Inglise keele õppekava gümnaasiumi noortele
LASTE KEELTEKESKUSE DIALOOG
INGLISE KEELE ÕPPEKAVA GÜMNAASIUMI NOORTELE
Üldsätted
Inglise keele õppekava iseloomustab põhjalikkus ja jätkusuutlikkus. 14 aasta jooksul saavad lapsed järjepidevalt omandada, täiendada ja parandada inglise keele oskusi. Inglise keele õppekavas on 14 erinevat ainekava. Lapsed võivad alustada oma Keeltekeskuse õpinguid veel eelkoolis ning liikudes kursuselt kursusele lõpetada Keeltekeskuse viimase ainekavaga – Gold Experience C1. Lapsed võivad liituda kursustega ka hiljem – iga edukalt läbitud õppeaasta eest väljastatakse tunnistus.
Koolieelikutele mõeldud ainekavad English Adventure Starter A ja English Adventure Starter B on 30-tunnised(ak.t).
Algkoolile mõeldud ainekavad Team Together Starter, Team Together 1, Team Together 2 ja Team Together 3 on 60-tunnised(ak.t).
Põhikooli õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience A1, Gold Experience A2, Gold Experience A2+, Gold Experience B1 ja Gold Experience B1+ on 80- tunnised(ak.t).
Gümnaasiumi õpilastele mõeldud ainekavad Gold Experience B2, Gold Experience B2+ ja Gold Experience C1 on 80- tunnised(ak.t).
Õppetöö algab septembri keskel ja kestab kuni mai keskpaigani. Õppevaheajad ühilduvad üldhariduskooliga.
Tunnid toimuvad 1 või 2 korda nädalas vastavalt ainekava mahule. Üks akadeemiline tund kestab 45 minutit.
1. Inglise keele õppekava eesmärgid ja ülesanded on
1.1. kujundada, toetada ja arendada laste keeleõppehuvi, pakkuda keelte süvaõpet ja
soodustada õppurite isiksuse mitmekülgset arengut;
1.2. saavutada keeleoskuse selline tase, mis võimaldab selles keeles igapäevastes situatsioonides suhelda, lugeda ja mõista eakohaseid originaaltekste (EL keelemapi B2 tase);
1.3. luua selline õppekeskkond, kus õpilased oleksid huvitatud keelte õppimisest.
1.4. õpetada last hindama oma keeleõppesaavutusi ja täitma keelemappi;
1.5. ette valmistada õpilasi rahvusvaheliste eksamite tegemiseks, et saada oma edukusele rahvusvaheline hinnang ja valmistuda koolieksamiks;
1.6. pakkuda lastele eduelamusi ja tunnustust;
1.7. arendada õpilastel oskusi edaspidisteks võõrkeelte õppimisteks;
1.8. arendada oskusi väljendamaks enese ja rühma seisukohti;
1.9. õpetada õpilasi rakendama oma loovust, fantaasiat ja sotsiaalseid oskusi.
2. Õpingute alustamise tingimused
2.1. lapse soov õppida valitud keelt Keeltekeskuses ja koolituse tellija (lapsevanema või vanema esindaja) nõusolek täita tellija kohustusi;
2.2. Keeltekeskuse võimalus pakkuda lapsele koolitust sobival ajal, sobiva hinna
ja sobiva tasemega;
2.3. õppija tase ja motivatsioon selgitatakse vestluse käigus koolituse korraldajaga ja eeltesti põhjal. Kui õppija läheb üle ühelt kursuselt teisele või tuleb õppima koolieelikute rühma, siis eeltesti ei toimu.
3. Õppeainete valiku võimalused ja tingimused
Igale astmele (eelkool, algkool, põhikool ja gümnaasium) vastab mitu erineva raskusega ainekava. Õppijale pakutakse testi alusel valida ühe astme ulatuses kahe järjestikku seisva kergema ja raskema programmi vahel – see, mis vastab õppija nõudlusnivoole ja ei pidurda rühma õppetegevuse tempot.
4.Kursuse lõpetamise nõuded
Iga kursuse lõpus, välja arvatud eelkoolis, sooritab õppur lõputesti, omal soovil rahvusvahelise eksami. Eksamitele lubatakse õppureid, kes on läbinud edukalt vähemalt 75% õppeprogrammist.
