: topic: eating together; a weekend trip; a music magazine
KEELETEADMISED
Võrdlevad vormid – omadussõnad ja määrsõnad
Tegusõna – olevik; tulevikuvormid; moddalverbid; passiiv; kaudne kõne; suhteline klausel; ühendtegusõnad; tingimuslikud laused; alternatiivsed tingimuslikud vormid; infinitiiv ja verb + –ing; verbide mustrid
Nimisõna – määrajad loendavatel ja mitteloendavatel nimisõnadel; liitsõnad; nimisõna sufiks; nimisõnad omadussõnadeks
Omadussõna – omasdussõnad ja eessõnad; idiomaatilised fraasid ja väljendid
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru enamikest pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru enamikest aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada enamjaolt selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Kathryn Alevizos, Suzanne Gaynor & Megan Roderick „Gold Experience B2“ Students’ Book
– Amanda Maris „Gold Experience B2“ Workbook
-Jackie Newbrook & Lynda Edwards „Gold Experience B2“ Teacher`s Book
– „Gold Experience B2“ Class Audio CDs
3. ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2+
Õppeaine maht: 90 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 8 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
- Hakata õpilast ette valmistama C1 eksamiks
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Passions
Reading: topic: passions; skill: identifying attitude
Grammar: present tenses and time expressions; phrasal verbs
Vocabulary: achievements; idioms; adverb collocations
Listening: topic: adversity in sports; skill: understanding context
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: friends and shared interests; skill: using appropriate tone and register
Writing: topic: teens and screens; skill: developing an argument
– Perceptions
Reading: topic: language and thought; skill: recognising opinion
Grammar: cleft sentences for emphasis; relative clauses
Vocabulary: the senses; adjective + noun collocations; noun suffixes
Listening: topic: the smell of childhood; skill: inferring attitude and mood
Use of English: open cloze; word formation
Speaking: topic: communication; skill: speculating
Writing: topic: holding a music festival; skill: building ideas towards a conclusion
– Influence
Reading: topic: teen stereotypes; skill: understanding cohesion
Grammar: the passive; reporting verbs and the passive
Vocabulary: the media; collocations; words with similar meanings
Listening: topic: false beliefs; skill: understanding idiomatic language
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: influences on children; skill: conversational strategies
Writing: topic: young people and science; skill: organising paragraphs
– Going places
Reading: topic: online travel photos; skill: recognising points of view
Grammar: participle clauses; prepositions with –ed forms
Vocabulary: tourism; verb + noun collocations; prefixes
Listening: topic: virtual reality travel; skill: listening for clarification
Use of English: key word transformation; word formation
Speaking: topic: journeys to school; skill: putting forward a clear argument, using formal English
Writing: topic: dream study trip; skill: adding ideas
– Citizenship
Reading: topic: reviews of a self-help book; skill: locating opinions on the same topic in a text, recognising points of view
Grammar: modal verbs in the past; emphasising comparatives and superlatives
Vocabulary: working with phrases; dependent prepositions
Listening: topic: good and bad gifts; skill: listening for ideas expressed in different ways
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: community work; skill: using a variety of phrases
Writing: topic: family and friends; skill: writing effective introductions and conclusions
– Urban tales
Reading: topic: modern ruins; skill: understanding connected ideas
Grammar: past and present narrative tenses; phrasal verbs
Vocabulary: describing city life; compound words; adjective suffixes
Listening: topic: street fashion; skill: understanding agreement and disagreement
Use of English: open cloze; word formation
Speaking: topic: important features of a city; skill: coming to a conclusion in a minute
Writing: topic: a film with an important location; skill: using higher level vocabulary
– Mind and body
Reading: topic: a girl’s view on tidiness; skill: understanding writer purpose
Grammar: subject-verb agreement; quantifiers
Vocabulary: health and diet; phrasal verbs of food and drink; similar words
Listening: topic: becoming more competitive; skill: predicting words you might hear
Use of English: open cloze; multiple-choice cloze
Speaking: topic: exercise and relaxation; skill: linking ideas
Writing: topic: changes to a canteen; skill: expressing ideas in a neutral way
– Entertain me
Reading: topic: storytelling in games; skill: dealing with unknown vocabulary
Grammar: the future; conditional sentences
Vocabulary: entertainment; prepositional phrases; negative prefixes
Listening: topic: attracting attention; skill: following an argument
Use of English: key word transformations; word formation
Speaking: topic: a world without music; skill: talking about potential consequences
Writing: topic: documentaries for teens; skill: paraphrasing and cohesion
– It’s a wild world
Reading: topic: why humans are interested in wild animals; skill: understanding inferred meaning
Grammar: verb + -ing form of infinitive; reported speech
Vocabulary: compound nouns on the environment; adjective + noun collocations
Listening: topic: funny things pets do; skill: following contrasting ideas and corrections to opinions
Use of English: key word transformation; multiple-choice cloze
Speaking: topic: working at night; skill: using a variety of phrases
Writing: topic: outdoor activities; skill: effective introductions and conclusions
– Speak to me
Reading: topic: communicating in different cultures
Listening: topic: attracting attention
Use of English: multiple-choice cloze, open cloze; word formation; key word transformation
Speaking: topic: how we communicate
Writing: topic: work experience; a talent show; a summer festival
KEELETEADMISED
Tegusõna – oleviku vormid ja aja väljendusviis; suhteline klausel; passiiv; modaalverbid minevikuvormis; tegusõnade ja nimisõnade kollokatsioonid; oleviku ja mineviku jutustavad ajavormid; tulevik; tingimuslikud laused; kaudne kõne; subjekti ja verbi võrdelisus ainsuses ja mitmuses
Omadussõna – kiilause rõhutamiseks; omadussõna ja nimisõna kollokatsioonid; sõnad sarnase tähendusega; sufiksid; kvantifikaatorid; võrdlevate ja ülivõrdeliste rõhutus
Eessõna – sõltuvad eessõnad; eessõnad –ed vormidega; eessõnalised laused
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda piisavalt spontaanselt ja ladusalt, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab aktiivselt osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab selgelt ja üksikasjalikult käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Clare Walsh & Lindsay Warwick „Gold Experience B2+“ Students’ Book
– Sheila Dignen & Clare Walsh „Gold Experience B2+“ Workbook
-Genevieve White „Gold Experience B2+“ Teacher`s Book
– „Gold Experience B2+“ Class Audio CDs