Hiina keele A1 taseme õppeprogramm
Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Koolituskeskus Dialoog (asutaja AS Dialoog registrikood 10050341)
Õppekava nimetus:
Hiina keele A1.taseme kursuse õppekava
Õppekavarühm
222-Võõrkeeled ja -kultuurid /Hiina keel
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument https://www.hm.ee/sites/default/files/euroopa_keele6ppe_raamdokument.pdf
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 200 akadeemilist tundi, millest 120 akadeemilist tundi on auditoorne töö ja 80 tundi on iseseisev töö. A1-tase saavutatakse kahe mooduli (A1.1 ja A1.2) omandamisega. Iga mooduli maht on 60 ak.tundi auditoorset tööd ja 40 ak.tundi iseseisvat tööd. Tavaliselt õppetöö toimub kaks-kolm korda nädalas kaks akadeemilist tundi korraga.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Täiskasvanud, kes ei ole varem hiina keelt õppinud ja soovivad alustada hiina keele õpingutega.
Õppe alustamise tingimused – avalduse täitmine ja kursusele registreerumine.
Eesmärk ja õpiväljundid
A1-taseme saavutamine.
Koolituse lõpuks õppija oskab:
- lihtsal viisil suhelda, küsida lihtsaid küsimusi ja neile vastata;
- ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta;
- saab aru tuttavatest nimedest, sõnadest, lihtsatest lausetest siltidel, plakatitel, kataloogis;
- oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb;
- oskab kirjutada lühikest ja lihtsat teadet ja täita formulare personaalsete andmetega.
Õppesisu Moodul A1.1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
Lesson 1
中国 (China)
Receive brief overview of basic knowledge of China. Learn basic structure of the Chinese language.
Lesson 2
你好!(Hello!)
Greet teachers correctly. Become familiar with the structure and the functions of Chinese names.
Lesson 3
一二三 (1 2 3)
Count from one to 100 in Chinese.
Lesson 4
他是谁?(Who is he?)
Identify a third party member. State his or her age. Welcome him or her in Chinese.
Lesson 5
这是谁的? (Whose is this?)
Identify objects used at school. Engage in class room conversations. Do Chinese calligraphy and writing.
Lesson 6
我的家 (My Family)
Use Chinese to introduce student’s family or to talk about family. Learn more about Chinese character composition. Learn rules of phonetic spelling.
Õppesisu Moodul A1.2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
Lesson 1
我家的宠物 (Pets at Home)
Stating the number of animals. Asking about pets and family members. Describing things. Asking if someone has pets.
Lesson 2
我会说汉语 (I can Speak Chinese)
Asking about someone’s nationality. Asking if someone is of a certain nationality. Asking about language ability. Describing language ability.
Lesson 3
我喜欢游泳 (I Like Swimming)
Asking what sports someone likes. Asking if someone likes a certain sport. Suggesting an activity.
Lesson 4
我的朋友 (My Friends)
Asking what grade someone is in at school. Asking about someone’s identity. Asking if someone is in the same class.
Lesson 5
我真饿 (I am Really Hungry)
Expressing hunger or thirst. Asking what someone would like to eat or drink. Talking about someone’s abilities.
Lesson 6
复习 (Revision)
Reviewing all Chinese students have learnt in the textbook. Stating the number of animals. Asking about pets and family members. Describing things. Asking if someone has pets.
Õppemeetodid
Kursuse põhirõhk on suhtluskeelel, õpitakse igapäevaelus tarvilikku sõnavara. Põhiliseks on kommunikatiivne meetod.Uusi oskusi ei praktiseerita mitte üksnes õpetajaga, vaid ka kaasõppijatega paarides või rühmades. Sõnavara õppimine toimub läbi põnevate rollimängude, elulähedaste situatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise. Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist, antakse põhiteadmisi kõnekäitumisest.
Lisaks teadmistele saab õppija veel hulga positiivseid emotsioone ja hea enesetunde. Kursus pakub rohkesti koostöö- ja avastamisrõõmu nii õppijatele kui ka õpetajale.
Õppekeskkond
Kõikides ruumides on loomulik valgustus ja ventilatsioon. Kõikides ruumides on CD- ja DVD-mängija, videoprojektori või televiisoriga ühendatud arvuti, internetiühendus ja WiFi, mis võimaldab õppijatel kasutada oma tahvelarvutis või nutitelefonis ajakohaseid. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele. Kõikides ruumides on loomulik ja elektrivalgustus. Õpperuumid on hubased ja tuulutatavad.
Koolitaja kompetentsus.
Kõiki hiina keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõrgharidust, MA kraadi, õpetaja kvalifikatsiooni ja täiskasvanutele hiina keele õpetamise kogemust. (Vt. Koolitajate haridus ja töökogemus).
Iseseisva töö kirjeldus
Iseseisva töö käigus omandatakse ja kinnistatakse sõnavara, loetakse lühitekste, tehakse koduseid ülesandeid, kirjutatakse visiitkaardi põhjal teateid ning korratakse ja harjutatakse grammatikat. Õpetaja annab iseseisva töö kohta tagasisidet. Iseseisev töö eeldab ka veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
Õppematerjalid
Shumang Fredlein, Paul Fredlein – Ni Hao, 3rd Ed., Volume 1 Textbook (Simplified). 2011
Shumang Fredlein, Paul Fredlein – Ni Hao, 3rd Ed., Volume 1 Student Workbook (Simplified). 2011
Jiang Liping, Wang Fang, Wang Feng, Liu Liping – HSK Standard Course 1. 2013
Teng Wen Hua – Yufa a practical guide to mandarin Chinese grammar. 2011
Collins Mandarin Chinese Visual Dictionary.2019
Hindamine, õpingute lõpetamise nõuded ja väljastatavad dokumendid
Hiina keele oskus vastab Euroopa Keelemapi A1-tasemele: suuline vestlus ja kirjalik koolituskeskuse sisene lõputest tõestab A1 õpiväljundite omandamist. Test hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Kursuse lõpetamisel väljastatakse õppijatele Koolituskeskuse Dialoog tunnistus järgmistel tingimustel:
a) osalemine vähemalt 75% õppekavas ettenähtud (kõik moodulid) auditoorse töö tundides;
b) iseseisva töö aruande esitamine;
c) kogu õppekava lõputesti sooritamine vähemalt 60% ulatuses.
3. Teised õppijad, kes ei saavutanud õppetulemusi või ei osalenud hindamisel, kes õppis ainult ühel moodulil, saavad tõendi, mis kinnitab kursusel osalemist ja auditoorse tunnide arvu.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni ja töökogemuse kirjeldus:
Hiina keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõrgharidust, hiina keele keskkonnas elamise vähemalt üheaastast kogemust, hiina keele valdamist C1 tasemel ja täiskasvanute hiina keele õpetamise kogemust.
Õppekava on koostatud hiina keele õpetaja poolt ja kinnitatud Koolituskeskuse Dialoog direktori allkirjaga 01.08.2025.