ÕPPEAINETE LOEND
1. New English Adventure Starter A
2. New English Adventure Starter B
3. Team Together Starter
4. Team Together 1
5. Team Together 2
6. Team Together 3
7. Gold Experience A1
8. Gold Experience A2
9. Gold Experience A2+
10. Gold Experience B1
11. Gold Experience B1+
12. Gold Experience B2
13. Gold Experience B2+
14. Gold Experience C1
AINEKAVAD
12) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2
Õppeaine maht: 80 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu kuid ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Wake up your senses!
Reading:
topic – trying new things;
skill – referencing clues;
task – gapped text
Grammar: present tenses; comparative forms: adjectives and adverbs
Vocabulary: phrasal verbs; suffixes; introduction to; collocations
Listening:
topic – synaesthesia;
skill – listening for specific information;
task – sentence completion
Speaking:
topic – comparison of experiences;
skill – comparing photos;
task – long turn
Writing:
topic – activities for teens;
skill – opinions and recommendations;
task – review
– On the bucket list
Reading:
topic – inspiration for travel;
skill – finding specific information;
task – multiple matching
Grammar: past tenses; articles
Vocabulary: idiomatic phrases and expressions; collocations; linkers
Listening:
topic – travel-writing;
skill – listening for specific information and opinion;
task – multiple choice
Speaking:
topic – summer holidays; photo-bombing;
skill – giving concise answers;
task – interview
Writing:
topic – best and worst holiday experiences;
skill – describing, narrating and expressing contrast;
task – article
– All in a day’s work
Reading:
topic – virtual school;
skill – understanding detail and opinion;
task – multiple choice
Grammar: future forms; determiners with countable/uncountable nouns
Vocabulary: phrasal verbs; verbs + prepositions
Listening:
topic – job shadowing;
skill – understanding different speakers;
task – multiple matching
Speaking:
topic – part-time jobs;
skill – justifying an opinion;
task – collaborative task
Writing:
topic – intergenerational schools;
skill – including your own idea;
task – essay
– The heart of the city
Reading:
topic – real or fake cities:
skill – scanning a text to find information;
task – multiple matching
Grammar: conditionals; alternative conditional forms
Vocabulary: compound nouns; as or like; prepositional phrases
Listening:
topic – public spaces for teens;
skill – recognising distractors;
task – multiple choice
Speaking:
topic – visiting cities;
skill – giving an opinion;
task – discussion
Writing:
topic – a day in the city;
skill – giving the right information;
task – informal letter or email
– A good sport
Reading:
topic – sports fans;
skill – understanding attitude and opinions;
task – multiple choice
Grammar: infinitive and verb + -ing; verb patterns
Vocabulary: phrasal verbs; noun suffixes; prefixes
Listening:
topic – drone racing;
skill – understanding interviews;
task – multiple choice: longer text
Speaking:
topic – ways to relax;
skill – speculating;
task – long turn
Writing:
topic – health and fitness;
skill – using paragraphs;
task – article
– Viewpoints
Reading:
topic – filming small creatures;
skill – understanding text cohesion;
task – gapped text
Grammar: the passive; have/get something done
Vocabulary: prepositions of place; time phrases; suffixes
Listening:
topic – map exhibition;
skill – listening for detail;
task – sentence completion
Speaking:
topic – useful items; making a decision;
skill – making a decision;
task – collaborative task
Writing:
topic – differing opinions;
skill – linking ideas;
task – essay
– The full story
Reading:
topic – storytelling;
skill – paraphrasing;
task – multiple matching
Grammar: reported speech; reported verbs
Vocabulary: phrasal verbs; prepositional phrases; adjectives + prepositions
Listening:
topic – film and cinema;
skill – recognising speaker’s point of view;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – social media;
skill – agreeing and disagreeing;
task – discussion
Writing:
topic – creative writing;
skill – sequencing events;
task – story
– In in together
Reading:
topic – life as a spy;
skill – understanding attitudes;
task – multiple choice
Grammar: modal verbs; linking phrases; such a/ so
Vocabulary: phrases with have and keep; phrasal verbs; collocations
Listening:
topic – playing music;
skill – identifying opinions;
task –multiple matching
Speaking:
topic – inspirational speakers;
skill – taking turns;
task – collaborative task
Writing:
topic – extra-curricular activities;
skill – making suggestions;
task – email
– Getting it right
Reading:
topic – decision making;
skill – understanding text structure;
task – gapped text
Grammar: relative clauses; cleft sentences
Vocabulary: collocations; nouns to adjectives
Listening:
topic – when others decide for you;
skill – recognising distractors;
task – multiple choice
Speaking:
topic – shopping;
skill – talking about preferences;
task – long turn
Writing:
topic – influences;
skill – avoiding repetition;
task – essay
– A matter of taste
Reading:
topic – having an open mind;
task – multiple choice
Listening:
topic – giving advice;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – free time;
task – interview; long turn; collaborative task; discussion
Writing:
topic – eating together; a weekend trip; a music magazine;
task – email, article or review
KEELETEADMISED
Võrdlevad vormid: omadussõnad ja määrsõnad
Tegusõna: olevik; tulevikuvormid; moddalverbid; passiiv; kaudne kõne; suhteline klausel; ühendtegusõnad; tingimuslikud laused; alternatiivsed tingimuslikud vormid; infinitiiv ja verb + –ing; verbide mustrid
Nimisõna: määrajad loendavatel ja mitteloendavatel nimisõnadel; liitsõnad; nimisõna sufiks; nimisõnad omadussõnadeks
Omadussõna: omadussõnad ja eessõnad; idiomaatilised fraasid ja väljendid
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru enamikest pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru enamikest aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada enamjaolt selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Kathryn Alevizos, Suzanne Gaynor & Megan Roderick „Gold Experience B2“ Students’ Book 2nd Edition
– Amanda Maris „Gold Experience B2“ Workbook 2nd Edition
– Jackie Newbrook & Lynda Edwards „Gold Experience B2“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
13) ÕPPEAINE NIMETUS: GOLD EXPERIENCE B2+
Õppeaine maht: 80 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
- Hakata õpilast ette valmistama C1 eksamiks
ÕPPE TEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu, kuid on ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Passions
Reading:
topic – passions;
skill – identifying attitude;
task – multiple choice
Grammar: present tenses and time expressions; phrasal verbs
Vocabulary: achievements; idioms; adverb collocations
Listening:
topic – adversity in sports;
skill – understanding context;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – friends and shared interests;
skill – using appropriate tone and register;
task – introductions; social interaction
Writing:
topic – teens and screens;
skill – developing an argument;
task – essay
– Perceptions
Reading:
topic – language and thought;
skill – recognising opinion;
task – cross-text multiple matching
Grammar: cleft sentences for emphasis; relative clauses
Vocabulary: the senses; adjective + noun collocations; noun suffixes
Listening:
topic – the smell of childhood;
skill – inferring attitude and mood;
task – multiple matching
Speaking:
topic – communication;
skill – speculating;
task – long turn
Writing:
topic – holding a music festival;
skill – building ideas towards a conclusion;
task – report
– Influence
Reading:
topic – teen stereotypes;
skill – understanding cohesion;
task – gapped text
Grammar: the passive; reporting verbs and the passive
Vocabulary: the media; collocations; words with similar meanings
Listening:
topic – false beliefs;
skill – understanding idiomatic language;
task – multiple-choice: longer text
Speaking:
topic – influences on children;
skill – conversational strategies;
task – collaborative task
Writing:
topic – young people and science;
skill – organising paragraphs;
task – essay
– Going places
Reading:
topic – online travel photos;
skill – recognising points of view;
task – multiple matching
Grammar: participle clauses; prepositions with –ed forms
Vocabulary: tourism; verb + noun collocations; prefixes
Listening:
topic – virtual reality travel;
skill – listening for clarification;
task –sentence completion
Speaking:
topic – journeys to school;
skill – putting forward a clear argument; using formal English;
task – discussion
Writing:
topic – dream study trip;
skill – adding ideas;
task – formal letters
– Citizenship
Reading:
topic – reviews of a self-help book;
skill – locating opinions on the same topic in a text, recognising points of view;
task – cross-text multiple matching
Grammar: modal verbs in the past; emphasising comparatives and superlatives
Vocabulary: working with phrases; dependent prepositions
Listening:
topic – good and bad gifts;
skill – listening for ideas expressed in different ways;
task – multiple matching
Speaking:
topic – community work;
skill – using a variety of phrases;
task – long turn
Writing:
topic – family and friends;
skill – writing effective introductions and conclusions;
task – essay
– Urban tales
Reading:
topic – modern ruins;
skill – understanding connected ideas;
task – gapped text
Grammar: past and present narrative tenses; phrasal verbs
Vocabulary: describing city life; compound words; adjective suffixes
Listening:
topic – street fashion;
skill – understanding agreement and disagreement;
task – multiple choice: longer text
Speaking:
topic – important features of a city;
skill – coming to a conclusion in a minute;
task – collaborative task and discussion
Writing:
topic – a film with an important location;
skill – using higher level vocabulary;
task – review
– Mind and body
Reading:
topic – a girl’s view on tidiness;
skill – understanding writer purpose;
task – multiple choice
Grammar: subject-verb agreement; quantifiers
Vocabulary: health and diet; phrasal verbs of food and drink; similar words
Listening:
topic – becoming more competitive;
skill – predicting words you might hear;
task – sentence completion
Speaking:
topic – exercise and relaxation;
skill – linking ideas;
task – long turn
Writing:
topic – changes to a canteen;
skill – expressing ideas in a neutral way;
task – proposal
– Entertain me
Reading:
topic – storytelling in games;
skill – dealing with unknown vocabulary;
task – multiple matching
Grammar: the future; conditional sentences
Vocabulary: entertainment; prepositional phrases; negative prefixes
Listening:
topic – attracting attention;
skill – following an argument;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – a world without music;
skill – talking about potential consequences;
task – collaborative task and discussion
Writing:
topic – documentaries for teens;
skill – paraphrasing and cohesion;
task – essay
– It’s a wild world
Reading:
topic – why humans are interested in wild animals;
skill – understanding inferred meaning;
task – cross-text multiple matching
Grammar: verb + -ing form of infinitive; reported speech
Vocabulary: compound nouns on the environment; adjective + noun collocations
Listening:
topic – funny things pets do;
skill – following contrasting ideas and corrections to opinions;
task – multiple matching
Speaking:
topic – working at night;
skill – using a variety of phrases;
task – long turn
Writing:
topic – outdoor activities;
skill – effective introductions and conclusions;
task – informal email
– Speak to me
Reading:
topic – communicating in different cultures;
task – multiple matching
Listening:
topic – attracting attention;
task – multiple choice: short extracts
Speaking:
topic – how we communicate;
tasks – interview; long turn; collaborative task; discussion
Writing:
topic – work experience; a talent show; a summer festival
task – Part 2 choices
KEELETEADMISED
Tegusõna: oleviku vormid ja aja väljendusviis; suhteline klausel; passiiv; modaalverbid minevikuvormis; tegusõnade ja nimisõnade kollokatsioonid; oleviku ja mineviku jutustavad ajavormid; tulevik; tingimuslikud laused; kaudne kõne; subjekti ja verbi võrdelisus ainsuses ja mitmuses
Omadussõna: kiilause rõhutamiseks; omadussõna ja nimisõna kollokatsioonid; sõnad sarnase tähendusega; sufiksid; kvantifikaatorid; võrdlevate ja ülivõrdeliste rõhutus
Eessõna: sõltuvad eessõnad; eessõnad –ed vormidega; eessõnalised laused
ÕPIVÄLJUNDID
Õpilane:
- Saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest ning tuttava teema puhul isegi nende keerukamatest nüanssidest. Saab aru teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust
- Saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Saab aru tänapäevasest proosast
- Oskab vestelda piisavalt spontaanselt ja ladusalt, nii et suhtlemine keelt emakeelena kõnelevate inimestega on täiesti võimalik. Saab aktiivselt osaleda aruteludes tuttaval teemal, oskab oma seisukohti väljendada ja põhjendada
- Oskab selgelt ja üksikasjalikult käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab ta huvialasid. Oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel, tuues välja erinevate arvamuste poolt- ja vastuargumendid.
- Oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste talle huvi pakkuvas teemaderingis. Oskab kirjutada esseed, aruannet või referaati, edastamaks infot ning kommenteerides ja põhjendades oma seisukohti. Oskab kirjutada kirju, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste talle olulisi aspekte.
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Clare Walsh & Lindsay Warwick „Gold Experience B2+“ Students’ Book 2nd Edition
– Sheila Dignen & Clare Walsh „Gold Experience B2+“ Workbook 2nd Edition
– Genevieve White „Gold Experience B2+“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials
14) ÕPPEAINE NIMETUS: Gold Experience C1
Õppeaine maht: 80 akadeemilist tundi (1 ak.t tunni pikkus 45 min)
Kontrolli vorm: lõputest
Õppe kestus: 9 kuud (september-mai)
ÕPPE EESMÄRGID
Gold Experience C1 kursuse eesmärgiks on:
- Motiveerida ja kaasata õpilasi omandama keelt ja oskuseid, mida nad vajavad klassiruumis, eksamil ning elus väljaspool kooli
- Laiendada õpilaste silmaringi maailma kohta ning lasta õpilastel tuua oma isiklikud kogemused inglise keele õppimisse
- Arendada õpilase inglise keele sõnavara ning enesekindlust inglise keeles suhtlemisel
- Tutvustada kaasahaaravaid ning mõtlemapanevaid teemasid ja motiive õpilastele
- Julgustada õpilasi mõtisklema iseenda teadmistele ja kogemustele
- Valmistada õpilast ette C1 eksamiks
ÕPPETEGEVUS
- õppimisprotsessis kasutatakse erinevaid töömeetodeid (paaris- ja rühmatöö, projekt, rollimäng, dramatiseering, intervjueerimine jms) ning meediavahendeid (video, arvuti);
- kuulamis- ja lugemisstrateegiate arendamine, töö sõnavaraga, sõnaraamatuga, aitavad õpilasel keelelist infot kiiremini ja kindlamalt meelde jätta.
- Tekste ja arutlusteemasid on kergeid ja pentsikuid, mis annavad lõbu, kuid on ka keerukaid, mis panevad sügavalt mõtlema
- Osaliselt kasutatakse originaaltekste ja raadiosaateid, intervjuusid
ÕPPE SISU
Kõnearendus, kuulamis-, suhtlemisoskuste kujundamine (teemad):
– Look ahead, look back
Reading:
topic – memory and recall;
skill – using content clues to establish coherence;
task – gapped text
Grammar: review of past tenses; participle adjectives and dependent prepositions
Vocabulary: memory: verbs and collocations; affixation
Listening:
topic – using social media;
skill – understanding the main points;
task – multiple matching
Speaking:
topic – learning about the past;
skill – collaborating in discussion;
task – collaborative task
Writing:
topic – biopics;
skill – writing persuasively;
task – review
– Winners and losers
Reading:
topic – head-to-head contests;
skill – identifying paraphrasing and synonyms;
task – multiple matching
Grammar: verb patterns: –ing forms and infinitives; determiners and pronouns
Vocabulary: adjective + noun collocations; idioms; adverbs and adjectives
Listening:
topic – factors contributing to success in sports;
skill – understanding attitude and detailed information;
task – sentence completion
Speaking:
topic – disagreements;
skill – comparing visuals;
task – long turn
Writing:
topic – sports competitions and young people;
skill – using opinions and examples to support an argument; hedging;
task – essay
– Choices and changes
Reading:
topic – homelessness in cities;
skill – finding inferred meaning in a text;
task – multiple choice
Grammar: comparative structures as and like; causative verbs
Vocabulary: verbs with similar meaning; verb + pronoun collocations; adjective suffixes
Listening:
topic – guerrilla gardening;
skill – using key words to follow complex arguments;
task – multiple choice: longer text
Speaking:
topic – choices;
skill – justifying choices and decisions;
task – collaborative task: decision question
Writing:
topic – the contribution of young people;
skill – arguing a case;
task – letter
– Same or different?
Reading:
topic – subcultures;
skill – identifying contrasting opinions;
task – cross-text multiple matching
Grammar: present tenses; substitution and omission
Vocabulary: clothing adjectives; similarities and differences; three-part phrasal verbs
Listening:
topic – identity;
skill – understanding attitude and feeling;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – overcoming challenges;
skill – discussion;
task – collaborative task; discussion
Writing:
topic – multiculturalism;
skill – using synonyms;
task – essay
– All or nothing?
Reading:
topic – future of advertising;
skill – identifying expansion or exemplification of points;
task – gapped text
Grammar: ways of talking about the future; verb phrases and prepositions
Vocabulary: buying and selling; nouns from phrasal verbs
Listening:
topic – business start-ups;
skill – understanding points of view;
task – multiple matching
Speaking:
topic – gender pay gap;
skill – speculating;
task – long turn
Writing:
topic – a charity event;
skill – writing topic sentences;
task – report
– Image and reality
Reading:
topic – method acting;
skill – dealing with unfamiliar vocabulary;
task – multiple choice
Grammar: conditionals; linking expressions
Vocabulary: words with similar meanings; phrasal verbs; collocations: truth and lies
Listening:
topic – tricks and illusions;
skill – using key words to locate answers;
task – multiple choice: longer text
Speaking:
topic – the importance of honesty;
skill – giving reasons and examples;
task – discussions
Writing:
topic – the arts in education;
skill – linking ideas;
task – essay
– Be seen, be heard
Reading:
topic – the arts and social issues;
skill – identifying and avoiding distraction;
task – multiple matching
Grammar: past modals; reported speech
Vocabulary: recording head words; noun endings
Listening:
topic – how ideas spread;
skill – making predictions;
task – multiple choice: short texts
Speaking:
topic – getting the news;
skill – constructing an argument;
task – long turn
Writing:
topic – student consultation;
skill – using appropriate language;
task – proposal
– Healthy body, healthy mind
Reading:
topic – health campaigns;
skill – differentiating between similar opinions;
task – cross-text multiple matching
Grammar: the passive; being concise
Vocabulary: expressing emotions; adjective + noun collocations
Listening:
topic – food and culture;
skill – understanding paraphrases;
task – sentence completion
Speaking:
topic – health;
skill – interrupting, asking for clarification;
task – collaborative task
Writing:
topic – health education;
skill – cohesion;
task – essay
– Leaders and followers
Reading:
topic – teenage leaders;
skill – differentiating between similar comments;
task – multiple matching
Grammar: emphatic structures; academic and formal language
Vocabulary: managing and teamwork; verb prefixes and suffixes
Listening:
topic – working creatively;
skill – understanding implied meanings;
task – multiple matching
Speaking:
topic – work environments;
skill – answering the listening student’s question;
task – long turn
Writing:
topic – a recruitment fair;
skill – connecting facts and opinions;
task – report
– Moving on
Reading:
topic – value of homework;
task – cross-text multiple matching
Listening:
topics – university and employment; travelling;
tasks – multiple choice: short texts; sentence completion
Speaking:
topics – important moments in life; ambitions;
tasks – interview; long turn; collaborative task; discussion
Writing:
topics – a college newsletter; a TV channel; a charity project; tourism tasks: Part 2 choices
KEELETEADMISED
Tegusõna: verb patterns: ‘-ing’ forms and infinitives; causative verbs; present tenses; ways of talking about the future; verb phrases and prepositions; conditionals; past modals; reported speech; the passive; phrasal verbs; verb prefixes and suffixes; adverbs and adjectives; three-part phrasal verbs
Nimisõna: determiners and pronouns; academic and formal language; adjective+noun collocations; verb+noun collocations; nouns from phrasal verbs; noun endings
Omadussõna: participle adjectives and dependent prepositions; comparative structures ‘as’ and ‘like’; adjective suffixes; clothing adjectives
Sõnavara: memory; affixation; collocations; idioms; verbs with similar meanings; similarities and differences; buying and selling; words with similar meanings; recording head words; expressing emotions; managing and teamwork
ÕPIVÄLJUNDID:
Õpilane:
– Oskab diskussioonis osaleda; põhjendada valikuid ja otsuseid; spekuleerida; anda põhjuseid ja tuua näiteid; formuleerida argumenti; vahele segada – küsida täpsustust
– Oskab kirjutada arvustust; esseed; kirja; aruannet; ettepanekut; kasutada kirjas sobilikku keelt, sünonüüme; oskab kasutada arvamusi ning näiteid, et toetada oma argumenti
– Oskab tuvastada tekstis parafraseerimist ning sünonüüme; vastandlikke ideid; tuvastada ning vältida tekstis segajaid; tekstis eristada sarnaseid arvamusi, kommentaare; saab hakkama tekstis tundmatu sõnavaraga; t
– Oskab kuulates aru saada asja tuumast; hoiakust ning detailsest informatsioonist; vaatepunktist; parafraasidest; kaudsest tähendusest
KASUTATAVAD ÕPPEMATERJALID:
– Elaine Boyd & Lynda Edwards „Gold Experience C1“ Student’s Book 2nd Edition
– Rhiannon Ball, Sarah Hartley & Lynda Edwards „Gold Experience C1“ Workbook 2nd Edition
– Clementine Annabell „Gold Experience C1“ Teacher`s Book 2nd Edition
– Pearson Practice English App
– Teacher’s online resource materials